30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)
  • Q:
    Bijdrager
    queenfan

Nieuwe iMac 17″????

In het eNews for education van maart 2009 staat het volgende…..

The New iMac line
    The new 20-inch and 24-inch iMac deliver a 30 percent larger display, twice the memory, and twice the storage. The new iMac line also includes a 17-inch model starting at $899.

Is dit een foutje of wordt er inderdaad een nieuwe iMac toegevoegd en komt de 17″ terug????

Bron: http://www.apple.com/education/enews/0309/

via MacFreak®

Kon overigings dit bericht nergens anders op dit forum vinden mocht dit wel het geval zijn graag slotje

Bijdrager
    MacBoot

:o
    zou voor mij interessant zijn als media centre:)

Bijdrager
    Fliz

Staat op MacRumors. De 17″ is terug voor de education store @ 899 jep.

Bijdrager
    WTR

hmmmm ben benieuwd….

Bijdrager
    jabesse

Het staat (nog) niet in de store (zowel US als NL gezocht).

Bijdrager
    Nikita
    ”Fliz”

Staat op MacRumors. De 17″ is terug voor de education store @ 899 jep.

Uh, waar? Niet in een recent artikel op de voorpagina in elk geval.

Het lijkt mij een typfoutje. In 2006 / 2007 was er inderdaad een 17″ edu-model iMac met een GMA950 voor zo’n € 899,- maar die is er al sinds de alu iMac niet meer.

Bijdrager
    Delars

Lijkt me raar als ze opeens een 17` model beschikbaar zouden stellen.

Bijdrager
    wouwout

typfoutje van 3 jaar geleden.

Bijdrager
    i In tune

Kan best, voldoen ze in ieder geval aan de roep voor goedkopere Macs.
    Zou een slimme zet zijn, zeker nu Psystar met een nieuwe Mac kloon komt: http://www.nu.nl/plugged/1935887/psystar-tart-apple-met-nieuwe-mac-kloon.html

Bijdrager
    Bianco

Goedkoper, goedkoper…….Ik vindt dat persoonlijk wel meevallen. Tel bij de link van die Psystar de zaken op die bij een Imac (bijvoorbeeld) meegeleverd worden door Apple, en het verschil is ineens veel kleiner. Daarbij ook nog een goede monitor aanschaffen, en dan is het ineens niet meer zo goedkoop als het in eerste instantie lijkt. en dan heb je nog steeds een lelijke bak op je bureau staan, en geen all in one

Bijdrager
    R-Flow

Alleen is zo’n lelijke bak qua specificaties meestal wel een stukje beter dan de iMac.

Bijdrager
    DJ_Progrezz

Ja, dat is waar en dat kan je over elk apple product zeggen. Maar iedereen weet ondertussen ook al wel dat je bij apple niet puur naar de cijfertjes moet kijken. Een aluminium/glazen behuizing kost stukken meer om te maken dan wat plastiek op een hoop, het scherm is beter, de geluidskaart is beter, de webcam is beter,…

Niet om de fanboy uit te hangen, maar die rechtstreekse vergelijkingen gaan gewoon niet op. Een Saab met een 2 liter motor kost ook meer dan een Citroen met evenveel cc’s;)

Bijdrager
    roblovemac

Daar heb je wel gelijk in. Maar het zou wel een mooie goede kope media center zijn. Het draait tenslote OSX
    En dan moffel je dat lelijke ding ergens in een kastje en sluit je het aan op een plasma tv

:D
    ga er denk ik ff over na denken. wou eerst een mini maar dat word nog eens rond de €110 duurder als je een draadloos toetsenbord en muis er bij wilt.

Bijdrager
    jabesse
    ”wouwout”

typfoutje van 3 jaar geleden.

Nope, wordt genoemd op http://www.apple.com/education/enews/0309/ (alwaar rechtsboven toch echt ‘March 2009’ staat).

Bijdrager
    Dagaloni

Maar dan kan het toch wel een typ foutje zijn?

