25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:

Bijdrager
    RollingS

nieuwe imac 27 advies

hallo,

wil graag een nieuwe Imac27 kopen me oude is vanmorgen kapot gegaan als ik hem opstart komt het apple logo naar een tijdje een verkeersbordje.

nu is mijn vraag wat is een goede imac27 staat heel de dag aan internet, mail, ooit een game niet zo heel vaak?

budget is tot de 2500 liefst minder

Bijdrager
    Shmoo

Koop even tijdelijk een tweedehands Mac waar je niet te veel geld op verliest want de huidige iMacs zijn wel toe aan een upgrade. Plus op dit moment moet je minimaal 240,- extra betalen voor 256GB SSD opslag terwijl deze bij de volgende generatie er standaard in zal zitten.

Moderator
    Night

Zoek een leuk 2012 of nieuwer model met Fusion Drive.

http://www.tweedehandsmac.nl/ads/?11/887dbf05712dbe2ae4cdd545e9800de1/iMac-27-Inch-5K-Retina

Maar is het niet verstandiger om eerst eens te kijken of je de oude iMac weer aan de praat kan krijgen? Misschien is het maar een kleinigheid (softwarematig) of is slechts de harddisk kapot (kan je hem gelijk vervangen door een supersnelle SSD)…

Bijdrager
    TheBigZ

Heb je al OS X Recovery geprobeerd?

https://support.apple.com/nl-nl/HT204156

Wanneer u in plaats van het Apple-logo een cirkel met een schuine streep ziet, heeft de Mac geen geldige systeemmap gevonden om op te starten.

Als u een Mac op school of op het werk gebruikt, probeert deze mogelijk op te starten vanaf een onjuiste OS X-versie. Neem contact op met de IT-afdeling voor meer hulp.

Als u uw eigen Mac gebruikt, probeert u OS X opnieuw te installeren met behulp van OS X Recovery.

Bijdrager
    Ziegler

Ik zou ook eerst wat herstelwerkzaamheden proberen te verichten. Als het goed is start osx vanzelf een recovery modus op?

Bijdrager
    SponZz

Waarschijnlijk is alleen je HD kapot, hang er zolang een goedkope externe HD aan en installeer hier je OS op, tot de nieuwe Mac’s uitkomen.

Bijdrager
    Eprom

Ik betwijfel of je iMac “kapot” is. Probeer inderdaad eens via en andere drive op te starten.

Bijdrager
    RollingS

Bedankt voor de info allemaal. heb net met (⌘)-R dan komt naar een tijdje het verkeersbord maakt veel herrie de mac. verders kan ik toch niks meer doen? weet er echt te weinig vanaf heb ik ook geen werk zit in een rolstoel helaas.

Bijdrager
    JJmac

Vaak betekend dat een software fout, maar als er geluid uit de iMac komt dan denk ik ook dat de hardeschijf kapot is.
    Laat iemand anders even de iMac wegbrengen, dit kost je minder dan een nieuwe en zoals gezegd even wachten want we verwachten een nieuwe.

Bijdrager
    HJ

Wacht even, bv de “Macrumors buyersguide” raad nu de
    aanschaf van alle desktop mac’s af. Een paar draagbare kun je aanschaffen.
    Verwachting is dat Apple binnen een paar weken (voor April) Mac HW heet geupdate.

Bepaalde Apple desktop computers hebben in 2013 en 2014 de laatste updates gehad.

Belachelijk..

Bijdrager
    RollingS

heel erg bedankt voor jullie info. dan kan ik het beste wachten tot de nieuwe imac uit komt. heb net een winkel gemailt vragen wat dat kost een harde schijf in laten zetten. als een van jullie ook een harde schijf kan vervangen hoor ik het graag kom uit brabant regio Veghel.

Bijdrager
    TheBigZ

Bijdrager
    HJ

Regio Veghel?

HD vervangen, prijsopgave bij het ICteam in Sint-Oedenrode aanvragen, kom ook uit die “regio”
    Kan niet helpen door slechte gezondheid, helaas.

http://icteam.nl

Bijdrager
    Shmoo

Heeft de TS geen familie of een handig neefje die op een externe HD OS X kan installeren om zo eerst te controleren en vaststellen of het serieus de HD is die stuk is. Als de computer kan opstarten vanaf een externe HD dan weet je dat de HD stuk is.

Straks gaat de TS iemand laten komen voor het vervangen van de HD en dan blijkt het probleem iets anders te zijn. Dan heb je niet alleen het probleem niet gefixt maar ook meteen geld geïnvesteerd in een oude iMac dat je nooit meer terugkrijgt.

Het verkeersbord is niet een 100% zekerheid dat de HD stuk is. Het zegt alleen dat de HD niet gevonden kan worden en de computer dus niet kan opstarten.

