8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    G-Mac

Nieuwe iMac. 4GB aan 'apple's ram' te combineren met 8GB van Kingston?

Ik ben van een plan een nieuwe iMac aan te schaffen en nu wil ik het werkgeheugen upgraden maar vind ik dat bij apple te duur. Kan ik gewoon de twee 2GB modules die apple erin propt gewoon uitbreiden door er twee andere in te doen van bijvoorbeeld kingston? Of krijg ik dan problemen dat ze elkaar niet accepteren of weet ik veel wat?

En waar kan ik het best extra ram geheugen kopen? Winkel? Merk?

Alvast bedankt:)!

Bijdrager
    rdesign

nee hoor. Geen probleem. Geheugen.com vind ik een hele goede. En Kingston is inderdaad een goede keus.

Bijdrager
    G-Mac

Okee geweldig! Thanks:lol:

Bijdrager
    rdesign

Oh, ook Geheugen.nl is een goede. Dane-Elec is ook top spul. Prijs tussen de twee websites varieert een beetje per model.

Bijdrager
    rdesign

Het uitbreiden van een MacBook Pro kost bij Apple nog vrij weinig.
    Een MBP heeft 2 sloten met standaard 2x 2GB. Wil je naar 8GB kost je dit 350 euro.
    Wil je later upgraden naar 8GB, koop je op Geheugen.nl 2x 4GB, betaal je 396 euro voor. Dus soms valt ’t bij Apple redelijk mee.

Bijdrager
    Pieterr

Er is een speciaal geheugentopic voor dit soort vragen:

Macs en Ram, veel gestelde vragen…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kingston is een goed merk, maar let op dat je een “Apple certified” versie in handen krijgt. Ook Kingston heeft verschillen in hun kwaliteit. De marges die Apple gebruikt zijn nogal krap, dus moet je gewoon de hoogste Kingston kwaliteit kiezen. (Nog altijd goedkoper dan van Apple zelf)

Bijdrager
    Hansi2124

We kunnen indien gewenst verder gaan in het door Pieterr genoemde topic. Deze wordt daarom gesloten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.