11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    dennis

Nieuwe HD, welke zal ik nemen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe externe HD (Hard Disk).
    Een HD van ongeveer 80 GB lijkt me voldoende, maar ik weet niet welke ik moet nemen..
    Verder zit ik met het probleem of ik ook HD’s met het FAT32 (Windows standaard) kan nemen en dan kan formatteren naar Mac OS Uitgebreid (HFS+ dacht ik)

Uw mening graag :lol:

Dennis

Bijdrager
    Jordan_D

Om eerlijk te zijn zou ik gewoon een externe LaCie nemen. En doe gewoon de grootste die je kan betalen want trust me hij raakt toch wel vol.
    mailamac.nl is een goede betaalbare postorder webwinkel.
    Ik heb eentje van 120GB en ik heb spijt dat ik niet de 160 of 250 heb gehaald.
    Ze hebben er nu ook eentje van 1 TeraByte (1000GB). :P

Bijdrager
    Wulfey

Eerst een vraagje…ben je van plan om er veel mee onderweg te zijn?
    Dan raad ik je zo’n Lacie aan zonder extra stroom voorziening.
    Dan krijgt ie z’n power door de Firewire.
    Wil je ‘m hoofdzakelijk thuis gebruiken dan is zo’n model met externe stroomvoorziening natuurlijk stukken goedkoper.
    Fat 32 of nfs of ntfs, maakt niet uit, toch eerst met een schijfhulp programma ff goed bewerken, misschien zelfs partitioneren.(partitions in begin wel leuk, maar na een tijdje blijkt altijd de 1 te groot en de ander te klein)

Gnoetjes, Wulfey

Bijdrager
    awi

misschien ben je goepkoper uti als je de onderdelen los koopt. Bijvoorbeeld een maxtor HD waar je de beste prijs krijgt en dan inbouwen in een HD-enclosure van BV macally, is supersimpel.

Wil je iets kleiners dankun je hetzelfde doen door een losse 2.5″ HD te kopen met een losse kast.

Een 2.5 ” HD is echter wel veel duurder per GB.

Andre

Bijdrager
    kristo

Dacht als je een Maxtor HD koopt en die inbouwt in een extern bakje je de garantie verliest op die HD. Voor Maxtor schijven niet onbelangrijk! Lacie geniet mijn voorkeur, degelijkheid bewezen. Maxtor lijkt me ook zo peecee-achtig… Op het vlak van HD wordt het allemaal zo goedkoop, letterlijk en figuurlijk. Ik kijk met heimwee terug naar de oerdegelijke SCSI-schijven.

Bijdrager
    4iam

Als geld geen probleem is 2 40Gb iPods. :D

Zelf zeer tevreden over LaCie Firewire 2d.

Bijdrager
    Rogier

Als je ‘m HFS formatteerd kunnen je Windows vriendjes ‘m niet meer zien, of wel. Ik zit er namelijk ook over te denken om een te kopen, en ik wil ‘m dan af en toe wel aan een Windows machine kunnen hangen. Is het dan een idee om een deel wel FAT of NTFS te formatteren? Ziet OSX dat?

Groet,
    Rogier

Bijdrager
    2manydjs
    ”kristo”

Dacht als je een Maxtor HD koopt en die inbouwt in een extern bakje je de garantie verliest op die HD. Voor Maxtor schijven niet onbelangrijk! Lacie geniet mijn voorkeur, degelijkheid bewezen. Maxtor lijkt me ook zo peecee-achtig… Op het vlak van HD wordt het allemaal zo goedkoop, letterlijk en figuurlijk. Ik kijk met heimwee terug naar de oerdegelijke SCSI-schijven.

Ik zie niet helemaal in wat er mis is met een Maxtor schijf..
    Pc-achtig?? Alle schijven zien er voor mij het zelfde uit, sterker nog je ziet ze nooit!
    Heimwee naar “oerdegelijke” scsi schijven zal ik nooit hebben, vooral met installeren vind ik ze nogal fragiel en dan nog die flauwekul met ID’s en terminal’s.
    Daarnaast zijn IDE schijven lekker goedkoop en groot!
    Ik moet wel zeggen dat mijn 10,000 rpm IBM schijf wel ontzettend snel is.
    Maar ik vertrouw hem voor geen meter; ik heb al 2x dezelfde schijf kapot gehad.

Maar over FAT32; OS 9 en X kunnen FAT32 lezen en schrijven, maar ik heb ooit eens gelezen dat ze dan wel problemen hebben met partities, weet er niet het fijne van.
    NTFS kan een mac volgens mij niet aan.

EDIT:
    10.3 kan ook NTFS schijven lezen;
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75320

Bijdrager
    dada1958

Ikzelf zou voor LaCie 2D kiezen; er is niks mis met m’n interne Maxtor HD, lekker stil. Maar die Macally enclosures hebben alleen een USB 1.1 en 2 interface en zijn toch nog $59…

Bijdrager
    Pink Grapefruit

LaCie maakt zelf geen harde schijven, dus het argument dat Maxtor zo PC-achtig klinkt is niet zo nuttig. Zou zo maar kunnen dat in de LaCie box een Maxtor schijf huist… of IBM of WD. Enniewee de LaCie is wel een goede keuze. Ik zou alleen wel 160GB pakken… Vol gaat ie altijd.

Bijdrager
    Erick Verlee

Gewoon een LaCie nemen. Heb er zelf net een gekocht en ben zeer tevredn, werkt probleemloos en lekker snel.
    De grootte is afhankelijk van je gebruik dat spreekt vanzelf maar beter teveel ruimte dan te weinig!

succes!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.