17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

nieuwe imac

Door problemen met de HD van een 6jaar oude imac hebben we besloten een nieuwe te kopen We willen gaan voor de 27inch 3.5GHZ 8 GB geheugen 1TB Fusion
    Wat is jullie idee erover? Is dat een goeie HD ,wat evt in configuratie veranderen?

Bijdrager
    Myquandro

Wat wil je ermee gaan doen? Gebruik is erg belangrijk aangezien niet iedereen meer RAM, sneller CPU, grotere opslag, etc. nodig heeft.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ja dat is zo’n thema daar heb je gelijk in MAAR er verandert zoveel /zo snel dat ik van mening ben dat je als je toch weer een Mac gaat halen (de oude heeft zes jaar goed dienst gedaan) je je moet “indekken” voor de komende mogelijkheden in de toekomst

Bijdrager
    SunKeeper

Wat is het budget?

Als dat redelijk onbeperkt is, tja, koop dan maar raak. Dan zit je altijd goed.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ja natuurlijk niet onbeperkt maar bij zo’n aankoop op een paar honderd euro kijken en achteraf spijt hebben……

ik heb de volgendeaanbieding imac 27″ 3.3 i5 8gb geheugen 1 TB Fusion voor 2250 Euro……goed of niet?

Sleutelbeheerder
    Night

Met het oog op de toekomst kan je de i7 4.0 GHz overwegen. Voor de rest is het een perfecte combinatie (werk er zelf ook mee).
    Het voordeel van de 27″ t.o.v. andere modellen is, dat je er altijd zelf nog RAM bij kan plaatsen mocht dat nodig blijken.

Wil je er ook games op spelen (maar ook rendering in bv Adobe Illustrator en After Effects krijgen hierdoor een speed-boost), dan is de M295X t.o.v. de standaard grafische kaart nog een optie, aangezien de volgende OSsen – beginnend met El Capitan – uitgerust worden met ‘Metal‘, dat meer gebruik gaat maken van de rekenkracht van de grafische chip.

Bijdrager
    SunKeeper
    Myquandro op 24 juni 2015

Wat wil je ermee gaan doen?

Maar wat is het antwoord op de vraag nou?

Als daar verder niets over te zeggen valt dan zou ik zeggen: schaf hem aan en veel plezier ermee.

Ik weet niet of je in de Online Apple Store bestelt, (of elders online) maar daar heb je ook altijd veertien dagen recht van retour, mocht je toch ineens bedenken dat je wat anders wil hebben. Alleen verwacht ik niet dat dat snel zal gebeuren, het is een prima Mac.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

Kijk Sunkeeper het antwoord is eigenlijk
    Weet jij wat er in twee jaar voor mogelijkheden zijn qua…..en dan verzin maar wat videbewerking ,muziekbewerking enzenz en als ik dan nu zo’n ding kooop wat het wel aardig doet maar niet voor de toekomst echt “gerüstet” is zoals onze buren zeggen……..Ik hoop met dat ding weer zo’n zes jaar te doen en over die zes jaar uitgesmeerd maken die paar honderd Euro extra ook niet veel uit en trek hem ook nog van de belasting af

Bijdrager
    Brombeer

Had @hasseltse-huzaar niet onlangs zijn iMac de volle stoot RAM gegeven? Dan zou ik nu even doorpakken en de HDD door een SSD vervangen.

En kijk even na in welke software je voor dat 10.10 van een nieuwe machine uit de winkel opnieuw de beurs moet trekken.

Bijdrager
    TheBigZ
    hasseltse op 24 juni 2015

Wat is jullie idee erover? Wat evt in configuratie veranderen?

De iMac Retina 3.5GHz bedoel je? Prima keuze. Niks aan veranderen.
    http://tweakers.net/pricewatch/421030/apple-imac-met-retina-5k-display-3-komma-5ghz.html

Bijdrager
    TheBigZ
    hasseltse op 24 juni 2015

ik heb de volgende aanbieding imac 27″ 3.3 i5 8gb geheugen 1 TB Fusion voor 2250 Euro……goed of niet?

Ik dacht dat je de 3.5GHz versie wilde nemen? Die is voor ongeveer €2500 te koop. (Zie link hierboven)

Bijdrager
    TKroon

Koop de Retina! Dan voelt je iMac nog meer als een upgrade dan alleen een iets smallere behuizing. Van het scherm ga je meer plezier beleven dan van alleen wat meer processorkracht :)!

Bijdrager
    TKroon

Ho, en niet die met de harde schijf…. Minimaal de Fusion drive of SSD!

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ja ik heb de imac Retina i5 1TB fusion drive 3.5 gekocht in Duitsland voor 2249 Euro.

Bijdrager
    SunKeeper

En…hoe bevalt het?

Bijdrager
    hasseltse huzaar

nog niet uitgepakt..da ga ik zaterdag “op het gemakske” doen.

Bijdrager
    SunKeeper

(y)

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.