10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MacMaccie

Nieuwe HD voor besturing.

Hoihoi…

M’n besturing disk is 250Gb,maar hij begint nu wel een beetje vol te raken.
    Dus ik ben van plan om een grotere besturings HD in m’n mp te plaatsen…

Nu maak ik gebruik van een seagate barrecuda 250Gb (standard hd mp),maar zijn er ook gebruikers die goede ervaringen hebben met bv maxtor of wd?

Zelf vind ik persoonlijk de seagate al stil,Misschien is t ene merk ook sneller een stiller dan t andere merk…

Welke hd bevelen jullie me aan?

Alvast bedankt:wink:

Bijdrager
    compie

tot nu toe heb ik nog nooit een slecht hd ervaring gehad

heb de merken seagate, maxtor, ibm, samsung gehad

Bijdrager
    MacMaccie

Oké,thanks voor je snelle reactie:wink:

Moderator
    unSOUND

Je moet ook kiezen wat je het belangrijkst vindt. Raptor schijven bijvoorbeeld zijn duurder en maken meer geluid, maar zijn wel veel sneller, en dus ideaal als schijf voor je OS X en je software, je haalt dan nog veel meer uit je machine.

Maxtor schijven zijn redelijk stil, net als de Western Digital Caviar schijven… Maar deze zijn weer wat trager qua prestaties.

Bijdrager
    MacMaccie

Raptorschijven zijn ook weer te klein qua schijfruimte,dus die vallen zoizo al af,
    Die heb ik ooit in m’n windowsmachine gehad,en dat was zeker een snelle hd…

Wil dan een hd van 500Gb of 750Gb gaan gebruiken…

Thanks voor je info unSOUND :wink:

Moderator
    unSOUND

Zoals ik al zei, moet je die enkel gebruiken voor je OS X en je software… De huidige Raptors zijn 150 GB, en het lijkt me heel sterk dat je voor 150 GB aan software hebt…

Bijdrager
    MacMaccie

oja,oké,ik heb hier alleen besturing en software op geinstalled,maar ik had en tijdje geleden ”backup” geinstaleerd,waar dus backup van hd bij ingesteld stond,en dat was dus t gene waar m’n hd mee volgelopen was…:| Dus hd backup verwijderd,en weer veel schijfruimte over:wink:

Ik snapte er al niks van,tot ik hier achter kwam…:o

:wink:

Bijdrager
    MacMaccie

Ik heb t een an ander opgezocht over deze raptor,zie link :

http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/ZGZnmWZmyQ/bGNkZ5iVmJHK/viewbenchmarks/bGNkZ5iVmJHK

Hij schijnt zelfs minder geluid te producheren dan de seagate sata 250Gb…

Lijkt mij toch wel intressant om die raptor als opstartschijf te gaan gebruiken…

iemand die deze raptor in gebruik heeft?
    Ben benieuwd…:wink:

Moderator
    unSOUND
    Bijdrager
    MacMaccie

thnx voor de info

bij jou ligt de disktest behoorlijk hoger als die van mij (139.46 t.o 44.23 )

Zit t e peinzen om er een raptor bij te hangen,kan ik deze hd weer voor andere opslag gebruiken…

:wink:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.