13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Nieuwe iMac 1000Gb voor €999 goede koop?

Alleen vandaag is bij een grootwinkelbedrijf de iMac MC413Z/A te koop, 21″, met harde schijf van 1000Gb en 4Gb RAM voor maar €999.
    Dat lijkt goedkoop en is het misschien ook. Er wordt een supermuis bijgeleverd, maar als ik vergelijk met wat er nu in de Apple Store staat, dan zit hier een Intel Core 2 Duo processor in, terwijl er in de Apple Store inmiddels een Intel i3 processor in de iMacs zit. Van wanneer is het aangeboden model? Is het aan te raden om dit model toch te kopen voor deze prijs. 1000Gb is natuurlijk wel een grote HD. Ook is de processorsnelheid wel dezelfde als de voordeligste huidige iMac, nl. 3,06 GHz, maar de HD is twee keer zo groot en de prijs lager.

Hier zijn de specs:

Specificaties:
    – processor Intel Core 2 Duo 3,06 GHz processor
    – video iSight camera
    – beeldscherm 21,5” (reëel weergavegebied) TFT active-matrix 16:9 breedbeeldscherm met glanzende toplaag, LED achtergrondverlichting, 1920×1080 pixels, miljoenen kleuren en IPS-technologie
    – optische eenheid slot-loading 8x SuperDrive die DL-schijven met 4-voudige snelheid brandt (DVD±r DL/DVD±rw/CD-rw)
    – harde schijf seriële ATA, seriële ATA, 1 Tb, 7200 rpm
    – geheugen 4 Gb (twee SO-DIMM’s van 2 Gb) 1333-MHz DDR3 SDRAM
    – cache 4 Mb gedeelde L3-cache
    – grafische processor ATI Radeon HD 4670 met 256 MB DDR3 geheugen
    – FireWire Eén FireWire 800-poort: 7 watt
    – USB vier USB 2.0-poorten
    – SD-kaart sleuf voor SDXC-kaart
    – audio stereoluidsprekers met twee interne high-efficiency versterkers van 17 watt, microfoon, optische digitale geluidsuitvoer/ koptelefoonaansluiting, optische digitale geluidsinvoer/lijningang
    – ethernet 10/100/1000BASE-T (Gigabit)
    – draadloos AirPort extreme 802.11n Wi-Fi voor draadloos netwerken: draadloze technologie Bluetooth 2.1 + EDR (Enhanced Data Rate)

Type processor: Intel Core 2 Duo
    Harde schijf (Gb): 1000
    Intern geheugen (Mb) : 4096
    Model videokaart: ATI Radeon HD 4670
    Beeldschermgrootte (inch): 21,5″
    Videogeheugen (MB): 256
    Type processor: Intel Core 2 Duo
    Fabriekstype: MC413Z/A
    Bluetooth: Ja
    EAN: 0885909394593

Wat zouden jullie adviseren voor deze iMac en hoe oud is het model, want het is dacht ik de vorige processor. Wel of niet doen, deze iMac met 1000Gb HD voor €999. De aanbieding geldt alleen vandaag!

Graag advies!!

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn iMac 21.5 met dezelfde specs is van eind 2009.

Ik betaalde daar toen 1099 voor.

Bol.com rekent er momenteel nog 1079 voor.

En jij ziet hem waarschijnlijk bij Wehkamp:
    http://www.wehkamp.nl/computers-telecom/computer/IMA/735844/C09_I04_IMA_735844/

Anyway, ik zou van die 200 euro verschil met het ‘nieuwste’ model fijn wat leuks gaan doen.
    Dit model is prima en je komt er niets te kort aan.

Bijdrager
    apple1499

Mac2sell schat de waarde op €920, niet slecht dus!
    http://www.mac2sell.net/

Bijdrager
    KarelWillem

Introductie oktober 2009.

Bijdrager
    stopa

Wehkamp gewoon doen De nieuwere modellen 21,5″ zijn alleen een stukje sneller

Bijdrager
    wmaat

Als de die 13 processor niet nodig hebt zou ik deze kopen en 200 euro besteden aan een nieuwe Apple TV, hou je nog over voor een ijsje ook.

Bijdrager
    Pieterr

Het is een iMac van eind 2009, in de uitvoering met een betere videokaart.
    http://www.everymac.com/systems/apple/imac/stats/imac-core-2-duo-3.06-21-inch-aluminum-late-2009-specs.html

Bijdrager
    MacAanZee

OK, bedankt voor de adviezen. Scheelt idd 200 euro met het instapmodel van nu EN de HD is geen 500Gb maar 1000Gb bij deze aanbieding. De snelheid die bij beide processoren wordt aangegeven is hetzelfde of werkt de Core i3 iets sneller?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Pieterr

http://www.macworld.com/reviews/product/586734/overview/215inch_core_i3_imac306ghz.html

Het verschil (164) met de huidige (178) is niet zo groot, mede door de ATI kaart:

Bijdrager
    MacAanZee

Ik zie het, dat scheelt niet veel. Hoeveel zou het nu aangeboden model gekost hebben met een 1000Gb Hard Disc?

Bijdrager
    Pieterr

Het nieuwe model kost 1079 bij Wehkamp, alleen ook nog vandaag:
    http://www.wehkamp.nl/computers-telecom/apple-imac-macbook/imac/imac-21-5-inch-(mc508n-a)/C09_APS_IMA_735179/

Dus voor het geval je toch de Core i3 wilt hebben, weet je wat dat extra kost.

Bijdrager
    KarelWillem
    MacAanZee op 07 november 2010

Ik zie het, dat scheelt niet veel. Hoeveel zou het nu aangeboden model gekost hebben met een 1000Gb Hard Disc?

1499 dollar, tegenover 1199 voor het 500 Gb model.
    Dus bereken het maar even.:lol:

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.