17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    GeertR

Nieuwe iMac blijft herstarten! [OPGELOST]

Hallo,

gisteren nieuwe iMac binnen gekregen. Alles geinstaleerd, bestanden gekopieerd en werkte prima. Alleen het uitzetten ging niet, moest met de powerknop vasthouden gebeuren.

Vanochtend op z’n plekje neergezet en nu blijft ie herstarten.
    Installatie DvD erin, schijfhulpprogramma alles laten nakijken en herstellen. Hielp niet.

Systeem opnieuw geinstaleerd. Werkt op zich ff, totdat ik de 2e keer (1e keer geen probleem) InDesign probeer te openen.
    Nu blijft ie weer herstarten, installatie cd erin schijfhulpprogramma erover, meld geen probleem.

HELP, weet iemand wat te doen?

iMac, 3.06 intelcore duo, 4gb 1066 mhz sdram, nvdia geforce gt 130 512 gb

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Marius1976

Maar hij herstart niet steeds als je vanaf de DVD boot?

Krijg je melding dat hij gaat herstarten of is het ineens Poef en opnieuw?

Bijdrager
    paulhek

Als je hem net hebt binnengekregen, zou ik gewoon met je leverancier/winkel bellen, of evt. Apple. Succes ermee.

Bijdrager
    GeertR

Nee, geen melding, blijft gewoon herstarten. Alleen als ik de c ingedrukt hou start ie op van dvd. Anders blijft ie maar doorgaan.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

geen antwoord op je vraag en zou de oplossing niet weten, maar ik zou een nieuwe vragen… straks blijf je problemen houden!

Moderator
    Pete.Z

Ssyteem opnieuw installeren,en blijft hij het dan nog doen als een speer ruilen?

Bijdrager
    GeertR

apple helpdesk aan de lijn, helpt ook niet. ze vraagt nog ff aan wat collega’s maar wordt denk ik inruilen

Bijdrager
    Maced.2
    ”Pete.Z”

Ssyteem opnieuw installeren,en blijft hij het dan nog doen als een speer ruilen?

gelijk back to the STORE :apple:

Bijdrager
    Josh_b

Yep als het goed is kan je hem bij een AASP zo omruilen. Met de nadruk op als het goed is. Ik ook wel eens gedoe gehad met die winkels. Dus als apple zegt dat je hem kan ruilen gewoon even bij jou in de buurt een AASP opbellen en dan komt het vast goed.

Bijdrager
    Moriarty

Wat een onzin, een AASP hoeft HELEMAAL NIET de machine te ruilen, tenzij hij daar gekocht is!

Ik denk defect geheugen trouwens, maar goed

succes!

Bijdrager
    puntKoen

Inderdaad, AASP’s ruilen het meestal niet direct om. Beter is om iMac gewoon door TNT te laten ophalen en een nieuwe vragen.

Bijdrager
    GeertR

Heb ‘m inderdaad gekocht bij de applestore, ben nu nog bezig met een laatste poging (op vezoek van apple) om de HD te wissen en opnieuw te installeren. daarna gaat ie toch echt terug!

Bijdrager
    defores

Pas eens eerst schijfhulp programma toe om te kijken of je schijf nog wel goed is.
    En als je nog een Mac heb probeer dan eens te booten vanuit target modus.
    (Zorg wel ervoor bij dit soort testen dat je naast je Apple toetsenbord en muis geen andere randapparatuur hebt aangesloten).

Bijdrager
    R-Flow
    ”defores”

Pas eens eerst schijfhulp programma toe om te kijken of je schijf nog wel goed is.

Daar komt lang niet altijd uit naar voren dat je harde schijf defect is.

Bijdrager
    defores
    ”R-Flow”
    ”defores”

Daar komt lang niet altijd uit naar voren dat je harde schijf defect is.

Nee maar wel geeft het aan er iets mis is met je harde schijf als je er niet doorheen komt.

Wat je verder nog kan doen is de Mac opstarten met de toetsen combinatie <cmd> + <v>
    Dan krijg je een commandline achtige weergave hier kan je nagaan of er I/O errors, Disk Errors zijn.

Verder kan je nog
    Opstarten met <cmd>+<alt>+

+<r>

Je kan ook nog DiskWarrior gebruiken en booten van af een externe schijf of target modus.

Bijdrager
    R-Flow

Dat bedoel ik niet. Disk Utility is een vrij slechte manier om je harde schijf te checken op fouten. Ik heb meerdere malen een perfecte uitslag van het programma gekregen terwijl de schijf volledig op instorten stond.

Voor de rest is het ook niet zo heel boeiend wat nou precies het probleem is. Als de iMac het probleem blijft vertonen, zelfs na een Erase & Install van Mac OS X, gewoon lekker retourneren voor een nieuwe.

Bijdrager
    GeertR

Na veel gebel, op aanraden van de apple help-desk harde schijf gewist en alles opnieuw er op gezet. Loopt nu al een paar dagen probleemloos! (Heerlijke machine!).

Denk dat ik toch zelf iets niet goed heb gedaan: naam computer of thuismapvan naam veranderd, schijnt niet echt slim te zijn. Maar het werkt weer, bedankt voor de hulp!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.