6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Lauwie74

Nieuwe HD ziet maar 128 Gig ipv 300 Gig

Hallo allemaal,

wie kan mij helpen met het volgende probleem; na een gecrashte HD in mijn G4 heb ik een nieuwe gekocht van 300 Gig (merk: Seagate). Als ik vervolgens naar “Schijfhulpprogramma” op de OSX Install CD ga dan ziet hij de nieuwe schijf wel maar met een capaciteit van 128 Gig ipv 300 Gig. Ik had gehoopt dit op te lossen door alles te ‘nullen’ (als Apple Extended schijf) maar ook dat mocht niet baten.

Had ergens wel gelezen dat sommige oudere macs dat standaard doen aangezien ze niet meer Gig aankunnen, maar dat dat op te lossen valt onder OS 10.2. Ook dat geprobeerd maar ook daar zag hij maar 128 ipv 300 Gig.

Heeft iemand hier een trucje voor toevallig?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    computer space

Je moet m partitioneren in blokken van maximaal 128Mb. Dat ligt aan de ata-controller in de G4, die kan geen grotere schijven aan.

Bijdrager
    klaus

Er is een tooltje die dit normaal kan fixen voor je. En allicht bedoelt Martiniman maximaal 128 gb per partitie;-)

Bijdrager
    Lauwie74

beste klaus,

is dat tooltje ergens te downloaden?

Bijdrager
    klaus

Ben het zelf nog even aan het zoeken, normaal is dit op het forum reeds aangehaald, maar heb even niet de tijd om te kijken nu.

Bijdrager
    Esquare
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.