6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dendoor

nieuwe HD – systeem van Imac naar Macbook brengen.

Vraagje,

ik heb een Imac en Macbook. Die laatste ga ik upgraden met een schijf van 320 gb.

Nu had ik graag eigenlijk een soort van “cloon” van de Imac op de Macbook overgebracht. Dus alles wat op de Imac staat zoals programma’s, instellingen, documenten, foto’s muziek, enfin alles dus, op de nieuwe schijf in de Macbook overgezet zodat ik verder niets meer moet installeren.

Mijn vraag is of dit kan en wat de ideale procedure is. Nieuwe schijf is nog niet geformateerd ( nog nieuw in verpakking ).
    Op de Imac hangt een schijf met Time Machine.

Wat is de best te volgen procedure indien dit mogelijk is ?

Alvast bedankt.

Mvg,

Den Door.

Bijdrager
    Pieterr

Ik denk niet dat het overzetten van een 100% kloon gaat werken, omdat je over twee verschillende systemen praat.
    Je kunt natuurlijk wel gewoon de Migratie Assistent gebruiken.

Bijdrager
    hokkie
    ”Pieterr”

Ik denk niet dat het overzetten van een 100% kloon gaat werken, omdat je over twee verschillende systemen praat.
    Je kunt natuurlijk wel gewoon de Migratie Assistent gebruiken.

Time machine gebruiken!!!

Zelf heb ik ook eens een kloon gemaakt en dat liep niet heel stabiel.
    Nadat ik de herinstallatie had gedaan en via timemachine alles heb gemigreerd (ook instellingen, programmas, etc, etc) liep mijn mac als een klokje!

Bijdrager
    macpro

Zet de nieuwe schijf in de MacBook.
    Start de MacBook op met de T toets ingedrukt.
    Koppel de MacBook met een FireWire kabel aan de iMac.
    Start op de iMac Schijfhulpprogramma.
    “Herstel” de interne harde schijf van de iMac naar de schijf van de MacBook.
    Klaar.

Bijdrager
    dendoor
    ”macpro”

Zet de nieuwe schijf in de MacBook.
    Start de MacBook op met de T toets ingedrukt.
    Koppel de MacBook met een FireWire kabel aan de iMac.
    Start op de iMac Schijfhulpprogramma.
    “Herstel” de interne harde schijf van de iMac naar de schijf van de MacBook.
    Klaar.

Heb deze procedure gevolgd. Laatste kon ik niet uitvoeren omdat er geen sprake was van een herstel. Ik heb dan gewoon de schijf volledig “gekopieerd” naar de macbook met als resultaat een perfect werkende kloon van de imac.

bedankt aan allen !

mvg,

Den Door.

Moderator
    unSOUND

Een 100% kloon werkt in de regel perfect, enige vereiste is dat je dezelfde platformen gebruikt. Dus een PPC Mac naar een andere PPC Mac, en een Intel naar een Intel. En of de ene nu een iMac is, en de ander een mini of een MacBook maakt niet uit.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.