18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    rnbprod

Nieuwe iMac 24″ – schermranden donker

Heb m’n iMac 24″ gekocht! Maar…. hij heeft redelijk donkere randen aan de zijkanten van het scherm. Is dit normaal bij dit type scherm? Of moet ik ermee terug?

(Het valt niet heel erg op, alleen bij een volledig wit scherm)

Bijdrager
    iDelano

Is dit alleen te zien bij het opstartscherm, of ook als hij eenmaal is opgestart?

Bijdrager
    rnbprod

Misschien niet heel goed te zien maar het programma waarmee ik voor de foto even een wit scherm laat zien is Screenshot helper. Inderdaad, onder Mac OS X dus.

Bijdrager
    G-Force

Hier hebben veel 24″ iMacs last van, is helaas niet zoveel aan te doen. Die van jou lijkt wel erg geel in het midden, daarvoor zou ik hem terugbrengen.

Bijdrager
    rnbprod

G-Force, zie dat je ook een 24″ iMac hebt. Geel in het midden is in het echt wat minder, komt door de camera.

Wat ik van je begrijp is dat jouw iMac dit ook heeft in de hoeken, of iets soortgelijks?

Bijdrager
    G-Force

Ja, mijn scherm is een heel klein beetje gelig/donkerder aan de linker en rechterzijkant. Ook is de linkerkant qua kleur koeler (blauwachtiger) dan de rechterkant.

Mocht je nog vergelijkinsmateriaal willen:

Bijdrager
    rnbprod

Ah, bedankt voor het maken van de foto:)

Inderdaad, precies hetzelfde effect. Waarschijnlijk is het wel redelijk normaal dan… als ik een beetje vanuit linksvoor op het scherm kijk en ik kijk naar het klokje, dan valt het me op. Vraag me af of iedereen dit dan heeft, ik ga ook nog wel even bij de Apple store kijken wat de 24″ die daar staat doet met een witte achtergrond…..

Bijdrager
    MacTS

Mijn iMac 24″ had het ook. Na wat rondneuzen op diverse fora bleken inderdaad alle exemplaren het in meer in mindere mate te hebben. Bij mij was het dusdanig dat het voor mij aanleiding was de Mac terug te sturen. Ik wacht wel tot een volgende update. Hopelijk is het dan verholpen.

Bijdrager
    nookie

Weet ik dat ook weer.
    Mijn iMac 20 inch heeft dit ook.

Bijdrager
    Soulshaker

Dan ben ik de gelukkige, de mijne heeft dit totaal niet:)

Bijdrager
    rnbprod
    ”Soulshaker”

Je ziet het alleen bij een volledig wit scherm, en het effect is minder duidelijk als je gewoon van dichtbij naar je scherm kijkt. Maar als je een foto maakt van het witte scherm, van verder weg, is het te zien.

Ik ben benieuwd of je het inderdaad niet hebt, zou je een foto willen posten zoals onze?

Bijdrager
    Soulshaker
    Bijdrager
    rnbprod

Ah dank je:)

Inderdaad, veel minder dan bij mij en G-Force.
    Toch maar even dit draadje aan de winkel laten zien dan…..

Inmiddels heb ik ook een Apple Discussions draadje gevonden. Zou echt 50% van alle machines oid dit hebben?? Slecht van Apple…………

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1093045&tstart=0

.

Bijdrager
    G-Force
    ”Soulshaker”

Je hebt geen donkere hoeken inderdaad, maar je foto lijkt wel gelige zijkanten te tonen. Maar inderdaad, niet ELKE iMac heeft het probleem, maar een aanzienlijk aantal heeft het wel.:)

Mijn scherm is trouwens lang niet zo erg, ik heb foto’s gezien van dramatisch slechte(re) schermen op de 24-inch iMac.

Bijdrager
    rnbprod

Hmm, dan zal die van mij ook wel meevallen. Het geeft wel een grappig effect, beetje bioscoopfilm. Ik ga wel eventjes bellen met de leverancier (maar heb geen zin om hem heel lang kwijt te zijn, eigenlijk).

Bijdrager
    R-Flow

Mijn ex-24-inch iMac had het in dezelfde mate als die van Soulshaker. Mijn twee iMacs daarvoor in dezelfde mate als die van G-Force. Kwaliteit van de backlight van deze generatie iMacs laat nogal te wensen over. Terugbrengen heeft weinig zin omdat ze er allemaal in meer of mindere mate last van hebben.

Ik had ook het zogenaamde “verlichting lek” probleem: als je een zwart scherm opzette zag je hele lichte plekken her en der. Vrij irritant met films.

Bijdrager
    Soulshaker
    ”G-Force”

Je hebt geen donkere hoeken inderdaad, maar je foto lijkt wel gelige zijkanten te tonen.

Echt? Ik merk er niks van, en ik stoor me er niet aan en ik wil hem daarvoor zeker niet omruilen , het kan altijd slechter zo als .RR zei :o
    Ik doe geen grafische dingen op mijn Mac , dus het is niet zo belangrijk

Bijdrager
    G-Force

Ik heb er verder ook geen last van, zie het alleen als ik een witte achtergrond activeer dus ik ga er verder ook niet over klagen.:)

.RR, al een idee wat je gaat doen, wachten op een nieuwe iMac?

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.