5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Hermanh

Nieuwe Imac herkend wachtwoord niet

Hallo Forumleden,
    Het is al een keer besproken, maar daar kom ik niet uit.
    Ik heb voor mijn vrouw afgelopen vrijdag een nieuwe Imac 21.7 inch gekocht.
    Maar vanmorgen ging ik deze installeren, en heb met de firewire 800 kabel de gegevens van de oude Imac overgezet naar de nieuwe.

Na een tijdje was de boel overgezet, en na het opstarten van de nieuwe iMac, werd ik geconfronteerd met een mogelijkheid tot het inloggen op de nieuwe iMac. Was met de oude nooit voorgevallen. Maar ik probeerde in te loggen met haar wachtwoord welke zij gebruikt als Apple ID.

Dan begint haar icoontje neen te schudden, om dat haar ID niet goed zou zijn. Bij het inloggen op haar oude systeem, met de ID code geen probleem. Ook bij de App.store, geen probleem! Bij het inloggen heb ik 2 mogelijkheden: 1 inloggen met haar eigen wachtwoord en 2: inloggen op de gastgebruiker. Maar op beide accounts kan ik dus niet inloggen. Het scherm blijft gewoon op het inlogvenster staan. Kan er helemaal niets mee. Vroeger had je een DVD erbij zitten, maar sinds Lion is dat niet meer.
    Ik heb ook geprobeerd met de alt toets ingedrukt de iMac op te starten, maar kom gewoon in het inlog venster terecht. Ik kom geen stap verder dan het inlogscherm. Wat heb ik fout gedaan, of liever gezegd, wat is er fout aan de nieuwe iMac?
    En hoe kan ik nu inloggen op de nieuwe iMac?

Bijdrager
    SanderTreur

Kom het volgende tegen op ’n forum..

Ok step 1

Boot your mac with Option + R holding it will boot into recovery mode
    Step 2 go into disk util and take terminal

write resetpassword

Choose root and put a password to log on root

Reboot the mac and log in as root and root password that you’ve done

Go in System Preference then users and group

Create a new account with the SAME NAME and SAME PASSWORD as your old account and put it as an administrator

When you accept it will say that in MacHD you already have an account with the same name do you want to use THAT folder

You say YES it will take 3 mnutes about.

Then log off and your account will be there, select it and put the password

It will log and all your files will be there.

That is what i done and it worked, my desktop docs and itunes is all there

Bijdrager
    Hermanh

Hoi Sander,

Ik heb een 3tal keren de iMac opnieuw opgestart met de alttoets en de R toets ingedrukt. Maar kom gewoon steeds op het inlogscherm terecht waar ik het wachtwoord moet invullen.

Bijdrager
    i_yell0wi7

Probeer eens de CMD toets + r toets dan kan je kiezen om vanaf de Recovery HD op te starten.
    probeer dan eerst de manier van SanderTreur werkt deze niet?
    installeer dan Mac OS X opnieuw en probeer dan je oude data handmatig over te zetten naar de nieuwe iMac.

Bijdrager
    Hermanh

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie support, is inmiddels spontaan opgelost.
    Heb de iMac uitgezet en na een half uur opnieuw opgestart met de alttoets ingedrukt. Nu kon ik wel de inlog wijzigen. Inmiddels is mijn vrouw ermee aan de gang gegaan. En werkt weer feilloos, en zo als een mac moet werken.
    Bedankt……

Topic kan gesloten worden

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.