Bijdrager
    RollingS

bedankt breng hem morgen naar http://icteam.nl dan gaan ze kijken wat er stuk hij nog gemaakt kan worden, zal denk wel goed komen hoop niet het te veel kost zit ook aan een nieuwe te denken. als ze hem weer helemaal goed kunnen maken dan zit er denk ook het beste in wat je kan hebben? iedereen heel erg bedankt voor de hulp

Bijdrager
    SvS

Je kunt voor jezelf bepalen wat je max budget is voor reparatie en daarover afspraken maken.
    En mocht het bedrag niet verantwoord zijn (lees: te hoog) dan kun je een afweging maken of je even doorspaart en geduldig wacht op nieuwe Macs die eraan zitten te komen of dat je hier nog minimaal 1 jaar tot een paar jaar mee doet.
    Ik weet ook niet hoe oud je huidige mac is en anders gelijk overwegen om SSD schijf in te laten doen, dan ben je tegen een lagere bedrag al klaar dan dat je gelijk een nieuwe moet aanschaffen. Succes!

Bijdrager
    RollingS

mac komt uit medio 2011. wil liefste een nieuwe mac deze is best traag en liep steeds vast, heb pas ook ram geheugen in laten zetten toen ging het iets beter alleen safari doet het niet meer. is dat allemaal waard om hem goed laten te maken met een ssd schijf hoelang zal ik daar dan mee kunnen doen? ben ook benieuwd naar de nieuwe mac die waarschijnelijk eind van deze maand uitkomen toch?

Bijdrager
    SvS

Het is inderdaad al zes jaar. Als je nu al echt naar nieuwe neigt, dan denk ik dat je morgen je antwoord al klaar hebt, wanneer de ICT-ers hun voorstel aan je doen. Maar misschien is het softwarematig en valt het zo te repareren morgen en dan kun je hem 2e hands van de hand doen, zodra je een nieuwe binnen hebt.

Bijdrager
    RollingS

als ze een SSD in zetten als de mac dan nog paar jaar mee kan is het mijn eigenlijk ook wel goed. weet jij iets meer over de nieuwe mac?

Bijdrager
    Shmoo

Waarschijnlijk wordt het gewoon een kwestie van specs bump. Dus ongeveer hetzelfde design, iets betere processor en alles. Waarschijnlijk een vergelijkbare kwaliteit scherm als in de MacBook Pro 2016 (LG schermen) en dan natuurlijk USB-C /Thunderbolt 3 en standaard 256GB SSD, mogelijk zelfs een 512GB SSD standaard in het 27″ model omdat dit model toch ook wel veel gebruikt wordt door professionals.

Er gaan zelfs geruchten over een nieuws toetensbrod met Touch Bar en Touch ID scanner maar dat gaat mij allemaal een beetje te ver. Eerst upgrade Apple 10 jaar niet hun randapparatuur en nu zouden ze ineens elk jaar een nieuwe generatie uitbrengen terwijl ze niet eens een router/modem up to date kunnen houden en verkopen voor 99,-
    Het is ook niet alsof dat toetsenbordje lekker goedkoop is zonder Touch Bar en Touch ID scanner a 130,- terwijl de vorige generatie gewoon 89,- was.

Bijdrager
    RollingS

nu word het steeds moeilijker als ze hem kunnen maken voor 500 euro [hoop minder] wat zal jij dan doen wachten of laten maken?

Bijdrager
    SvS

Ligt eraan, wat zit in die €500?
    Een nieuw SSD schijf met osx erop waardoor je macos weer als trein loopt (vlotter) kan je voor minder regelen, incl inbouw. Ik vind 500 aan reparatie veel voor een 6 jaar oude mac.

Bijdrager
    RollingS

vandaag helaas geen tijd gehad om hem weg te brengen. kreeg laatste tijd ook een gekleurde streep bij het opstarten is dat niet een videokaart die stuk is of ook de harde schijf? de videokaart is al ooit meer kapot geweest kreeg hem toen vergoed van apple. heb echt geen geluk gehad met deze mac

Bijdrager
    SvS

Streep bij opstarten? Ai! Lijkt me geen HHD kwestie!

1) Je een trip besparen naar Veghel.
    2) Sparen, je klaar maken voor een nieuwe Mac binnenkort.
    3) Wachten. Hopelijk eind deze maand!

Bijdrager
    RollingS

daar dacht ik ook aan alles is weg gegooit geld de HD is denk stuk hij niet meer opstart, laatste weken kwam er gekleurder streef bij het opstarten dat is denk de videokaart verder geen last van als hij op gestart was. een maand geleden hebben ze ook meer ram geheugen in gedaan dat deden ze om safari niet meer dee dus alles met google chrome gedaan. hopelijk duurt het te lang voor de nieuwe macs komen.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.