16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    frapo

Nieuwe iMac 27" 2,93GHz i7 en Boot Camp probleem. Opgelost!

Ik loop vast in de Boot Camp assistent. Ik moet, om bepaalde redenen, Windows naast MacOs gebruiken. Ik heb dat ook altijd gedaan op m’n vorige iMac 24″ en op m’n MacBook. Dit werkt altijd feilloos. Nu heb ik sinds een week een nieuwe Imac 27″, 2,93 GHz i7. Hierop wil ik dus weer Windows 7 installeren en start dus de Boot Camp assistent op. In het tweede venster wat verschijnt wordt vermeld dat er “Windows-ondersteuningssoftware” gedownload moet worden en “BELANGRIJK: Gebruik niet de Windows-ondersteuningssoftware van een Mac OS X-installatieschijf of andere Mac”.
    Klik op “Ga door” en in het volgende scherm verschijnt een voortgangsbalk en vervolgens een venster met daarin de opties om de gedownloade software op een schijf te branden (cd of dvd) of om het op een externe schijfeenheid (MS-DOS FAT geformateerd) te bewaren. Ik kies voor branden op schijf en plaats een cd, klik op “Ga door” en er verschijnt een Pull-down venstertje met wat opties mbt. branden. Klik op “Brand” en vervolgens gebeurt er niets.

Heb vanalles geprobeerd, opnieuw opgestart, andere cd, dvd, dvd-rw maar niets wil branden. Dacht nog dat het misschien aan de Superdrive zou kunnen liggen maar in Toast, iTunes etc brand ie prima, en er wordt ook, in de Boot Camp-assistent, gedetecteerd dat er een schijf geplaatst is.
    De gedownloade software is ook niet terug te vinden op de HD zodat je het via een omweg erop zou kunnen zetten.
    Ik ben bekend met de problemen die er waren (zijn) mbt. de 27″ modellen en Windows 7 en vermoed ook dat dat de reden is waarom je de ondersteuningssoftware moet downloaden en niet die van de Mac OS-installdisk kunt gebruiken.
    Ik hoop dat er forumleden zijn die bekend zijn met dit fenomeen en mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Afroman

Ik hoor hier ook graag van. Want mij is het niet gelukt Windows 7 te installeren(noch die downloads op een disk te branden/usb stick met fat 32 op te zetten), maar XP werkt prima.

Bijdrager
    Superflu

Ik heb net hetzelfde probleem bij een recente iMac 21″ i3. Vrij vervelend.

‘k Heb dan maar gekozen voor Parallels.

Bijdrager
    frapo

@Afroman,
    Hoe heb je ├╝berhaupt een windows-versie erop gekregen dan? Want ’t maakt in dit stadium nog niet uit welke versie van Windows je erop wilt gaan zetten.

Bijdrager
    Bianco

Ik heb dit probleem ook gehad. Daarna bootcamp verlaten, de drivers van de site van Apple afgehaald, en deze op een usb stick gezet. Daarna eens nieuw opgestart, en de bootcamp assistent weer opgestart, en daar verscheen de melding: besturingssysteem installeren.

Vervolgens win7 geinstalleerd, en na installatie de drivers geupdate via de Snow leopard DVD (versie 10.6.3), Windows werkt als een tierelier. Ik heb een iMac uit 2007.

Sterker nog: Ik tik dit in Win7 op de iMac.

Bijdrager
    Oppie

Geen probleem met een iMac 21,5″ en Windows 7; ik heb verder niks gebrand o.i.d. Boot Camp-assistent 3.0.4.

Bijdrager
    Moriarty

De oplossing voor dit probleem is kinderlijk eenvoudig.

Kies “Ik heb de software al gedownload” en Bootcamp gaat verder alsof er niets gebeurt is…

Vervolgens gewoon Windows installeren en je drivers van je grijze DVD’s halen.

Problem solved:)

Bijdrager
    Afroman

@Frapo

Kies “Ik heb de software al gedownload” en Bootcamp gaat verder alsof er niets gebeurt is…

Vervolgens gewoon Windows installeren en je drivers van je grijze DVD’s halen.

