25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

nieuwe in-ears shipping!

Dit staat op apple.com. Alleen in amerika tot nog toe. Koop jij ze?

(is de iPhone ondersteund???)

Bijdrager
    MacBoot

iPhone is (nog) niet ondersteund
    maar ik koop ze wel, voor mijn toekomstige iPod Classic waar ze wel op werken:)

Bijdrager
    univers11

zodra ze voor de iPhone zijn bestel ik ze

Bijdrager
    Nikita

Ik heb al jaren de CX300 van Sennheiser. Komt nog altijd een prima geluid uit, dus die zal voorlopig niet vervangen worden denk ik :)

Bijdrager
    Lexis

Er staat op de site dat de iPhone niet is ondersteund. Maar ook de iPhone heeft een 4connector 3,5″ jack plug.
    Dus dit zal wel met een software update meekomen?

Bijdrager
    BloomPod

Ik denk dat er wel geluid door komt, maar dat je die geïntegreerde afstandsbediening niet kan gebruiken o.w.v. software.

Maar ik koop ze niet, ik ga voor een Sennheiser HD457 of HD212Pro. Een hoofdtelefoon biedt trouwens veel beter geluid en is minder schadelijk voor de oren.;)

Bijdrager
    Yosemite

Apple geeft zegt dat alleen de volume knopjes niet werken, microfoon en play/pause knop werken wel op de iPhone:
    http://support.apple.com/kb/HT3310

Bijdrager
    LEXY

En die volume knopjes zijn nou juist zo verdomde handig!

Bijdrager
    Josebo.

Nee, heb een ontzettende hekel aan in-ear. Dus niet voor mij!

Bijdrager
    Lexis

Maar het volume doe je gewoon in je broekzak(aan de zijkant vd iPhone). Lekker kopen die handel.

Ik ga m bestellen. Ik ben over!!

Op de Apple store staat de verzenddatum al aangegeven (7-10 werkdagen) Nu nog een koop knop!:x

Bijdrager
    jabesse

Ik heb er wel oren naar.
    De met de iPhone meegeleverde oordopjes vallen mij te vaak uit m’n oren, dus ben al even aan het rondkijken voor een in-ear variant.
    Maar ik denk dat ik heel even de eerste reacties afwacht.

Bijdrager
    MVB

Vraagje tussendoor: hoeveel hoor je nog van de omgeving met in-ears? Ik luister vaak muziek op de fiets, maar als het omgevingsgeluid als het ware wordt afgesloten lijkt het me dat wel gevaarlijk?

Bijdrager
    Nikita

Je hoort inderdaad vrij weinig…

Moderator
    unSOUND
    ”BloomPod”

Een hoofdtelefoon biedt trouwens veel beter geluid en is minder schadelijk voor de oren.;)

Beide opmerkingen zijn onjuist.

Beter geluid is onzin. Het hangt er immers maar net vanaf welke dopjes je met welke hoofdtelefoon vergelijkt. Er zijn dopjes die menig hoofdtelefoon voorbijgaan in klank. Het ligt er maar net aan wat je budget is.

Schadelijker voor de oren is het ook niet. Ik dacht vroeger ook dat dat het geval was, maar dat is dus niet zo.

”MVB”

Vraagje tussendoor: hoeveel hoor je nog van de omgeving met in-ears?

Ze heten niet voor niets geluids-isolerende dopjes… Ze zijn dus juist bedoelt om zo min mogelijk buitengeluid toe te laten.

”MVB”

Ik luister vaak muziek op de fiets, maar als het omgevingsgeluid als het ware wordt afgesloten lijkt het me dat wel gevaarlijk?

Dat zal eerder afhangen van hoe hard je je muziek hebt staan…

Bijdrager
    Yosemite
    ”MVB”

Vraagje tussendoor: hoeveel hoor je nog van de omgeving met in-ears? Ik luister vaak muziek op de fiets, maar als het omgevingsgeluid als het ware wordt afgesloten lijkt het me dat wel gevaarlijk?

Ik heb de nieuwe Apple in-ear koptelefoon van de week ontvangen. Ze blokkeren het omgevingsgeluid redelijk maar lang niet zo goed als mijn oude Etymotc ER6 Isolator koptelefoon. Je hoort nog genoeg van de omgeving, maar of dat genoeg is om je veilig door het verkeer te begeven.

