8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    help

Nieuwe HD wissen, schijfhulpprogramma blijft hangen?

Vanmiddag even een 1Tb Western Digital schijf gehaald. Zojuist even aangesloten op m’n iMac, geen probleem verder. Uiteraard stond ‘ie op FAT32 en wil ik ‘m op HFS+ hebben. Dus schijfhulpprogramma geopend -> Wissen -> HFS+ geselecteerd -> Naam gegeven, en op Wis gedrukt.

Nu is ‘ie al een half uur bezig en blijft dit in beeld staan?

Lijkt me niet helemaal de bedoeling, anyone?:)

Bvd!

Moderator
    unSOUND

Je moet niet kiezen voor wissen, maar voor partitioneren. Dan werkt het waarschijnlijk wel.

Bijdrager
    help

Ah bedankt, maar hoe stop ik het huidige proces? Want de HD is nu ook niet meer te zien op m’n desktop. Alleen nog in schijfhulpprogramma.

Moderator
    Night

makkelijkste is middels [command][option]-ESC

Bijdrager
    help
    ”Night”

makkelijkste is middels [command][option]-ESC

Ja maar dan krijg ik geen gezeik dat die hele schijf niet meer herkent wordt e.d.?:)

Bijdrager
    Pieterr

Lees deze ook nog even door: Formatting & Partitioning a Hard Drive in OS X – Tiger and Leopard.
    Kijk even of je schijf op MBR staat, en zorg dat dat GUID Partition Table wordt.

Bijdrager
    help

Thnx iedereen, heb ’t voor elkaar.:)

Bijdrager
    help

Ok, nieuw probleem. Kan er wel een nieuw topic voor openen maar past hier ook wel.

Ik heb nu dus een oude externe schijf van 250 Gb. En mijn vandaag aangeschafte 1Tb.
    Ik wil graag alles van de oude op de nieuwe zetten, dus cmd+a slepen naar 1Tb schijf en klaar zou je zeggen (na het kopieren uiteraard).
    Nu krijg ik echter steeds leesfouten van de oude schijf waardoor het hele overzetten stopt. Werkt dus niet heel handig. Ook al geprobeerd om losse mappen (met daarin enkele Gb’s) over te zetten maar dan krijg ik hetzelfde verhaal. Verder is alles voorzover ik weet wel gewoon af te spelen (films e.d.).
    Aangezien ik geen zin heb om alles bestandje voor bestandje over te zetten om te kijken welke dan die leesfout veroorzaken, vroeg ik me af of iemand hier een goeie oplossing voor heeft?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.