Problem solved [smile]

Dat

Maar hij wilt nog steeds niet booten vanaf een Windows 7 disk. Op beiden Macs niet die ik beschik.

Bijdrager
    Moriarty

Misschien een domme vraag, ik neem aan dat je een OEM of full product Windows 7 disk hebt, en geen schijf die geleverd is bij een notebook of ander systeem van Windows (denk aan HP/Acer/Packard Hell).

Enige optie die er dan nog overblijft is een andere disk te proberen, maak desnoods een kopie van een disk van iemand anders, en installeer hem met je eigen legale Windows code.

Bijdrager
    frapo

@Moriarty,
    klinkt inderdaad kinderlijk eenvoudig. Ga ’t vanavond proberen en laat weten hoe ’t afloopt.
    Heb jij ook een 27″ quad core i7? Zo ja, ben je nog de bekende problemen tegengekomen, “blackscreen” etc.?
    En het blijft natuurlijk vreemd dat er nadrukkelijk op gewezen wordt dat je de software NIET van de Mac OS-installatiedisks moet halen.:confused:

Bijdrager
    Oppie

Aanvulling: blijkbaar is er iets veranderd in BC.
    Ik heb het ff geprobeerd, e krijg nu dat venster ook. Maar als je kiest voor ‘extern opslaan’ kun je iig verder.

Dit heeft te maken met het verschil tussen Windows XP/Vista en 7, is dacht ik de oorzaak dat je e.e.a. moet downloaden.

Bijdrager
    Moriarty

Tja, het is allemaal een beetje vreemd, het heeft mij wat zoeken gekost voordat ik het voorelkaar kreeg.

Ik heb een 27″ i3 3,2Ghz.

Eventuele blackscreen problemen zijn ook vrij eenvoudig op te lossen hoor:
    http://support.apple.com/kb/TS3173?viewlocale=nl_NL

Enige rare probleem waar ik tegenaan liep was dat mijn 27″-inch niet op volledige resolutie wil draaien op het moment dat ik in Windows een tweede display aansluit (24-inch Iiyama).

Bijdrager
    Moriarty
    Oppie op 04 februari 2011

Aanvulling: blijkbaar is er iets veranderd in BC.

Ik heb het ff geprobeerd, e krijg nu dat venster ook. Maar als je kiest voor \’extern opslaan\’ kun je iig verder.

Dit heeft te maken met het verschil tussen Windows XP/Vista en 7, is dacht ik de oorzaak dat je e.e.a. moet downloaden.

Hallo Oppie,

Er is met 10.6.6 idd wat verandert met BC, je moet niet eens kiezen voor een externe opslag, je kan in het scherm daarvoor al kiezen voor “Ik heb de software al gedownload” en je kunt gewoon verder met de installatie zoals je dat gewend bent in de oude Bootcamp installatie.

Bijdrager
    MacAanZee

Pfffffff…..wat willen jullie toch allemaal met Windows….. Er is toch MacOSX om van al die herrie af te zijn:grin:

Bijdrager
    Vinhelper
    Moriarty op 04 februari 2011

Enige rare probleem waar ik tegenaan liep was dat mijn 27″-inch niet op volledige resolutie wil draaien op het moment dat ik in Windows een tweede display aansluit (24-inch Iiyama).

Externe schermen en Windows samen is een gegarandeerde ramp. Ik zit hier op mijn werk te mieren met een beamer en een laptop, extern scherm aan laptop werkt lekker hakkelig, (je kan wel overschakelen naar het externe, maar altijd maar 1 scherm tegelijk, terugschakelen kan alleen als je de stekker eruit haalt, anders heb je nergens geen beeld meer:angry:) 2 schermen tegelijk heeft de videokaart nog nooit van gehoord, lijkt het wel.

I.c.m. de beamer krijg ik ├╝berhaupt geen beeld, op een andere computer doet de beamer het prima. Windows=:cry:

Blij met Mac OS X!:smile:

Bijdrager
    frapo
    Moriarty op 04 februari 2011

Vervolgens gewoon Windows installeren en je drivers van je grijze DVD\’s halen.

Problem solved:)

Dit was inderdaad de manier. Bedankt voor het meedenken en de aangedragen oplossing.
    Wat mij betreft een slotje erop!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.