Bijdrager
    MVB

Harde muziek luisteren in het verkeer lijkt me sowieso niet handig, maar als de oortjes zelf ook al werken als herriestoppers, lijkt het voor mij niet geschikt. :D Ik heb ook een normale ‘geluidsdichte’ koptelefoon, dat zal wel ongeveer op hetzelfde neerkomen.

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”MVB”

Ik luister vaak muziek op de fiets, maar als het omgevingsgeluid als het ware wordt afgesloten lijkt het me dat wel gevaarlijk?

Ja dat kan gevaarlijk zijn. Er hoeft nl. maar 1 keer een gevaarlijke situatie te ontstaan waarbij geluid een belangrijke rol kan spelen zodat je van deze situatie op de hoogte bent. Mochten de in-ear dopjes dat geluid voorkomen kun je de klos zijn, en dan had je gewild dat je ze nooit op de fiets had in gedaan.

Moderator
    unSOUND

Als we toch hyper-angstig gaan doen, ik zou helemaal niet gaan fietsen. Straks valt er een bloempot op je hoofd, slaat de bliksem in op je stuur, schiet je zadel los en krijg je de zadelpen in je *&^%$ ( daar waar het zeer doet )… en daarna vatten je banden spontaan vlam…

Dove en slechthorende mensen fietsen ook. De beste aanpak is dan: rij defensief, en kijk goed om je heen. En als zij dat kunnen, kan jij dat met je oordoppen in ook. Zolang je natuurlijk niet met je ogen dicht gaan meeblèren… dat lijkt me duidelijk.

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”unSOUND”

Dove en slechthorende mensen fietsen ook. De beste aanpak is dan: rij defensief, en kijk goed om je heen.

Haha, wat een kul verhaal…
    Dove mensen zijn niet te vergelijken met mensen met ‘oordoppen in’ aangezien hun zicht en oplettendheid beter ontwikkeld is. maar ik ben het met je eens dat de beste aanpak in dit geval goed om je heen kijken is.

Moderator
    unSOUND
    ”Thijs

aangezien hun zicht en oplettendheid beter ontwikkeld is.

Nu we het toch over kul verhalen hebben… Pot, ketel, zwart…;)

Doven leren hun gehoor beter te gebruiken, het is niet beter ontwikkeld. En een zintuig beter leren gebruiken kan iedereen, daar hebben doven niet het alleenrecht op.

Bijdrager
    Neptunus

Ik denk dat in de ruis proberen te luisteren naar je muziek (en de afleiding die daarbij hoort) gevaarlijker is in het verkeer dan gewoon goed om je heen kijken terwijl je minder omgevingsgeluid hoort.

Bijdrager
    Thijs van Tol
    ”unSOUND”

Doven leren hun gehoor beter te gebruiken, het is niet beter ontwikkeld..

ik had het over het ‘zicht’ en niet over gehoor :wink: idd pot, ketel , zwart haha en blind …:P

Bijdrager
    Lexis

Die van mn vader zijn binnen, en ik heb het geluk gehad om ze even mogen te testen..
    Qua pasvorm zijn ze ideaal. Blijven stevig zitten. Bij het indoen, werd mn oor één keer even vacuüm gezogen, wat minder prettig voelt.
    Het geluid is heel helder, en ik hoorde inderdaad dingen die ik nog nooit in mn muziek gehoord had.
    De bass valt me een klein beetje tegen, zeker met een aparte woofer. Maar de tweeter doet echt goed zn werk: mooie heldere hoge tonen. (LET OP: ZET JE EQUALIZER NIET OP ‘MEER HOGE TONEN’; dit kan pijn doen. ‘Meer lage tonen’ daarentegen, kan wonderen verrichten.)
    Geluid wordt voor een groot deel afgedicht, waardoor hij niet zo hard hoeft. Ermee fietsen is goed mogelijk. Nu ben ik in het verkeer altijd oplettend, maar je moet wel goed blijven uitkijken.

Voor 79€ een alleraardigst oordopje.
    Plus:
    +Heldere mooie hoge tonen
    +Dicht geluid af (maar niet TE veel)

Min:
    -De bas kan tegenvallen
    -Volumeknoppen werken niet met 3G(als eerder vermeld, misschien iets voor een software update?)

Julian

Bijdrager
    Neptunus

Hoe kan ik de lichaamsgeluiden beperken? Iemand trucs?

Bijdrager
    bart155

Ik heb ze net besteld via eBay voor ongeveer € 59,- inclusief verzending en verzekering! Nieuw in de doos beweert de beste man! Afwachten maar…… :|

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.