8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    chatsmit

Nieuwe iMac Intel leest geen CD’s

Baluh:( . Een paar dagen geleden een iMac 17″ duo 2 core 2.0 Ghz gekocht blijkt hij kapot te zijn… Hij leest geen CD’s. DVD’s leest hij (meestal) wel. Wanneer ik er een cd in stop hoor je hem elke keer ‘opkomen’ maar hij wil hem niet pakken. Er wordt ook niks gemount op het bureaublad.

Dus, binnenkort maar snel terug naar de Apple dealer. Maar eerst aan jullie een paar vraagjes:

1. Ik kom er niet achter hoe ik de firmware kan resetten en wat je zelf nog meer kan proberen om nieuw leven in de dvd speler te blazen. (pram reset en dat soort dingen bestaan niet meer voor Intel?)

2. Gezien ik deze iMac net een paar dagen heb, wil ik niet dat ik hem een tijd kwijt ben en hij gerepareerd wordt. Ik wil gewoon een nieuwe natuurlijk. In hoeverre heb ik hier recht op?

Hopelijk hebben jullie wat antwoorden. Alvast bedankt

Bijdrager
    1984
    ”chatsmit”

Hopelijk hebben jullie wat antwoorden. Alvast bedankt

geen nuttige maar je ziet de CD of DVD binnenkomen op je scherm KLIK

Bijdrager
    chatsmit

:-) Als dat een vraag is (?) nee…

Nog een toevoeging:
    Regio code van dvd speler kan ik ook niet wijzigen. Hij staat als regio 1 ingesteld en wanneer ik een regio code 2 wil afspelen vraagt hij of ik dit wil instellen (met nog 4 kansen…) Dat doe ik en dan krijg ik foutcode: -70001 ‘Er heeft zich een probleem voorgedaan bij het wijzigen van regio code van de speler’ .

Ik dacht laat ik MacOSX opnieuw installeren om uit te sluiten dat het geen driver of besturingssysteem probleem is, maar hij wil de osx install disc ook niet booten..

Geblokkeerd
    Carp

Ik raad je aan om meteen naar de reseller te gaan, binnen de 12 dagen moeten ze m dan omruilen voor een nieuwe,…bij inlevering voor reparatie na die 12 dagen zul je moeten wachten totdat….

Bijdrager
    Brainiac

De regio-code enzo zit in de PRAM meen ik mij te herinneren. Dus misschien die eens resetten?

Bijdrager
    klaus

King Carp, waar staat dat ze hem moeten ruilen binnen de 12 dagen? Volgens mij nergens. Het kan goed zijn dat ze hem eerst zullen proberen te herstellen ipv onmiddellijk DOA (dead on arrival) te verklaren. Je moet natuurlijk gewoon zo snel mogelijk een werkende computer hebben, dus je niet laten doen!

Geblokkeerd
    Carp

Binnen die termijn gaan ze niet moeilijk doen , zoals je zegt het ding moet het gewoon doen….uiteraard vind je die regel over ruilen nergens terug, maar geloof me ik heb er ervaring mee [2x achter elkaar zelfs]…ze kunnen je niet zonder computer naar huis sturen.Repareren duurt te lang en moet met toestemming van Apple…..dus geven ze je gewoon een andere mee D.O.A of niet.

Bijdrager
    chatsmit
    ”KingCarp”

Binnen die termijn gaan ze niet moeilijk doen , zoals je zegt het ding moet het gewoon doen….uiteraard vind je die regel over ruilen nergens terug, maar geloof me ik heb er ervaring mee [2x achter elkaar zelfs]…ze kunnen je niet zonder computer naar huis sturen.Repareren duurt te lang en moet met toestemming van Apple…..dus geven ze je gewoon een andere mee D.O.A of niet.

Ja precies, dat dacht ik ook. Vandaag dus naar A-mac Den Bosch gegaan en die wilde dus absoluut niet omruilen. Inleveren ter reparatie, met lege handen weer naar huis en weken wachten.

Ik ben daar niet mee accoord gegaan en heb eindeloze discussies gevoerd en uiteindelijk naar de bedrijfsleider gevraagd. Hij heeft hem uiteindelijk terplekke bekeken en wat denk je, ineens leest mijn imac weer CD’s ?!?! Ik was helemaal verontwaardigd. Maar ook weer blij want dan kan ik alsnog naar huis met een imac die goed is.

Maar dat was dus niet zo :( Eenmaal thuis las hij weer CD’s, dus ik ging meteen OSX opnieuw installeren met de bijgeleverde installatie DVD’s. Toen hij tijdens de installatie de 2e DVD nodig had, kwam het bekende kwaaltje weer opzetten, hij las de DVD’s niet meer. Ook de eerste leest hij niet meer. Dus nu kan ik niks meer met m’n iMac want hij blijft constant vragen naar de 2e installatie disc, maar die spingt er meteen weer uit. Dus 1 vakantiedag armer ben ik nu nog verder van huis.

Dit bericht is nog netjes geschreven, ik heb me aardig ingehouden maar ben helemaal naar de klote van kwaadheid. Belachelijk gewoon

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.