8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan86

Nieuwe installatie met kapotte superdrive.

Ik wilde graag een nieuwere osx installeren maar nu blijkt de superdive van mijn macbook pro kapot te zijn. Wat is de beste opstelling om het opnieuw the installeren?

Bijdrager
    intense megavis

Middels externe HD (restore (terugzetten in schijfhulpprogramma) schijfkopie van de installatie DVD op de externe HD) of installatie op afstand mbv andere Mac.

Bijdrager
    iwarring

Of met een fw dvd brander

Bijdrager
    Taconew

Ik maak zelf gebruik van een externe brander/speler, de kwaliteit van de Superdrive’s zijn echt zwaar ruk.

Ik heb hier ooit gelezen dat het mogelijk is om dmv een Optibay je Superdrive te vervangen en er een extra harde schijf in je Mac te plaatsen, dit zouden ze standaard moeten leveren.

Bijdrager
    Pieterr

Als je nog een andere Mac hebt (en een 8GB USB stick) kun je een USB opstart”schijf” gebruiken.

Bijdrager
    Daan86

Kan het ook met een externe DVD drive? Of moet het perse een firewire drive zijn?

Bijdrager
    intense megavis

externe dvd drive kan
    ook.

Moderator
    unSOUND
    Taconew op 01 september 2010

Ik heb hier ooit gelezen dat het mogelijk is om dmv een Optibay je Superdrive te vervangen en er een extra harde schijf in je Mac te plaatsen, dit zouden ze standaard moeten leveren.

Alleen is de Optibay veel te duur. Je kunt dan beter kijken voor een model van newmodeus.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.