12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    flyerking

Nieuwe iMac 27'' 3,4ghz i7 met lion voor DTP werk

Hoi ik heb van de week een nieuwe iMac gekocht voor het maken van flyers, posters en dat soort dingen.

Nu vroeg ik mij af of dit wel een geschikte machine is?, ik heb echt zonder er over na te denken 1 gekocht.

Ik draai vooral Adobe Creative suite

Ps vorige toen ik nog met windows werkte gebruikte ik kleine progjes als eps viewer enzo, is er een programme voor mac dat alle afbeeldigsformaten kan lezen ook die van adobe?

Bijdrager
    IBram15

Je hebt sowieso geen slechte machine gekocht. En waarom denk je dat je geen geschikte computer hebt gekocht? Adobe draait hij goed, en je hebt een heerlijk groot, en scherp scherm.

Bijdrager
    jesper211232

je gaat tog niet een machine kopen van bijna 2000 euro kopen, zonder erbij na te denken.

Bijdrager
    Maverick9898

Dat snap ik ook niet. Je vraagt je post facto af of de machine geschikt is? Ja hij is geschikt, want het is het zwaarste wat je kan kopen. Had je die vraag niet eerder kunnen stellen?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Deze iMac is veel te traag, hier kun je nog net een mail mee versturen of een tweet in typen…:evil:

Kom nu toch even zeg… wat wil je? Een Mac met een warp drive? Die zijn er nog niet. :slant:

p.s: GraphicConverter is een programma dat erg veel bestands formaten kan afhandelen.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    flyerking op 29 september 2011

is er een programme voor mac dat alle afbeeldigsformaten kan lezen ook die van adobe?

Nee, er is geen programma voor de Mac dat alle afbeeldingsformaten kan lezen — en ook niet voor enig ander besturingssysteem:) Maar met Voorvertoning, dat standaard op de computer zit, kom je al een heel eind.

Bijdrager
    Maverick9898

Kom nu toch even zeg… wat wil je? Een Mac met een warp drive?

Nee, met een hyperdrive van Coruscant :D.

Moderator
    Strifer

+1 voor GraphicConverter. Niet alles, maar kan wel extreem formaten aan.

Bijdrager
    Afroman

Ja euh.. wtf is mijn gedachte.

Maar goed, je hebt een goede computer gekocht, volgens mij wil je dat ter bevestiging horen.

Misschien je scherm nog ff kalibreren in CMYK voor de echte kleuren als je gaat drukken.

Bijdrager
    MouseMighty

graphic converter? Gewoon een plugin installeren voor je Finder zodat je een preview hebt in zgn. CoverFlow. Dat is er voor Illustrator en ook voor InDesign (linkje naar blog met instructies).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De TS vraagt:

is er een programme voor mac dat alle afbeeldigsformaten kan lezen ook die van adobe?

Het gaat denk ik dus niet om het slechts bekijken van een bestand.

Bijdrager
    MouseMighty

Euh en gewoon Adobe Creative Suite gebruiken, laten we zeggen Illustrator en/of Photoshop, voor het bekijken van EPS bestanden? En wat zijn alle afbeeldingsformaten ook die van Adobe anders dan .jpg/tiff/psd/eps/gif/ai/pdf? Ow wacht alles is te openen met de Creative Suite:nerd:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.