Bijdrager
    Dick de Roos

Typefoutje dus. :)

Bijdrager
    –help

Snap alleen niet zo wat mensen erin zien als mediacentre (?!) Daarvoor heb je
    a) de Mac Mini voor
    b) met een 17″ een te klein scherm, óf een scherm waar je niets mee doet en dus (te) veel ruimte inneemt (t.o.v. Mac Mini)

Bijdrager
    prullenbak

ik zie het geowon als een mooi instapmodelletje imac.

17″ is voor velen groot genoeg. Is het nou een typfout of niet?:)

Bijdrager
    Dagaloni

Waarschijnlijk wel! Ik vind 17″ ook al groot genoeg, zeker nu ik op een 13″ beeldscherm werk van een Macbook. Dan is het weer heel groot!

Bijdrager
    Cloudsurfer

Ik heb ook nooit begrepen waarom Apple de 17″ iMac eruit heeft gehaald. Waren 17″ displays zo goedkoop dat ze onder de 1000 dollar aangeboden konden worden? Want dat vindt Apple natuurlijk weer niet kunnen. Ik hoop echt dat de 17-incher weer terug komt in het huidige design, ik kon me geen fijnere Mac wensen!

Bijdrager
    stel maar

kan je geen melding maken over typfoutjes?
    als je dat even doet zie je het van zelf. Ze laten echt niet iets staan wat nooit uit zal komen.

Bijdrager
    el che vive

Ik vond dit op Apple’s eigen site:
    Pers artikel van Apple uit 2006

Zit er dus niet in, tenzij ze nog wat modellen overhebben en ervan af moeten…

Edit: typo…

Bijdrager
    frankie1313

DE WEBSHOP IS OFFLINE!!!

Bijdrager
    1984
    ”Cloudsurfer”

Ik heb ook nooit begrepen waarom Apple de 17″ iMac eruit heeft gehaald. Waren 17″ displays zo goedkoop dat ze onder de 1000 dollar aangeboden konden worden? Want dat vindt Apple natuurlijk weer niet kunnen. Ik hoop echt dat de 17-incher weer terug komt in het huidige design, ik kon me geen fijnere Mac wensen!

Hoe meer keuze je hebt, des te beter….

Bijdrager
    Bianco

Nog even over die Psystar:

Met de manier waarop het nu werkt, zal het ding, bij elke update van Apple over z’n nek gaan..

Mediacenter:

Ik heb bij een vriend van me de Mini als mediacenter geinstalleerd, en niet op een 17″ maar heerlijk aan z’n 42″ Full HD TV, en dat geeft best een goed resultaat. De uitgang van de mini naar de ingang van z’n AV, en je hebt een heerlijk mediacenter.
    Daar heb je toch geen 17″ scherm voor nodig?

Bijdrager
    louisrigot

Hopelijk komt hij als “budget-Mac” uit voor iedereen. Nu is de Mini de budget-Mac. Een extern scherm vind ik lelijk (naast zo’n mooi dingetje) en Cinema Displays maken het een stukje duurder.

Bijdrager
    .Dinges

http://tweakers.net/nieuws/59166/apple-introduceert-17-inch-imac-voor-onderwijsinstellingen.html

De witte iMac is terug!:D
    Jammer dat het (nog) niet voor consumenten is.

Bijdrager
    sven-

Jammer? Ik zou echt geen 900 dollar (en waarschijnlijk wordt dat dan gewoon 900 euro) betalen voor een 17″ scherm met een 1,83 GHz Core 2 Duo processor, en een Intel GMA950 videoprocessor, als je voor 200e meer een 20″ scherm met een 2,66 GHz CPU krijgt en een 9400M videoprocessor.

Bijdrager
    Veritas

Daarom zitten de meeste mensen die dat soort toelie bestellen nog op school hé Sven-. :innocent:

Bijdrager
    Dagaloni

@veritas

Helemaal offtopic: Wat een grappige avatar heb jij:P Hahahaha

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 45)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.