10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Tim K.

Van 27" iMac naar 21"

Hallo OMT,

Het display van onze iMac 27″ (Eind 2009″, 2,8 GHz Intel Core i7 met de ATI HD 4850, 8GB ram & standaard hdd) heeft het begeven. Het scherm werkt +/- een half uur en vervolgens wordt deze zwart. De computer functioneert voor de rest dus wel gewoon nog.
    Nu ben ik langs Card Services Zwolle gegaan en daar ben ik voor het vervangen van het display ongeveer €750 kwijt. Dit lijkt mij niet de moeite waard aangezien het apparaat dus al bijna 6 jaar oud is.

Ik ben van plan om een nieuwe iMac te kopen, een 21″ versie omdat ik 27″ eigenlijk helemaal niet nodig ben. Ik wil graag een apparaat dat ongeveer hetzelfde presteert of het liefst iets beter dan mijn huidige apparaat, vooral omdat er ook op gegamed moet kunnen worden.

1. Haal ik met deze 21″ dezelfde prestaties als mijn huidige 27″?

2. Nu zijn er geruchten dat er binnenkort nieuwe 21″ varianten uit gaan komen. Is het de moeite waard om hier op te wachten? Ik kan namelijk een extern beeldscherm koppelen aan het huidige apparaat zodat ik daar nog een tijd mee uit de voeten kan.

Ik snap dat de laatste vraag “moet ik wachten op…” vaak wordt gesteld en voor iedereen verschild, toch wou ik graag even jullie mening horen!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Tim

Bijdrager
    Shmoo

1)
    Ja de iMac die je op het oog hebt haalt zeker de prestaties van je 6 jaar oude iMac. Laat je niet voor de gek houden door het type processor i7 vs i5 want er zitten natuurlijk heel wat generaties en versies tussen in 6 jaar tijd, alleen het type i is hetzelfde gebleven.

2)
    De huidige 21 inch iMacs zijn van sept. 2013 dus ik zou die nu niet meer kopen nee.. Als je nog 3 tot 4 maanden kunt wachten dan zou ik dat zeker doen. Er zijn ook geruchten over een Retina 21 inch iMac en met het budget dat je gereserveerd hebt verwacht ik dat je die wel kun betalen.

Bijdrager
    Balsjer

Zoals Shmoo al aangeeft, als je nog kunt wachten zou ik dat zeker doen. Wanneer de Retina 21″ iMac in de verkoop komt geen idee, maar dit zal dan wel in het najaar zijn vermoed ik (tijdens release El Capitan), raadpleeg de volgende linkjes voor wat meer informatie,

9to5mac.com
    Onemorething
    Of Google op 4K 21,5-inch iMac

Bijdrager
    Tim K.
    Shmoo op 27 juni 2015

2)
    De huidige 21 inch iMacs zijn van sept. 2013 dus ik zou die nu niet meer kopen nee.. Als je nog 3 tot 4 maanden kunt wachten dan zou ik dat zeker doen. Er zijn ook geruchten over een Retina 21 inch iMac en met het budget dat je gereserveerd hebt verwacht ik dat je die wel kun betalen.

Thanks! En je verwacht dat ik voor hetzelfde geld veel betere prestaties kan krijgen bij een van de nieuwe modellen? Want het retina scherm maakt me niet heel veel uit.

Bijdrager
    vanquish

De huidige zijn gewoon “verouderd”. (bijna 2 jaar oud)
    Dus zou zeker wachten als je de mogelijkheid hebt

Bijdrager
    Shmoo

Bij nieuwe iMacs komen er altijd nieuwe/up to date specs in.. Dus je kunt nu wel een huidige 21 inch kopen, die zal waarschijnlijk ook al beter zijn dan je huidige Mac die je nu hebt staan maar dan heb je nog steeds een computer met ‘nieuwe specs’ die zo’n 2 jaar geleden geïntroduceerd werden.

Als je dus kunt wachten kun je een computer kopen met 2015-2016 specs + je krijgt er dan ‘gratis’ een veel beter scherm bij in de vorm van Retina standaard in.

Bijdrager
    Jeddes

700 is wel erg prijzig moet ik zeggen. Je kan al een nieuw scherm/glasfront voor iets van 100,- krijgen. Een compleet beeldscherm kost je idd 400-500 meen ik. Als je een nieuwe 21 inch gaat kopen zou ik ook even wachten idd.

Bijdrager
    Tim K.

De nieuwe 21″ modellen zijn uit. Nu valt mij op dat er een Intel Iris Pro Graphics 6200 in zit in plaats van de NVIDA GeForce GT 750M met 1GB.

Met de NVIDA GeForce GT 750M met 1GB haal ik toch veel betere grafische game prestaties?

Inactief
    Anoniem

Met de NVIDA GeForce GT 750M met 1GB haal ik toch veel betere grafische game prestaties?

Volgens mij niet; de Intel Iris Pro Graphics 6200 kun je grofweg vergelijken met de Nvidia GeForce GT 750M met 2GB, en dan is dat ding van Nvidia iets beter. Beide zijn geen zwaargewichten, maar dat is typisch voor de iMac-lijn.

Bijdrager
    TheBigZ
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.