4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Th00mz

Nieuwe iMac, ram geheugen installeren + bootcamp

Dag allen,

ik heb een iMac 27″ high end model besteld, en ontvang deze maandag. Nu heb ik bij een computerzaak 16 gb RAM geheugen gehaald.

Nu mijn eerste vraag, kan ik het beste voor ik de iMac (Deze wordt geleverd met 4gb RAM standaard) voor het eerst aan zet het geheugen gelijk volledig vervangen? Of maakt dit niet uit..? aangezien er 1 Ram geheugen reepje in moet zitten?

En vraag 2 over Bootcamp.
    Ik wil mijn bootcamp partitie groter hebben dan de standaard 32GB. Als ik dit wel doen moet ik dus alle software opnieuw installeren.. is dit ‘slim’?

Of zijn er alternatieven om als je een nieuwe iMac hebt meer schijfruimte in de bootcamp partitie te creeeren?

Danku!

Bijdrager
    Th00mz

*het gaat om windows 7 BTW*

Bijdrager
    stavos

Zet je Mac eerst eens aan als deze binnen komst. Loop alles eens na en kijk of alles werkt zoals de bedoeling is. Het geheugen vervangen / uitbreiden kun je daarna nog doen. Mocht er onverhoopt iets mis gaan daarbij (bijv. dat de Mac niet meer goed opstart), dan kun je terug naar de originele situatie waarvan je dan weet dat het werkt.

Bijdrager
    Maverick9898

Zet je Mac eerst eens aan als deze binnen komst. Loop alles eens na en kijk of alles werkt zoals de bedoeling is.

Dat beaam ik. Vandaag mijn eigen high-end iMac binnengekregen en het scherm ging niet aan. Hij gaat nu terug en krijg er een nieuwe voor. Best teleurgesteld, maar ja…..

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.