15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    beewell

nieuwe imac loopt vast

Net een nieuwe imac gekocht. Regelmatig loopt ie vast. Mededeling dat ik de aan/uit knop moet indrukken.In het crash report staan veel codes en iets over kernel extentions. Onlangs lion geïnstalleerd, geen verandering. Is dit een hardware of software probleem?

Bijdrager
    AppleStef

Ja dat is een videoprobleem met de imac’s van 2011 en Lion : http://9to5mac.com/2011/07/28/users-report-video-related-freezes-in-lion/

ik heb het ook en er is zelfs een kernel panic bij geweest:(
    Het zal wel met een update worden opgelost. (hopelijk!!)

In het artikel :
    The machine freezes randomly when starting to play videos, either on Youtube, Quicktime, iTunes. When it freezes, the mouse still works, but the machine doesn’t respond to any command, requiring me to hit the power button and restart the computer.

Dat is het eh?

Bijdrager
    beewell

Bedankt voor de reactie. Het is danmaar wachten op de update.

Bijdrager
    AppleStef

Dus nu gewoon (voorlopig) best geen youtube, quicktime, quicklook filmpje, en itunes video’s bekijken.

Bijdrager
    iDaan98

Wat voor hielp om normaal YouTube te kunnen kijken is naar http://youtube.nl/html5 te gaan je aan te melden voor de html5 beta:) geen vastlopers meer gehad met YouTube..

Bijdrager
    AppleStef

@iDaan98

Dat lost spijtig genoeg niet heel het probleem op eh.

Moderator
    Strifer

Hallo?! Wat is dat nou voor advies. Een Mac hoort niet steeds vast te lopen met Kernel Panics en al helemaal niet als ie nieuw is. Gebeurd het met een schone computer?

Ik zou er direct mee terug gaan naar de winkel.

Bijdrager
    SunKeeper

Dan wordt het druk in de winkel denk ik, alle nieuwe iMacs hebben dit probleem.

Het is gewoon wachten op een 10.7.1-update die hopelijk betere videodrivers aan boord heeft.

Bijdrager
    iDaan98

Wat is dat nou voor advies? Nou, dat ‘advies’ zorgt ervoor dat je YouTube kunt kijken vóórdat de update uitkomt.

Moderator
    Strifer

Je pakt het te persoonlijk op Daan. Het niet speciaal op jouw advies gericht. Een computer hoort te werken en het gaat erom dat een net nieuwe computer af fabriek niet zo mag vastlopen. Wanneer een apparaat niet naar behoren (mits je natuurlijk niet zelf alles hebt lopen verkloten) werkt, ga je ermee terug naar diegene die ‘m verkocht heeft.

Bijdrager
    iDaan98

Elke iMac 2011 heeft dit hoor, ga maar kijken op community forum van Apple. Het ligt dus niet aan de iMac maar aan Lion. En voor het geval dat de TS gehecht is aan YouTube, is daar een tijdelijke oplossing voor. Voor de rest niet dus.

Moderator
    Strifer

Uit de openingspost wordt duidelijk dat het probleem zich ook al voordeed voordat Lion geïnstalleerd was. De Lion installatie bracht geen verandering.

Hoewel je youtube work-a-round een tijdelijke oplossing is voor kijken naar youtube (wat een goede tip is!), is het nog steeds niet normaal voor een Mac om ‘regelmatig vast te lopen’. Zeker omdat het voorheen (voor Lion) ook al een probleem was zou ik teruggaan naar de winkel. Zeker omdat ze altijd moeilijk lopen te doen over de garantie wanneer je Mac ouder wordt dan een jaar (ja, ik weet dat het belachelijk is dat ene jaar, maar waarom zou je niet nu teruggaan.. je hebt de problemen toch al!?). Het geheugen kan brak zijn, niet goed vastzitten of wellicht is er iets heel anders aan de hand. Of dus inderdaad dat Lion probleem (alhoewel het op SL dus ook al voorkwam).

Ik geloof direct dat er een bepaald probleem is met (een groot aantal) bepaalde iMacs en Lion. Berichten te over natuurlijk. Ik kan echter in mijn omgeving direct al twee mensen bedenken met een iMac 2011 die hier (nog?) geen last van hebben. Beiden doen aan youtube, videobewerking en dat soort gelazer. Eentje draait vanaf de release op Lion, de ander weet ik niet zeker. Zodra er iets mis is met hun machines hangen ze bij mij aan de telefoon.

Punt is: er kan veel meer mis zijn met die machine en het blijft niet normaal voor een Mac die nieuw is. Fin, ik hoop dat er snel een permanente oplossing komt.

Bijdrager
    McShamus
    Strifer op 03 augustus 2011

Ik zou er direct mee terug gaan naar de winkel.

Wat is dat nou voor advies? Alsof een nieuwe iMac ook maar iets oplost. Heel veel mensen hebben er last van (ik ook). Beter wachten op een software/firmware update, of eindelijk een stukje fatsoenlijke code van Adobe(!). Mocht het écht een structureel hardware probleem zijn dan zal een terugroep- of omruilactie door Apple gestart moeten worden. Tot die tijd geen haar op m’n hoofd die eraan denkt om met dit ding te gaan zeulen.

Bijdrager
    iDaan98

@Strifer: Oh, niet goed gelezen dus.. Excuses..

Bijdrager
    BSBVR

Maar weet iemand wanneer deze update uitkomt?! want dit is natuurlijk irritant. Al wil je iets zien op youtube, dan doet dit pokkeding het helemaal niet. Voorderest een perfecte en goede computer.

ciao for now

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.