19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Nieuwe iMac i5

Ben toe aan een nieuwe iMac.
    Ga voor een i5 of i7 27inch.
    Maar goed, wat is wijsheid als je ziet dat MacRumers aangeeft “wachten”?
    Kan me niet voorstellen dat er binnenkort een sterk gewijzigde iMac uitkomt,……… toch??

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De respons op dit soort vragen is altijd vrij standaard: kan je wachten, dan wachten. Is je iMac zijn einde nabij, dan moet je een nieuwe kopen.

Maar voldoet een simpele upgrade niet? Maar al te veel Mac-lui kopen een nieuwe Mac terwijl ze de oude net zo goed hadden kunnen upgraden. Een SSD en wat meer RAM doet soms wonderen. Een schone installatie van OS X ook.

Bijdrager
    OMT-fan

iMac is 6 jaar oud, is voorzien van SSD en kon hem “goed” verkopen. Alles werkt nog wel goed maar sommige zaken kunnen niet.
    Verder kan “nog net” het nieuwe Mac OS straks er opgezet worden en als dat later dan niet meer kan zal hij ongetwijfeld minder waard zijn.
    Lang wachten is eigenlijk geen optie, dan zou ik op m’n bejaarde (7jaar) mac mini moeten gaan werken.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Dan geef je jezelf antwoord, of niet?

Bijdrager
    OMT-fan

Natuurlijk heb je gelijk.
    Maar zoek wat bevestiging van het feit dat ik geen bijzondere “nieuwtjes” misloop door nu te kopen.
    Terwijl er binnenkort?? een vernieuwde uitkomt.

Bijdrager
    TheBigZ

Nee er komt op korte termijn geen nieuwe iMac 27″ uit.

De nieuwe Kaby Lake processoren komen pas eind 2016.

Sleutelbeheerder
    Night

En ook de opvolger voor de SSD en/of intern geheugen is nog niet echt klaar voor massaproductie…

Bijdrager
    OMT-fan

Heb vandaag de 27 inch i5 (5K) 3.3 met 24Gb intern bij de Applestore Amsterdam gehaald en ben aan het installeren….. mooi hoor!!

Bijdrager
    SunKeeper

Succes ermee.(y)

Installeren ondertussen al klaar denk ik..:-D

Bijdrager
    OMT-fan

Alles draait!!!

Nieuw menu voor beeldschermen, hoe kan ik nu zien hoe hoog de resolutie is?

Bijdrager
    SunKeeper

Niet meer zoals vroeger, omdat het een Retina-scherm is. Als je daar handmatig andere resoluties op instelt ziet alles er gruwelijk lelijk uit.

Als je over die vijf vakjes gaat zie je een regeltje verschijnen waarin wel resoluties genoemd worden.

Als je de huidige resolutie wil opvragen, ga dan naar  > Over deze Mac > Beeldschermen

Bijdrager
    OMT-fan

Klopt maar daar gaat het van 1600×900 ((Grotere tekst) naar 3200×1800 (Meer ruimte).
    In “Over deze Mac” staat wel 5120×2880, hoe rijm ik dat?

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is je vraag precies?

Lees dit door: https://applecoach.nl/retina-scherm-uitleg

Doe eens 5120 delen door 4 en 2880 ook delen door 4.

Omdat er op een Retina-scherm grofweg vier keer zoveel pixels op dezelfde oppervlakte zitten dan bij een normaal scherm.

Bijdrager
    OMT-fan

Heb een 4K filmpje van Youtube afgedraaid en nu zie ik een spectaculair verschil met m’n oude scherm.

Bijdrager
    Afroman

En dan is het nog zwaar gecomprimeerd. Wacht maar tot je echt 4K materiaal ziet. Dat springt echt van je scherm af.

Bijdrager
    OMT-fan

Waar vind ik echt 4K bestanden?

Bijdrager
    OMT-fan

Ik heb nog een vraagje over de nieuwe iMac.
    Ik heb een 2Tb fusiondrive en werk uiteraard met TimeMachine.
    Nu ben ik tot de conclusie gekomen dat op mijn “oude” Mac niet alles gebackuped werd in TM.
    Dat komt waarschijnlijk dat ik het OS en de programma’s op de SSD had staan en de data op de interne HD van 1Tb.
    Hierdoor heeft TM waarschijnlijk alleen de SSD gebackuped.

Aangezien alles nu op de Fusiondrive staat (maar wel op 2 partities???) denk ik dat alles nu wel op de TM-schijf komt.
    Klopt mijn idee?

Bijdrager
    TheBigZ
    OMT-fan op 24 juni 2016

Aangezien alles nu op de Fusiondrive staat denk ik dat alles nu wel op de TM-schijf komt.
    Klopt mijn idee?

Ja. Time Machine ziet de Fusiondrive als één logische eenheid.

Bijdrager
    OMT-fan

OK, bedankt

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.