8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Diviance

Nieuwe iMac kopen of toch niet? (ivm niet gebruiken als extern beeldscherm)

Hi!

Even de situatie:

Momenteel werk ik alleen op mijn MacBook Air, maar daar wil ik verandering inbrengen. Het is een ideaal ding, maar om full time op te werken, is het toch wat minder.

Omdat ik binnenkort naar een nieuw kantoor ga, wil ik mijn apparatuur ook vernieuwen. Ik dacht er aan om een MacBook Pro te kopen (zonder Touchbar) en een iMac om het beeldscherm op te delen als ik daar aan het werk ben.

Nu las ik echter dat de nieuwe iMac niet te gebruiken is als extern beeldscherm, en dat ik mijn eventuele MacBook Pro er niet op aan kan sluiten om als ‘bron’ te gebruiken, en dat ik de iMac als beeldscherm gebruik.

Nu kan ik natuurlijk de oude iMac kopen, maar dat vind ik eerlijk gezegd een beetje zonde. Koop je een nieuwe iMac, is het een oude.

De reden waarom dit zo ideaal voor me leek is omdat ik dan niet altijd mijn MacBook Pro mee zou hoeven te nemen, en als ik ‘m zou vergeten, ik gewoon op de iMac zou kunnen werken. Als ik alleen een extern beeldscherm koop, zou dit niet kunnen.

Hebben jullie raad voor me?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Furbz

Ik zou het toch anders doen denk ik:

1. Macbook pro + extern scherm
    2. Macbook pro + iMac: als je je documenten in iCloud zet, dan hoef je niet met je Macbook te sjouwen.
    Dus gewoon altijd vergeten en gewoon op die iMac werken. Het is een beetje zonde om een iMac alleen
    voor het scherm te kopen.
    Denk ik.

Bijdrager
    Diviance

@Alison, omdat je dan toch met ‘oude’ onderdelen werkt (meer voor het gevoel dan misschien).

@Furbz
    , Dat zou inderdaad ook een optie zijn inderdaad. Bedankt.

Sleutelbeheerder
    Night

Bij een ouder type iMac is de prijs ook een stuk gunstiger en hoef je niet ook nog een extra beeldscherm aan te schaffen. Heb je zat te besteden (of wil je toch persé een nieuwe), dan sluit ik me geheel bij @furbz aan.

Bijdrager
    Diviance

Dit is volgens mij de ‘oude’ iMac, toch? https://www.apple.com/shop/buy-mac/imac?product=MMQA2LL/A&step=config# De niet-Retina.

Sleutelbeheerder
    Night

Systeemvereisten

U hebt het volgende nodig om de modus Doelbeeldscherm te kunnen gebruiken:

1. Een Mac-notebook of -desktop met een Mini DisplayPort of Thunderbolt-poort. Als u een Mac hebt met Thunderbolt 3 (USB-C)-poorten, kunt u deze aansluiten met de Apple Thunderbolt 3 (USB-C)-naar-Thunderbolt 2-adapter.
    2. Een Thunderbolt-kabel of een Mini DisplayPort-naar-Mini DisplayPort-kabel
    3. Een ondersteunde iMac met OS X v10.6.1 of hoger

Raadpleeg de onderstaande lijst voor de iMac-modellen die de modus Doelbeeldscherm ondersteunen, het type kabel dat u nodig hebt om dat iMac-model aan te sluiten en het type poort dat de andere Mac nodig heeft.

iMac-modellen die u kunt gebruiken als beeldscherm – Kabel die u nodig hebt, – Poort die u nodig hebt op de andere Mac
    iMac (27-inch, eind 2009) – Mini DisplayPort-naar-Mini DisplayPort – Mini DisplayPort of Thunderbolt
    iMac (27-inch, medio 2010) – Mini DisplayPort-naar-Mini DisplayPort – Mini DisplayPort of Thunderbolt
    iMac (medio 2011 – medio 2014) – Thunderbolt – Thunderbolt

iMac (Retina 5K, 27-inch, eind 2014) en nieuwere iMac-modellen kunnen niet als beeldscherm voor de modus Doelbeeldscherm worden gebruikt.

Bron: Apple

Bijdrager
    Diviance

De iMac (medio 2011 – medio 2014) lijkt me niet meer te koop bij Apple.com.
    Nog wel bij andere shops?

Sleutelbeheerder
    Night

Vast wel…. en anders in refurb, 2e hands of ex-demo uitvoering.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.