11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    dijkie

nieuwe In Ear oordopjes

Beste forummers,

Helaas is gister 1 oordopje van mijn sennheiser cx400 (1) kapot gegaan. Was er over het algemeen zeer tevreden. Ze zaten heerlijk en hadden, voor mijn eisen, goede muziek kwaliteit. Nu ze dus helaas overleden zijn ben ik opzoek naar een opvolger en sinds mijn budget meer toelaat dan vorige keer ben ik ook beetje aan het kijken naar hogere prijs klasse waarbij ik er mee kan bellen en nummer kan skippen etc.

Nu is mijn vraag wat is volgens jullie de beste keuze:
    -Sennheiser Cx 400 (2): + sennheiser zit goed, muziek kwaliteit is goed, €59. – Geen iphone connectiviteit.

-Apple In ear: + design, iphone connectiviteit. – Muziek kwalititeit schijnt niet zo goed te zijn.

-Klipsch Image S4i: + Iphone connectiviteit, (muziek kwaliteit?) . – Prijs (€89), weinig info over kwaliteit.

-Bose MIE2 + Iphone connectiviteit, muziek kwaliteit, desgin. – Prijs (€129), ‘halve in ear’ ( weet niet hoe dat zit?)

-Bose mobile in ear + Iphone connectivieit, muziek kwaliteit. – Prijs (€99), wat ouder dan MIE2

Ik heb ook even gekeken naar dr dre beats, maar dat ondanks dat het er prachtig uitziet vindt ik het teveel geld en begreep ik uit reviews dat de muziek kwaliteit niet top is.

Wat zouden jullie kiezen? En zijn er nog In ear die ik absoluut zou moeten toevoegen aan m’n lijstje?

Alvast bedankt

Bijdrager
    jelmerkoppelmans

Ik heb zelf de klipsch S4i, perfect geluid, goede bas en een mooie balans. Het is ook super handig dat je je iPhone kan bedienen. Ik had ze toen bij bol.com gekocht voor €79, misschien is dat nog steeds zo.

Succes

Bijdrager
    dijkie

Klipsch zie ik bij tweakers.net voor €89. Zal het bij deze even aanpassen.

Bijdrager
    Zodiack

Ik kan je alleen wat vertellen over de Bose MIE2: geweldig goede oordopjes.
    Ik wilde in-ears en kocht eerst de originele van Apple maar ondanks de verschillende meegeleverde ‘bolletjes’ bleven ze nog geen 10 stappen in mijn oren zitten.
    Aangezien je in geen éen winkel echt kun passen of een uurtje uitproberen heb ik de Bose-dopjes bij de online AppleStore besteld.
    Gewoon omdat je daar 2 weken de mogelijkheid hebt om iets terug te sturen, dus voldoende tijd om ze uit te proberen.
    De Bose zijn eigenlijk semi-in-ear maar zitten geweldig, vallen beslist niet uit, ook niet met hardlopen (was voor mij een vereiste) en ook heel belangrijk: Geweldig geluid.
    Vooral zeer goede bassen, wat er bij de Apple oordopjes nogal eens aan ontbrak.

Let op: alleen de MIE2 ondersteund alle functies van de bediening zoals bij de Appledopjes, dus ook telefoon aannemen, skippen van nmrs etc.
    De goedkopere is kwa specs idem maar de bediening is alleen maar volumeregeling, niets meer dan dat.
    Dus prijsverschil is €30 voor iets meer functionaliteit.

Succes met je keuze

Bijdrager
    Thoomas

Ik had eerst een Sennheiser CX300, maar ik zat ook te twijfelen om de Apple in-ear oordopjes te kopen, omdat ik toch wel graag een microfoon en volumeknoppen wilde op de oordopjes wilde. Toen kwam ik deze tegen:

De Sennheiser MM 70i met microfoon en volumeknoppen, voor 70 euro.
    http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B245107/

Ik heb ze nu inmiddels een half jaar, en ben er erg tevreden mee. Qua geluid komen ze aardig overeen met de CX300. Ze hebben een iets diepere bas dan de CX300, maar dat vind ik juist een voordeel.

Moderator
    unSOUND

De Klipsch hebben een erg mooi geluid, ik heb ze ook al eens in het oordoppen-topic genoemd…. ( hint hint )

Bijdrager
    kreativlab

Die Beats by Dre, zijn gewoon van zeer goede kwaliteit.
    Gewoon de grootste doppen ervan gebruiken(die opzetstukken bedoel ik dan)
    Dan is het gewoon zeer goed

Heb ze zelf ook.

Bijdrager
    dijkie

In navolging van de subtiele hint van unSOUND zal ik dit topic verplaatsen naar het oordoppen topic.

Bijdrager
    Nickalicious

Beats vind ik zelf veel minder dan mijn Klipsch Image X-10’s. Daar ben ik super blij mee, alleen jammer dat ik niet de X10i versie heb maarja ach.

Bijdrager
    Mc55

Ik zou niet voor de in ear van apple gaan, ik had ze in december gehaald en ze zijn al 2 keer kapot gegaan. Had ze bij mm gehaald, en het schijnt dat mm ze niet mag omruilen. Dus moeten ze eerst terug naar apple worden gestuurd en krijgen zij dan een nieuwe paar oordopjes die ik dan weer kon ophalen, en dat duurt 4 weken. Dus van de 4 maanden die ik ze heb, heb ik ze maar 2 maanden kunnen gebruiken.

Bijdrager
    Pr0digy.

Ik zou voor de Head-Direct RE0, Brainwavs M2, Westone 1 of Panasonic HJE900 gaan,
    De laatste 2 zijn wel wat duurder. Volgens mij hebben ze alleen alle vier geen iPhone comptabiliteit.

Maar koop absoluut geen Bose oor/hoofdtelefoons/iets anders. Vreselijk merk waar je veel te veel voor betaald, evenals Monster Beats.
    Uit jouw lijstje lijkt me de Klipsch de beste keuze.

Zelf ben ik ook actief op Head-Fi, het grootste “audiofielen” forum, daar word ook ten strengste afgeraden Beats of Bose te kopen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.