12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Louwerens

Nieuwe hdd en lion

Ik heb een nieuwe hdd gekocht.
    Nu heb ik lion draaien op mijn macbook en wil met een reserve kopie alles terug zetten.
    Ik denk dat ik met een cd moet opstarten alleen dat is snow leopard.
    Als ik dan de reserve kopie terug zet staat dan automatisch lion er weer op?

Bijdrager
    CedricH

Wat bedoel je met een reservekopie? Als dat een gewone time machine back-up is zal je eerst Snow Leopard moeten installeren, updaten tot Lion en dan pas alles terug zetten volgens mij. Is het een schijfkopie dan kan je die wel direct op de nieuwe harde schijf zetten.

Bijdrager
    Louwerens

Het is gewoon een time machine back up dus ik moet eerst updaten naar lion en dan time machine back up terug zetten

Inactief
    Anoniem

Misschien heb je hier wat aan….

Lion Internet Recovery

Als u zich in een situatie bevindt waarbij u niet kunt opstarten vanaf de herstelpartitie, zoals wanneer uw harde schijf niet langer reageert of wanneer u een nieuwe harde schijf zonder Mac OS X hebt geïnstalleerd, gebruiken nieuwe Macs die werden geïntroduceerd na OS X Lion automatisch de functie Lion Internet Recovery als de herstelpartitie (bovenstaande methode met Command-R) niet werkt. Met Lion Internet Recovery kunt u uw Mac direct vanaf de servers van Apple opstarten. Het systeem voert een snelle test van uw geheugen en harde schijf uit om te verzekeren dat er geen hardwareproblemen zijn.

Meer

Bijdrager
    Afroman

Dat werkt bij lang niet alle Macs. Ik zou Lion op een USB zetten en daarvanaf booten.

Bijdrager
    Louwerens

Mijn mac is van 2008 dus

Inactief
    Anoniem

@ Afroman

Je hebt gelijk. Hij heeft een nieuwe HDD, niet een nieuwe macbook.

Bijdrager
    jgmkoster

Waarom kloon je je huidige schijf niet gewoon?

Bijdrager
    Louwerens

Hoe doe je dat dan?

Bijdrager
    jgmkoster

Met Superduper of Carbon Copy Cloner bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Louwerens

Ok ik cloon mijn huidige harde schijf op een externe schijf.
    Dan start ik op met de externe harde schijf,maar hoe zet ik de gecloonde externe harde schijf dan weer op mijn nieuwe harde schijf?

Bijdrager
    jgmkoster

klonen moet je dan direct op je nieuwe harde schijf doen, maar dan moet je hem wel kunnen aansluiten als externe harde schijf. Dus als je huidige externe schijf ook een 2,5″ is moet je even kijken of die dezelfde aansluiting heeft als je nieuwe hdd, zodat je je die schijven even kan verwisselen.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.