23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Raimonmeuldijk

Nieuwe iMac met i5 of i7?

Hi,

Na lang denken heb ik ook besloten om een iMac 27″ te halen, echter ik zit even te twijfelen tussen de i5 en i7 en ook nog of ik 1GB video of 2GB video moet hebben.

Kan iemand mij enig advies geven, de iMac gaat hoogstens worden gebruikt voor photoshop, Apps te maken met IOS , op zijn tijd een filmpje kijken/maken, misschien om een keer een game er op te spelen en voor webdevelopment (websites maken etc.), en ik wil dat ik er de komende jaren minimaal 5 jaar mee uit de voeten kan komen.

Persoonlijk dacht ik om voor een i7 en 2 GB video te gaan, zodat ik alles er op heb zitten wanneer ik het nodig heb, maar weet niet of dat wel een slimme gedachten is, dus misschien dat iemand mij hierover advies kan geven?:)

– Raimon

Bijdrager
    jesper211232

alles het beste nemen is altijd goed maar wel het duurst.
    ik denk dat je wel genoeg hebt aan 1 gb, als je niet met hele zware software bezig gaat
    aan de i5 heb je wel genoeg, als je niet heel veel dingen open hebt staan of met zware software bezig bent, net zoals al bij het werkgeheugen.
    je moet voor je zelf naar gaan, of je veel grote games, gaat spele, of met zware software bezig gaat, zo niet dan heb je wel genoeg aan 1gb met i5

Bijdrager
    RobinProductions

Als je programma’s lijk photoshop en dreamweaver en etc. gaat draaien dan kan je beter de i7 nemen. Zeker als je het 5 jaar wilt uithouden met hem. Nu als geld geen probleem is zou ik persoonlijk altijd voor het iets krachtigere gaan. Gewoon omdat je het dan langer kan uithouden met die machine dan anders.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Heb je het geld ervoor? Gewoon voor de i7 gaan.
    En anders is die i5 ook goed genoeg hoor. Vergeet niet dat tegenwoordig elke iMac een quad core heeft, dus daar ligt het niet aan.
    Het is overigens wel zo dat de grootte van het VRAM in het geheel niet belangrijk is voor foto of video bewerking. Het gaat daarbij voornamelijk om de CPU en soms de GPU. Het VRAM wordt pas belangrijk bij 3D rendering en 3D animaties zoals bij CGI of games.

Bijdrager
    syltheboy

Als je het geld ervoor over hebt dan ga je toch gewoon lekker voor die i7, of niet soms? Dan zit je altijd goed, maar die i5 voldoet in de meeste gevallen ook wel. Het verschil in snelheid is volgens mij sowieso vrij klein.

Bijdrager
    Lauwrence

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan.. Het is voor mij de i7 geworden met 2Gb video, simpelweg omdat ik er de middelen voor had en ik zo maximaal toekomstbestendig ben met mijn Mac.

Ik game af en toe met COD4 etc.. en kan met deze machine alles op hoog detail/resolutie spelen zonder dat de Mac ook maar begint te zweten:)

Wel moet ik erbij zeggen dat ik ook de SSD optie heb gekozen en deze maakt veel verschil voor de snelheid van de machine, alle apps starten eigenlijk met 1 klik, boot binnen 10 sec.

Bijdrager
    Maverick9898

Ik game af en toe met COD4 etc.. en kan met deze machine alles op hoog detail/resolutie spelen zonder dat de Mac ook maar begint te zweten

Tsja, maar COD4 is ook wel al best een oud spel:P.

Bijdrager
    raymon150

Maar wel een heel goed spel;)

Bijdrager
    Maverick9898

Haha tsja vind ik niet echt, maar goed dat is persoonlijk. Veeel te makkelijk. Ben meer een BFBC2 figuur;). Ook dat is niet echt moeilijk maarja:P.

Bijdrager
    raymon150

Hoe heb je dat spel op je mac gekregen dan?

