-
Eerst kopieren en dan wijzigen?
Of andersom?
@error: behoorlijk wat kennis voor een 6jarigeNou gewoon kopiƫren zal niet lukken, dat lukt normaal gesproken al niet met systeembestanden e.d., dus dat zal al helemaal niet met een TimeMachine-backup kunnen.
Zoek eens naar het programma SuperDuper!, dat kan gratis schijven klonen. Extra functies zijn er na aanschaf. Ik weet niet zeker of het ook gratis je TimeMachine kloont, maar wat het doet, doet het zeer goed.
”JulianNeef”Goede tip, maar werkt voor mij niet.
Hij geeft een foutmelding, dat het niet kan/mag ofzoGeef eens de exacte foutmelding, het is namelijk de enige manier om het onder Mac OS X uit te voeren zonder extra hulpprogramma’s zoals SuperDuper (wat ik overigens ook hier een keer voor heb gebruikt)
Mij is het wel gelukt om de huidige Time Machine backup (ook vanaf dec 2007) te kopieren naar een NAS sparsebundle. Disk Utility is daar een onderdeel van.
http://www.readynas.com/?p=253 (stap 5 tm 7 zijn van toepassing, gebruik ipv sparsebundle je nieuwe disk)
Lees het eens op je gemak door, een melding als “werkt niet” geeft niet de indruk er veel aandacht aan te hebben gegeven. Deze howto is algemeen bekend en door *velen* succesvol afgerond.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.