7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    J.Baauw

Nieuwe Imac en time capsule “OPGELOST”

Goede middag,
    Ik heb net een nieuwe Imac staan en wil via het begin scherm gegevens ophalen via time capsule.

Maar hij draait al een uur ongeveer met het bericht Time machine reservekopie controleren en de regenboog ventilator zeg maar.

Ik heb het idee dat hij vast zit (lekker net nieuw)

Iemand idee of gewoon geduld hebben of kan ik hem aan het uit zetten?

bedankt,
    Jenne

Bijdrager
    Yaris
    ”J.Baauw”

de regenboog ventilator

Het bekende strandballetje oftewel beach ball of death.

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Als iets vast loopt dan kan je via het appeltje (linksboven) de programma’s geforceerd afsluiten.
    Je kunt de harde schijf gewoon uitzetten als hij niet aan het schrijven is. Er is geen andere manier geloof ik.

Bijdrager
    J.Baauw

Het is opgelost.

kan dicht.
    bedankt.

Bijdrager
    Bor

Een opgelost topic hoeft NIET dicht, plaats [opglost] in de titel:wink:

Bijdrager
    syrius

Kan J.Baauw of iemand anders nog even aangeven hoe het probleem uiteindelijk is opgelost?
    Ik zit namelijk zelf in soortgelijke omstandigheden: nieuwe HD met systeem door dealer voorgeinstalleerd, en bezig met het terughalen van de gebruikersmappen uit eem Time Machine backup.

Ik zit nu al ruim twee uur tegen de “beach ball of death” aan te kijken en ik vraag me af of het gewoon een kwestie van afwachten is of dat ik het proces moet afbreken. Mochten er van mijn kant nog ontwikkelen zijn, dan zal ik die ook posten.

Bijdrager
    syrius

Het is dus gewoon een kwestie van afwachten…..

Vanaf kwart over zeven tot ongeveer 5 minuten geleden was hij bezig met de strandbal en zag ik alleen de mededeling “Time machine-reservekopie controleren“. Nu zie ik een keuzemenu “Gegevens kopiĆ«ren” en kan ik aangeven welke gegevens ik van de Time Machine backup teruggezet wil zien, met daaronder twee knoppen “Ga terug” en “Kopieer“. Deze laatste is vooralsnog grijs, maar ik verwacht dat hij wel zwart zal worden zodra alle mapgroottes zijn berekend (want daar is hij nu mee bezig.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.