23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    freddyonderstal

Nieuwe iMac, beeld klein beetje scheef

Ik heb afgelopen woensdag een nieuwe iMac 21″ gekocht, het model van 1149 euro.

Bij thuiskomst neergezet en de installatie doorlopen. Het viel me op dat het display een beetje schijf lijkt te zijn. De rechterbovenhoek lag een paar mm lager dan de linkerbovenhoek.

Terug naar de winkel en heb een nieuwe meegekregen na wat discussie. De winkel had eerst met Apple gebeld en ze zeiden dat een paar mm toegestaan is en binnen de marge ligt. Ik wilde gewoon een nieuwe.

Nieuwe meegekregen, thuis neergezet en ook deze heeft een beetje hetzelfde, alleen in mindere vorm.
    De winkel wil natuurlijk nu niet meer ruilen. Ze gaven aan dat de displays zitten vastgeschroefd en dus niet scheef kunnen zitten.

Wat mogelijk is, is dat de glasplaat ietsje scheef is, of de zwarte strook daarop, waardoor het scherm zelf scheef lijkt te staan.

Het is mm-werk en misschien wat mierengeneuk, maar ik wil graag weten waar dit vandaan komt. Op de doos staat dat de productiedatum 31-05-2012 is. Dit was zo bij beide exemplaren.

Hebben meer mensen hier met de 21″ of ook 27″ dit verschijnsel?

Bijdrager
    MichMich

/*mosterd na de maaltijd*/

En daarom bestel ik dus altijd online op http://www.apple.nl/store.

Bijdrager
    stavos

Met de zoekfunctie zijn er een paar draadjes te vinden die een vergelijkbare situatie beschrijven:
    http://www.onemorething.nl/community/?q=imac+scheef

@MichMich – alsof het dan ineens niet meer kan gebeuren..:confused:

Bijdrager
    freddyonderstal

Maar, Stavos, wat kan ik nu hieraan doen? Ik denk dat ik het moet accepteren en dat het na 2 weken niet eens meer opvalt… Ik wil ook niet meer gaan zeuren bij iCentre om een paar mm, maar toch.

Ze willen niet eens meer ruilen, dat gaven ze woensdag al aan. Normaal ruilen ze alleen voor een nieuwe bij een echt technisch defect, of binnen 8 dagen wanneer de doos ongeopend is. Dit begrijp ik ook wel weer. En volgens Apple valt dit dus binnen de productiemarge en is natuurlijk geen technisch defect want de machine werkt gewoon zoals het hoort.

Jammer is het wel, dit is de 2e iMac die thuis staat. De andere is ook een mid 2011 model, deze had vanaf het begin al een klein ‘hapje’ uit de behuizing aan de zijkant. De bouwkwaliteit is volgens mij niet meer wat het vroeger was bij Apple…

Bijdrager
    MichMich

@stavos, natuurlijk wel. Maar daar kan je hem “zo vaak” terugsturen als dat je wilt. Zonder gezeur. Wet kopen op afstand.

Bijdrager
    iKweethetbeter

@Freddy:
    Als je een apparaat van 1149 euro koopt, dan mag je inderdaad een goed product verwachten. Ik heb geen idee hoe scheef scheef is, maar dat moet (binnen redelijke marges) goed zijn.

Een iMac met een hap eruit is ook niet goed. Dat kan aan de productie liggen, of aan het transport, of aan de winkel die jou een geretourneerd apparaat als nieuw verkoopt. Daar had je meteen mee terug moeten gaan.

@MichMich:
    Om zonder AppleCare toch 3 jaar garantie op je Apple producten te krijgen, koop je die niet bij Apple of een APR!

Bijdrager
    freddyonderstal

@Ikweethetbeter: Ja, het is echt maar een paar millimeter. Denk een mm of 2, 3. Het valt niet op als je er ff snel naar kijkt hoor, maar het is er wel degelijk.

Alleen vreemd dat het dan bij 2 exemplaren is, daar de eerst al is omgeruild. De 2e heeft het dus ook, alleen minder dan de eerste lijkt het.

Bijdrager
    Facundo

Zolang ze jou macs blijven geven met zichtbaar scheef display heb jij het recht op een nieuwe mac of je geld terug. Het is gewoon een productiefout.

De winkel wil natuurlijk nu niet meer ruilen. Ze gaven aan dat de displays zitten vastgeschroefd en dus niet scheef kunnen zitten.

Kortom: De displays zitten dus scheef vastgeschroefd=productiefout=niet moeilijk doen over omruilen of geld terug.
    En de kwaliteit van de laatste 3 imac-series is idd een groot probleem, evenals de manier waarop Apple (en dus ook retailers) hier mee omgaat. Ze spelen in op klanten die het redelijk vinden dat ‘de winkel natuurlijk niet meer wil ruilen’. Maar jij hoeft dit niet te pikken.

