14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Lexis

Nieuwe HD Voor TimeMachine

Hallo, gezien mijn oude externe HD bijna vol is, stap ik over naar een nieuwe ext. HD.

Hoe krijg ik op deze nieuwe mijn Timemachine, inclusief alle oude files? Dus in feite vanaf december 2007, toen ik ermee begon.

Bijdrager
    error

Wellicht door de map ‘Backups.backupdb’ van de oude naar de nieuwe schijf te klonen en dan ‘Change Disk kiezen in de Time Machine voorkeuren?

Gewoon ff testen (en je oude schijf nog niet wissen).

Bijdrager
    SPQR

Volgens mij kun je gewoon alles van de oude schijf kopiëren naar de nieuwe…

Bijdrager
    Lexis

Eerst kopieren en dan wijzigen?
    Of andersom?

@error: behoorlijk wat kennis voor een 6jarige

Bijdrager
    JeePee

Nou gewoon kopiëren zal niet lukken, dat lukt normaal gesproken al niet met systeembestanden e.d., dus dat zal al helemaal niet met een TimeMachine-backup kunnen.

Zoek eens naar het programma SuperDuper!, dat kan gratis schijven klonen. Extra functies zijn er na aanschaf. Ik weet niet zeker of het ook gratis je TimeMachine kloont, maar wat het doet, doet het zeer goed.:roll:

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Lexis

Goede tip, maar werkt voor mij niet.
    Hij geeft een foutmelding, dat het niet kan/mag ofzo

Bijdrager
    Edwin
    ”JulianNeef”

Goede tip, maar werkt voor mij niet.
    Hij geeft een foutmelding, dat het niet kan/mag ofzo

Geef eens de exacte foutmelding, het is namelijk de enige manier om het onder Mac OS X uit te voeren zonder extra hulpprogramma’s zoals SuperDuper (wat ik overigens ook hier een keer voor heb gebruikt)

Mij is het wel gelukt om de huidige Time Machine backup (ook vanaf dec 2007) te kopieren naar een NAS sparsebundle. Disk Utility is daar een onderdeel van.

http://www.readynas.com/?p=253 (stap 5 tm 7 zijn van toepassing, gebruik ipv sparsebundle je nieuwe disk)

Lees het eens op je gemak door, een melding als “werkt niet” geeft niet de indruk er veel aandacht aan te hebben gegeven. Deze howto is algemeen bekend en door *velen* succesvol afgerond.

Bijdrager
    Lexis

Oke biker, ik ga het proberen..

Bijdrager
    Lexis

Het is nog steeds niet gelukt, ook niet met bikers’ methode. Carboncopycloner heeft een dag lang aangestaan, en was toen nog niet eens begonnen met kopieren.

Iemand een ander idee om mijn backup map te kopieren?

Bijdrager
    ecnerual

Misschien een beetje een onzinnige vraag, maar waarom wil je het eigenlijk? Je kunt toch gewoon vanaf nu weer gaan backuppen en alle bestanden die je uit het verleden nog wilt even naar het heden halen?

Bijdrager
    Lexis

Ik weet toch nooit wat ik heb weggegooid wat ik nog nodig kan hebben?
    Zou leuk zijn, maar ik zet het liefst mijn kopie over.

Heeft niemand nog een oplossing?

Bijdrager
    AST

Als je nou die oude Hdd ergens in een kast propt en op de nieuwe hdd verder gaat met backuppen, zonder eerst alles te kopieren… Als je dan nog iets nodig hebt van die oude backups sluit je gewoon even die oude hdd aan…

Bijdrager
    JeePee

Had je SuperDuper! nu ook al geprobeerd?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.