6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    jbh

Nieuwe iMovie toont lege bibliotheek

Na Mavericks-update heb ik de nieuwe versie van iMovie binnengehaald. Downloaden leek helemaal goed te gaan want na het openen ging de iMac aan de slag met het om-/overzetten van de files. Toen liep de boel echter vast. Na opnieuw opstarten bleken er in de nieuwe iMovie Library 1 wel evenementen te zitten maar die zijn allemaal leeg!
    Iemand enige idee hoe dit euvel is op te lossen?
    Het zal toch niet zo zijn dat je alle evenementen en projecten handmatig moet importeren?

Bijdrager
    Geeaar

Ik heb hetzelfde. Na installatie van Mavericks en nieuwe imovie. Al mijn films en projecten staan niet in Imovie meer. Lege bibliotheek, lege map projecten.
    Bovendien zegt mijn systeem dat ik de opslagruimte ineens vol is.

Begrijp er niets van.

Bijdrager
    jbh

Een oplossing zal zich aan dienen… de vraag is alleen wanneer…

Bijdrager
    KarelWillem

Gooi iMovie Library 2.imovielibrary weg (die neemrr waarschijnlijk voor nietsnut vele Gb’s in).

En werk de projecten dan in iMovie opnieuw bij.

Archief > Werk projecten en gebeurtenissen bij

Dat werkte bij mij prima.

Bijdrager
    Geeaar

Ik heb vandaag een aantal keer met applecare aan de telefoon gehangen. Conclusie: De nieuwe imovie kopieert alle bestanden eerst naar een nieuw mapje in het mapje films, namelijk “iMovie-bibliotheek.imovielibrary”. Als je een grote filmbibliotheek van bijvoorbeeld 800 GB hebt, heb je ook nog eens ruimte nodig voor de kopie. Dus in totaal ben je 1600 GB kwijt aan filmbestanden. Logisch dat de schijf vol raakt en dat er allemaal foutmeldingen komen. Dit werkt dus absoluut niet. Dat was dus ook de conclusie van de senior apple care medewerker.

Oplossing vooralsnog is om de oude imovie, welke in een mapje in programma’s staat onder imovie 9,0,9, te gebruiken en dat mapje met die imovie-bibliotheekfolder weg te gooien.

Ook zul je wellicht de bestandjes “update naar imovie 10” in imovie projects en in imovie events weg moeten halen als je later met minder film toch opnieuw projecten en gebeurtenissen in de nieuwe imovie willen laten bijwerken (onder archief).

Bijdrager
    jbh

@KarelWillem Ik heb iMovie Library1.imovielibrary verwijderd en opnieuw de projecten en gebeurtenissen trachten bij te werken maar halverwege klapt iMovie eruit en staat er bij opstarten niks in…

@Geaar Ik heb ook weer met iMovie 9.0.9 getracht te werken maar die klapt er ook uit. Kortom, nu doet niks het meer…

Schiet vooralsnog niet erg op. Gelukkig zie ik de clips en de filmpjes die al waren geproduceerd elders nog wel staan. Ben dat gelukkig niet kwijt, maar tjonge….

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.