-
Q:
Nieuwe iMac 24″ – schermranden donker
Heb m’n iMac 24″ gekocht! Maar…. hij heeft redelijk donkere randen aan de zijkanten van het scherm. Is dit normaal bij dit type scherm? Of moet ik ermee terug?
(Het valt niet heel erg op, alleen bij een volledig wit scherm)
Ah, bedankt voor het maken van de foto
Inderdaad, precies hetzelfde effect. Waarschijnlijk is het wel redelijk normaal dan… als ik een beetje vanuit linksvoor op het scherm kijk en ik kijk naar het klokje, dan valt het me op. Vraag me af of iedereen dit dan heeft, ik ga ook nog wel even bij de Apple store kijken wat de 24″ die daar staat doet met een witte achtergrond…..
Mijn iMac 24″ had het ook. Na wat rondneuzen op diverse fora bleken inderdaad alle exemplaren het in meer in mindere mate te hebben. Bij mij was het dusdanig dat het voor mij aanleiding was de Mac terug te sturen. Ik wacht wel tot een volgende update. Hopelijk is het dan verholpen.
”Soulshaker”Dan ben ik de gelukkige, de mijne heeft dit totaal niet
Je ziet het alleen bij een volledig wit scherm, en het effect is minder duidelijk als je gewoon van dichtbij naar je scherm kijkt. Maar als je een foto maakt van het witte scherm, van verder weg, is het te zien.
Ik ben benieuwd of je het inderdaad niet hebt, zou je een foto willen posten zoals onze?
Ah dank je
Inderdaad, veel minder dan bij mij en G-Force.
Toch maar even dit draadje aan de winkel laten zien dan…..Inmiddels heb ik ook een Apple Discussions draadje gevonden. Zou echt 50% van alle machines oid dit hebben?? Slecht van Apple…………
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1093045&tstart=0
.
”Soulshaker”Dan ben ik de gelukkige, de mijne heeft dit totaal niet
Je hebt geen donkere hoeken inderdaad, maar je foto lijkt wel gelige zijkanten te tonen. Maar inderdaad, niet ELKE iMac heeft het probleem, maar een aanzienlijk aantal heeft het wel.
Mijn scherm is trouwens lang niet zo erg, ik heb foto’s gezien van dramatisch slechte(re) schermen op de 24-inch iMac.
Mijn ex-24-inch iMac had het in dezelfde mate als die van Soulshaker. Mijn twee iMacs daarvoor in dezelfde mate als die van G-Force. Kwaliteit van de backlight van deze generatie iMacs laat nogal te wensen over. Terugbrengen heeft weinig zin omdat ze er allemaal in meer of mindere mate last van hebben.
Ik had ook het zogenaamde “verlichting lek” probleem: als je een zwart scherm opzette zag je hele lichte plekken her en der. Vrij irritant met films.
”G-Force”Je hebt geen donkere hoeken inderdaad, maar je foto lijkt wel gelige zijkanten te tonen.
Echt? Ik merk er niks van, en ik stoor me er niet aan en ik wil hem daarvoor zeker niet omruilen , het kan altijd slechter zo als .RR zei
Ik doe geen grafische dingen op mijn Mac , dus het is niet zo belangrijk
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.