Bijdrager
    mowat

@MichMich ,
    sorry dat ik even inbreek in het draadje. Maar dat terugsturen na online kopen. Ik heb het nog niet voorgehad ,en hoop het nooit voor te hebben , maar hoe zit dat juist? Je hebt 7 dagen dacht ik ?Doe je dan de (toch grote) iMacdoos naar de post of naar een koeriersdienst en moet je zelf de port (toch wel een serieuze som denk ik) zelf betalen ? Of verwittig je Apple en zorgen zij gratis voor ophaling ? Of breng je hem terug naar een Apple verkooppunt in je omgeving ?

Bijdrager
    paulhek
    Facundo op 10 augustus 2012

Zolang ze jou macs blijven geven met zichtbaar scheef display heb jij het recht op een nieuwe mac of je geld terug. Het is gewoon een productiefout.

Kortom: De displays zitten dus scheef vastgeschroefd=productiefout=niet moeilijk doen over omruilen of geld terug.

En de kwaliteit van de laatste 3 imac-series is idd een groot probleem, evenals de manier waarop Apple (en dus ook retailers) hier mee omgaat. Ze spelen in op klanten die het redelijk vinden dat \’de winkel natuurlijk niet meer wil ruilen\’. Maar jij hoeft dit niet te pikken.[/quote]

+1

Bijdrager
    Domtoren

Nee, bij koop in een winkel heb je geen recht op je geld terug. Je mag de overeenkomst niet ontbinden tenzij de verkoper herhaaldelijk in gebreke blijft bij het leveren dan een deugdelijk product.

Bij koop op afstand mag je altijd ontbinden zonder kosten voor de koper. Binnen zeven werkdagen.

Zie consuwijzer voor heel veel nuttige informatie over dit soort vragen. Die informatie klopt meestal beter dan wat je hier leest:lol:

Bijdrager
    freddyonderstal

Domtoren: Dat is ook wat ze in de winkel bedoelen; Dit is niet echt een DOA iMac. Hij heeft geen technische defecten waardoor het gebruik niet of nauwelijks mogelijk is. De machine werkt verder zoals hij zou moeten.

Dat de winkel hem voor een nieuwe heeft omgeruild, vind ik al klasse service, want ik had de iMac al geregistreerd en alles.
    Blijkbaar komt het vaker voor, maar nemen veel mensen het voor lief of het valt niet eens op.

Bijdrager
    computer space

Scheef is het nieuwe recht zou Steve zeggen.

Bijdrager
    xhdmix

Ik zou er echt mee terug gaan, als je al dat geld geeft voor een product zeker bij Apple dan moet het in orde zijn.
    Het is de bedoeling dat je tevreden bent over hun producten toch…anders kan je misschien nog proberen om je geld terug te krijgen en ergens anders gaan kijken voor een iMac .

Bijdrager
    JeroenApple

Ik zou eerst contact opnemen met iCentre via facebook of iets dergelijks, die kunnen in de meeste gevallen de situatie veranderen. En ze willen uiteraard geen boze klant die niet meer bij hun komt winkelen;)

Bijdrager
    AFCA_Rudeboi

Ik heb ook een hap uit m’n iMac.. Achterkant bij de zwarte appel:crazy:

Bijdrager
    Stirf

Kijk even of je bureau wel waterpas is en dat het dus niet aan de Mac ligt.

Bijdrager
    Yggdrasil

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken nu ik dit topic lees. Misschien zit er een kleine helling in het hout van je bureau.:grin:

Bijdrager
    freddyonderstal

Bureau is geheel waterpas, mensen.

Bijdrager
    Brainy

Als je nu zelf eens rechtstreeks contact opneem met Apple, misschien kan je ook een afspraak maken bij de genius bar, kunnen die er ook eens naar kijken.

Bijdrager
    YoYelloW

volgende keer even in de winkel checken voordat je em mee naar huis neemt, had je (eigelijk) al bij de 2e moeten doen:)

Bijdrager
    freddyonderstal

Vanmorgen de iMac grondiger geinspecteerd; hij is 2 x scheef.

Het display zelf zit er niet recht in, maar het scherm zelf hangt ook scheefjes op de voet.
    De rechterkant ‘hangt’ wat meer naar beneden ook.

Ik heb de helpdesk van de winkel gemaild met de boodschap dat ik hem wil omruilen voor een perfect exemplaar zoals ik mag verwachten en anders mijn geld terug wil, dan koop ik wel ergens anders…

Bijdrager
    Brainy

En, hoe is het nu nog afgelopen?

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.