Bijdrager
    Vassilli

Piratebay.

Bijdrager
    Lauwrence
    Vassilli op 03 augustus 2011

Piratebay.

Ah, daar is de fijne “kijk ik stop jouw in een hokje” geest zo typerend voor menig OMT lid, ga toch spelen man!

Het betreft een eigen spel met Wineskin port, MW2 draait overigens ook netjes op de i7.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De vraag van raymon150 vraagt er anders wel om.

Bijdrager
    Maverick9898

Nee? Het spel draait gewoon via Bootcamp op Windows 7. Ik heb BFBC2 gewoon gekocht. Dat spel is alleen maar leuk online en online via the Pirate Bay is best ingewikkeld:P.

Bijdrager
    Raimonmeuldijk

@iedereen, dank voor de snelle reacties:)
    Het geld heb ik wel voor over, als ik een mac koop wil ik meteen een sterke machine die zware toepassingen kan draaien (mocht het nodig zijn), dan weet ik ook zeker dat de iMac het aankan, ben er nu al uit dat het een i7 gaat worden.

En de extra 1GB video heeft alleen nut als je echt veel spellen speelt of films in 3d aan het maken/bewerken bent eigenlijk, dus die extra GB is eigenlijk niet nodig als ik het zo hoor, of is het verstandig voor in de toekomst om toch een extra GB aan video er in te hebben zitten?

”Lauwrence”

simpelweg omdat ik er de middelen voor had

Je bedoeld gewoon het geld ervoor neem ik aan?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik denk dat 1GB aan VRAM gewoon voldoende is voor de meeste taken. Ik heb 512MB aan boord en ik ben nog niets tegengekomen dat daar te kort aan kwam.

Bijdrager
    G-Force

Ik wel, de Radeon 4850 met 512MB in mijn iMac trekt het niet als ik op 2560×1440 een spel speel en anti-aliasing inschakel. Dit is een typisch geval waar meer VRAM heel goed merkbaar is.;)

Als het voor zware games is zou ik persoonlijk wel voor 2GB VRAM gaan, je kunt het nooit meer uitbreiden in de toekomst.. En games lusten wel wat als je op 2560×1440 speelt, zeker met AA aan. Voor casual games en Photoshop is het de moeite (lees: geld) niet waard.

Bijdrager
    Raimonmeuldijk

Thanks voor de reacties:)
    Ik ben gegaan voor de i7 met 1GB VRAM aangezien na lezen van de reacties die extra 1GB niet echt nodig is voor mij.

Bijdrager
    Vassilli
    Lauwrence op 03 augustus 2011
    Vassilli op 03 augustus 2011

Piratebay.

Ah, daar is de fijne “kijk ik stop jouw in een hokje” geest zo typerend voor menig OMT lid, ga toch spelen man!

Het betreft een eigen spel met Wineskin port, MW2 draait overigens ook netjes op de i7.

Hij is niet officieel voor Mac. Dus het moet wel.

Behalve met bootcamp natuurlijk.

Bijdrager
    Maverick9898

Ja waarom zou je moeite doen om MW2 draaiend te krijgen op een Mac, terwijl je gewoon Windows kan installeren? Werkt prima;).

Bijdrager
    hifi

Waarom zou je op je machine windows installeren als het op een mac kan? Niet iedereen is zo fan van dat besturingssysteem met een gekleurd vlagje

Bijdrager
    Maverick9898

Ik ben ook geen fan ervan, maar als je alleen maar games erop speelt, is het echt niet zo problematisch. Games porten daarentegen wel.

Bijdrager
    App-ie

Geld speelt blijkbaar wel een rol, anders had je de vraag hier niet gesteld en gewoon lekker een i7 gehaald.
    In dat geval kies de i5 en besteed wat je bespaart aan andere dingen. De i5 zal zeker niet teleurstellen.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.