12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    fl1pperkast

Nieuwe ipad

Hallo!

Binnenkort ga ik voor mijn nieuwe baan een Mac pro en iPhone krijgen. Voor in de trein wil ik daarnaast een iPad kopen. Omdat dit mijn eerste iPad wordt en ik weinig kennis heb van deze tablets, ben ik op zoek naar wat advies.

Ik wil de iPad voornamelijk in de trein gaan gebruiken. En dan zal ik alleen wat internetten en Netflixen. Omdat ik een beperkt budget heb, is alleen het bovenstaande van belang. Ik kom overigens veel “refurbished” iPads tegen. Is dit wat of zijn deze niet de moeite waard?

Groetjes!

Wie kan me wat interessants aanraden?

Bijdrager
    TheBigZ

Zo te lezen is een instap-iPad voldoende.
    https://tweakers.net/product/610823/apple-ipad-wi-fi-(2017)/

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 2 weken geleden door  TheBigZ.

Bijdrager
    Spinozo

Deze lijkt me ook voldoende:
    https://digitaalexpert.nl/refurbished-products/2783-ipad-air-2-wit-16gb-wifi-4g-a-grade-8719481701628.html

Ik ga er vanuit dat je een 4G versie nodig hebt of ga je hotspotten?

Bijdrager
    Shmoo

Gewoon dat modelletje kopen dat TheBigZ adviseert. Die 368,- is geen geld voor die iPad, alles dat je daar onder gaat zitten is tweedehands en daar moet je niet eens aan beginnen als je op zoek ben naar zoiets. Dan ben je aan het besparen waar je niet zou moeten besparen.

Als het uitgangspunt 150,- is dan moet je gewoon een Android tabletje kopen daar kun je vast ook op internetten en YouTuben/Netflixen. Dan bespaar je pas echt.

Bijdrager
    fl1pperkast

Bedankt voor de reacties. Budget dekt die € 380,- wel:-) Wil alleen geen € 1000,- euro gaan uitgeven aan een beetje internetten. Ik ga die van TheBigZ eens bekijken.

Thanks!

Bijdrager
    computer space

Gewoon grootste iPhone nemen en daar alles op doen.

Moderator
    Night

In de trein wordt tegenwoordig toch ook gewoon WIFI aangeboden? BTW… Ik zou als je er dagelijks mee rondreist geen nieuwe nemen. Waarom kijk je niet eens op marktplaats naar een leuk tweedehandsje.

https://www.marktplaats.nl/z.html?query=ipad+air+2&categoryId=0&postcode=&distance=0

Bijdrager
    KarelWillem

Ik zou er niet van uit gaan dat je op de WiFi in de trein lekker Netflix kan kijken.

Bijdrager
    Shmoo

Gelukkig is het ook mogelijk om in Netflix content naar je device te downloaden dan heb je helemaal geen WiFi of data nodig.

Moderator
    Night

Voor internetten en mail checken is dat wel genoeg hoor….

Bijdrager
    Shmoo

Dan heb je nog steeds een iPhone met een dikke bundel – hotspotten met je iPad <–> iPhone en je bent helemaal het mannetje.

Al dat geneuzel met iPads en data is compleet waardeloos. De iPad zelf is al een zeer beperkt apparaatje dus om daar nu voor zoiets simpels meteen x meerprijs voor te betalen terwijl je dan ook weer een extra data-abonnement (per maand) moet bijkopen. Gaat allemaal nergens over.

Ben jij een vertegenwoordiger en heeft je baas een Apple fetisj waardoor je met en iPad onderweg je ding moet doen. Prima, geef dat extra geld uit maar niet wanneer je gewoon simpele dingen wilt doen. Het aanpassen van je workflow is dan veel eenvoudiger.

Of je koopt een grotere iPhone Plus. Maar goed dat moet je ook maar willen om met zo’n flatscreen als telefoon door het leven te gaan.

Bijdrager
    fl1pperkast

Bedankt voor de reacties. 4G gaat het sowieso niet worden. Mijn privé bundel is in de loop der jaren behoorlijk gegroeid dus af en toe hotspotten met mijn Xperia is een optie. Een grote iPhone is dan ook niet nodig. Verwacht ook niet dat deze in de broekzak past.

Een tweedehandsje heeft niet echt de voorkeur. Ik koop het liefst iets nieuws. Ik denk dat de variant die TheBigZ benoemd nog steeds de beste is:-)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.