12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    mac loos

nieuwe Imac => internet problemen ( Ziggo )

Zins mijn nieuwe iMac ( week oud ) valt steeds mijn internet verbinding weg.
    Zelfs nu ik alleen de imac rechtstreeks bedraad heb aangesloten op de kabel modem.

Volgens de Ziggo monteur ligt het probleem niet bij hun naar de imac heeft problemen met de lease tijd??
    Ik moet hem maar op een vast IP adres instellen.

Vind dit alles een beetje vreemd, ligt het nu aan mijn imac ?
    Of is de motorola modem het probleem?

Zijn er mensen die dit herkennen?

Thanks

Aaron

Bijdrager
    sven-

Ik heb ook Ziggo, en ook zo’n Motorola (zwart) modem, en ik heb nooit iets hoeven instellen. Dus geen vast IP adres of wat dan ook. Gewoon aansluiten en het werkt. Gebruik je wel een router?

Bijdrager
    mac loos

Heb alles er tussen uitgehaald en hem de mac rechtstreeks op de kabelmodem aangesloten.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Waar de kabel het huis in komt meteen de motorola router aansluiten. 1 extra stuk verleng draad gaf dezelfde problemen steeds weer.

Bijdrager
    mac loos

Kabel modem staat naast de aansluiting waar deze binnen komt.

Bijdrager
    Pieterr

Bedenk wel dat als je het netwerk device (router of iMac) wat aan het Ziggo modem hangt, verandert, dat je dan je modem een keer moet resetten (uitzetten en weer aanzetten). Heb je dat ook gedaan?

Bijdrager
    mac loos

Mac hangt rechtstreeks aan de kabelmodem.

internet verbinding valt weg ( email ook geen verbinding ).

Kabelmodem reseten alles werkt weer ( of internet DHCP lease vernieuwen)

Bijdrager
    bvdb

Ziggo is ook zo dramatisch slecht, ik hebt zelf ook (enige reden is, omdat hier glasvezel in de wijk ligt en alleen ziggo hier overheen kan). Alleen maar problemen mee, duurste abonnement en super traag internet. En dat je persé de mailservers van ziggo moet gebruiken (waarmee je niet meer dan 10mb kunt verzenden) staat me ook al helemaal niet aan!

Bijdrager
    sven-

Ik heb geen klachten over Ziggo, dus kennelijk is Ziggo niet voor iedereen “zo dramatisch slecht”.

Bijdrager
    DutchMac

ziggo helemaal prima, nu en nooit problemen mee gehad!

Plug and play

On Toppic: dus alles werkt weer? Fijn weekend in dat geval!

Bijdrager
    mac loos

Vast IP adres maakt niets uit, verbinding valt nog steeds weg

Bijdrager
    mac loos

Hoe kan ik controleren of het niet aan mijn mac ligt ?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.