9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    segher

nieuwe imac

hallo allemaal,
    mijn vader wil voor zijn landsschaps architecten bedrijf 2 of 3 nieuwe imacs kopen maar hij weet niet zo goed welk model en ik ook niet.
    ze gebruiken daar vooral photoshop en illustrator en dat soort programma’s, het worden in ieder geval de 27 inch imac maar moet hij dan ook het duurste model nemen of het minder dure model en moet daar i7 in of niet? ik heb hem wel aangeraden om zelf dan 16 gb ram geheugen in te doen want, in de 27inch zijn toch 4 ram porten?

Bijdrager
    Ernstfoto

ik zou zeggen i7 met 8Gb is denk ik wel genoeg. 16Gb is overbodig voor het gros van het photoshop/inDesign gebruik en is het toch nodig dan is het altijd nog mogelijkheid tot uitbreiding.

Bijdrager
    segher

denk je dat je erg veel verschil zou merken tussen i7 of i5?

Bijdrager
    Ernstfoto

http://www.primatelabs.ca/blog/2011/05/imac-benchmarks-mid-2011/ geekbench score met een verschil van 3300 dus zeker met de meer geavanceerde tools zul je een erg groot verschil zien overal zal het een wat kleiner verschil zijn maar kan het een hoop uitmaken

Bijdrager
    segher

bedankt voor de uitleg, je betaalt alleen wel 450 euro meer voor i7 dus maar even afwachten of mijn vader dat het waard vindt

Bijdrager
    SunKeeper

Dan wordt het misschien eens tijd om naar het budget te vragen?

Je start een nieuwe aankoop/vervanging namelijk altijd met bepalen welk budget er maximaal aan uitgegeven mag/kan worden. Dat ligt er namelijk aan hoe hard het nieuwe product nodig is.

Dáárna kun je pas kijken welke producten en opties er binnen dat budget vallen, en welke echt te duur zijn. (te duur=boven het budget, maar kan bij uitzondering de overweging waard zijn)

Bijdrager
    JoppevH

Je start een nieuwe aankoop/vervanging namelijk altijd met bepalen welk budget er maximaal aan uitgegeven mag/kan worden. Dat ligt er namelijk aan hoe hard het nieuwe product nodig is.

Ben ik het niet mee eens. Als je geen idee hebt wat je voor welk bedrag kunt krijgen kun je namelijk geen budget bepalen.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat kun je vrij snel rechtzetten als je met het gestelde budget gaat zoeken naar producten.

M.a.w. dan zie je snel genoeg of het haalbaar is.

Bijdrager
    segher

het wordt de gewone versie van de imac 27 inch

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.