5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    sophie

Nieuwe iMac

Goeiemorgen,
    Vandaag wordt mijn nieuwe iMac geleverd!
    Wel heb ik mijn oude iMac 27″ nog van eind 2009, een “vintage” dus.
    Nu is mijn vraag, ik zou hem eventueel te koop zetten op tweedehands.be
    De dvd writer/reader werkt wel niet meer en als je via een externe lezer de installatie dvd die bij de iMac zat
    wil installeren, wordt hij niet meer herkend, te oud.
    Als ik mijn iMac verkocht zou krijgen, kunnen die mensen dan met mijn iMac werken? kan je het besturingssysteeem via de appstore
    erop zetten of ben je niets zonder een installatie dvd? Dan is het de moeite niet om hem te verkopen.
    Graag jullie mening.

Ik gebruik timemachine, kan ik mijn nieuwe mac opstarten en via mijn harde schijf al mijn gegevens overzetten? Want van Mac naar Mac gaat dat niet werken,want er zit op mijn oude geen thunderbolt aansluiting die je daarvoor nodig hebt.
    Ik kan alle hulp gebruiken, want wil uiteraard niets kwijt die op mijn iMac staat.
    Alle tips is welkom,
    Alvst bedankt,Sophie

Bijdrager
    KarelWillem

Je kunt de Mac terugzetten naar fabrieksinstellingen. Daar heb je geen schijf voor nodig.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204904

Want van Mac naar Mac gaat dat niet werken, want er zit op mijn oude geen thunderbolt aansluiting die je daarvoor nodig hebt.

Wel een ethernet-aansluiting neem ik aan. Dus dat werkt gewoon.

Bijdrager
    Hydræ

Je kunt bij het opstarten van je nieuwe iMac gewoon kiezen om een Time Machine back-up terug te zetten. Hierin zijn alle documenten en programma’s opgeslagen. Mogelijk dat programma’s bijgewerkt moeten worden om werkend te krijgen onder macOS Sierra.

Bijdrager
    GoeieDag

Vergeet niet uit te loggen uit iCloud en de iTunes machtiging in te trekken.
    Wat u moet doen voordat u uw Mac verkoopt of weggeeft

Welk macOS staat op de ‘oude’ Mac? Als het een oude versie is, heb je nog geen Recovery partitie.

Bijdrager
    Rickje

De dvd writer/reader werkt wel niet meer…

:-?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.