12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Rachidb

Nieuwe iBook

Hallo Iedereen!

Ik ben ten einde raad en vraag jullie om hulp. Ik heb m’n oog laten vallen op een iBook G4 800Mhz 12″. Een mooi model zou ik zeggen. Alleen weet ik niet of ik ‘m nu moet kopen of moet wachten tot er een nieuwe iBook uitkomt. Nou weet ik natuurlijk dat er in Computerland elke maand wel iets nieuws uitkomt, alleen heb ik de iBook pas eind juni nodig. Nou heb ik een beetje op internet lopen kijken en ben op deze site terecht gekomen.
    http://buyersguide.macrumors.com/
    Daar staat bij de iBook (Voor de mensen die geen engels kunnen) dat je ‘m niet moet kopen.

Ik weet ’t echt niet meer en ik hoop dat jullie trouwe maccers mij een antwoord kunnen geven.

Alvast Bedankt!!!!

Groetjes
    RachidB

Bijdrager
    nma

Ik ga je niet vertellen dat je die iBook wel moet kopen. Echter wel dat er geen enkel zinnig argument kan bestaan om het niet te doen. Immers, het argument dat er een nieuwe versie aankomt geldt ook weer vanaf het moment dat de nieuwe versie uit is! Toch!? Dus dat is een non-argument. Simpel. Dat is hetzelfde als proberen je geboorte uit te stellen totdat de wereld perfect is.

Tenslotte is het zo dat er inderdaad steeds sneller nieuwe versies van hardware worden geintroduceerd, echter de verbeteringen zijn veelal marginaal te noemen. Op uitzonderingen na. Dit laatste geldt dan voornamelijk voor de topmodellen, een aangezien een iBook dat niet is zijn de sprongen die in de ontwikkeling gemaakt worden ook meestal kleiner.

Bijdrager
    Pink Grapefruit

Ongeacht wat dan geldt: pas kopen als je hem nodig hebt, levert altijd geld op! Dus als je hem pas in juni nodig hebt, en je kan wachten tot die tijd, dan moet je dat zeker doen. Voor het zelfde geld zal je dan een mooier model krijgen. Simpel!

Bijdrager
    O.D.Smolik

Er komen inderdaad binnen een niet zo lange periode nieuwe iBook’s uit.
    Zo doen niet voor niets, de iBook’s en Powerbook’s nu in de aanbieding.
    Dus je moet overwegen, om voor de huidige serie te gaan ,met wat korting.
    Of over een paar maanden de nieuwste serie kopen. Maar daar betaal je wel de volle pond voor.
    In feite schiet je er niks mee op.
    Kortom je moet die 2 dingen overwegen. Gaat geld boven prestatie of andersom?

Bijdrager
    Sad

1) Als je enorm rijk bent en niet meteen een iBook nodig hebt, wacht je nog effe en koop je de nieuwe.

2) Als je onmiddellijk aan de slag moet en echt een iBook nodig hebt en je hebt niet zoveel geld, dan koop je nu een afgeprijsde.

3) Als je hem meteen wil hebben en je bent ook nog eens heel rijk dan koop je hem meteen en als de nieuwe er is koop je die ook.

In geval 2) en 3) koop je dus nu een iBook, en alleen in geval 1) wacht je.

Bijdrager
    arneblk

Ik zou gewoon wachten…
    Eind juni ben je blij dat je dit gedaan hebt. 8)

Bijdrager
    aperitivo

kopen! je leeft maar 1 keer

Bijdrager
    jeroenimo

gewoon kopen! want dat wachten op je nieuwe ibookje is niet gezond lijkt me!
    en dan nog wat als je er een buil aan loopt van misschien 100 euro… Ik zou er niet wakker van liggen

iBook G4 800 mhz 60 gb 640 mbram airport BT. Kost een paar centen maar dan he je ook wel wat! En ik ben nog steeds blij dat ik em gekocht heb. Al 4 maanden. Dat was me het geld dus wel waard.

Bijdrager
    vogel

Ik zou wachten. Als je ‘m in juni pas nodig hebt, dan is er vast een nieuwe versie uit. De vorige update was in oktober vorig jaar en toen was ik echt wel blij, want dat was een hele grote vooruitgang voor de iBook. G4 erin, USB 2.0, slot loading CD/DVD, betere grafische kaart en een veel fijner toetsenbord.
    Ik verwacht wel dat de update niet super groot zal zijn, omdat de vorige zo ingrijpend was, dus als je echt niet meer kan wachten… Je valt je sowieso geen buil aan een iBook G4.

Bijdrager
    Rachidb

Ik bedank jullie allemaal voor de reacties!!!

:? :? :? (Ik denk dat ik ‘m toch wel nu ga halen)

Bijdrager
    passenger

Dan hoop ik voor je dat ze hem hebben. Apple heeft chronische leveringsproblemen met de iBooks….. Ze komen echt mondjesmaat uit het verre oosten.:?

Bijdrager
    vogel
    ”passenger”

Dan hoop ik voor je dat ze hem hebben. Apple heeft chronische leveringsproblemen met de iBooks….. Ze komen echt mondjesmaat uit het verre oosten.:?

Had ‘m bij Mailamac besteld en was binnen een week geleverd. Krijg soms het idee dat de Applestore zelf veel trager is, rrraaarrr.
    En een Mac crasht inderdaad different. :wink:

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.