-
Q:
Nieuwe hdd en lion
Ik heb een nieuwe hdd gekocht.
Nu heb ik lion draaien op mijn macbook en wil met een reserve kopie alles terug zetten.
Ik denk dat ik met een cd moet opstarten alleen dat is snow leopard.
Als ik dan de reserve kopie terug zet staat dan automatisch lion er weer op?Wat bedoel je met een reservekopie? Als dat een gewone time machine back-up is zal je eerst Snow Leopard moeten installeren, updaten tot Lion en dan pas alles terug zetten volgens mij. Is het een schijfkopie dan kan je die wel direct op de nieuwe harde schijf zetten.
InactiefAnoniem29 januari 2012 om 19:12Misschien heb je hier wat aan….
Lion Internet Recovery
Als u zich in een situatie bevindt waarbij u niet kunt opstarten vanaf de herstelpartitie, zoals wanneer uw harde schijf niet langer reageert of wanneer u een nieuwe harde schijf zonder Mac OS X hebt geïnstalleerd, gebruiken nieuwe Macs die werden geïntroduceerd na OS X Lion automatisch de functie Lion Internet Recovery als de herstelpartitie (bovenstaande methode met Command-R) niet werkt. Met Lion Internet Recovery kunt u uw Mac direct vanaf de servers van Apple opstarten. Het systeem voert een snelle test van uw geheugen en harde schijf uit om te verzekeren dat er geen hardwareproblemen zijn.
InactiefAnoniem29 januari 2012 om 19:23@ Afroman
Je hebt gelijk. Hij heeft een nieuwe HDD, niet een nieuwe macbook.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.