9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    factman

Nieuwe HD of niet

Ik heb mijn macbook pro 13″ naar Icentre gebracht ivm omdat deze piept en tikt af en toe.
    Ze hebben hem gecheckt en niets gevonden.
    Nu naar twee weken heb ik het weer naar Icentre terug gebracht omdat het probleem bleef en 3 maanden nog niet voorbij was.
    Ze hebben gezegd dat ze preventief een nieuwe hd in gingen zetten nu heb ik de MBP weer terug maar zie dat al mijn gegevens nog in zitten en zelf mijn instellingen kan dat !!

Bijdrager
    SunKeeper

Dat kan!!! Yeahhooooo!:cool:

Bijdrager
    factman

dank voor de korte reactie maar is hier ook een uitleg voor

Bijdrager
    SunKeeper

Wat hebben ze dan met toetsenbord gedaan als ik vragen mag? Alle leestekens werken niet meer.
    Gelukkig werkt de spatiebalk wel, anders was ik nu nog bezig met je eerste post te lezen.

Een APR heeft alle middelen om een exacte kopie van de inhoud van je harde schijf te maken. Je Mac OS X-installatie ‘merkt’ dus niet eens dat die stiekem op een andere harde schijf is geplaatst.

Je ervaring klopt dus helemaal met de werkelijkheid, een nieuwe schijf met exacte je bestaande installatie erop kan prima.:smile:

Bijdrager
    Haike

Het zou natuurlijk ook te gek voor woorden zijn als dat niet kon, of gebeurde…

Bijdrager
    factman

Zo zeg dat is knap, het is voor mij nieuw daarom deze vraag
    Dank nogmaals

Bijdrager
    AppleStef
    Bijdrager
    puchelaar
    Haike op 23 februari 2012

Het zou natuurlijk ook te gek voor woorden zijn als dat niet kon, of gebeurde…

Het zou een Windows ervaring zijn als dat niet kon of gebeurde…

Toevallig 3 weken terug weer eens voor iemand gegevens over gezet van de ene windows laptop naar de andere, en krijg nu nog telefoontjes. Bijvoorbeeld over het adresboek dat Outlook Express wel kan lezen, maar Outlook niet. ’t Is allemaal relatief snel op te lossen, maar het is op overgangsmomenten (van hdd, computer, etc), dat ik echt gelukkig wordt van Apple. Dus niet realtief blij, of een geluk-bij-een-ongeluk gevoel, nee; echt gelukkig. Want met een uurtje kan je gewoon verder waar je was.

Bijdrager
    Ree

Inderdaad, hoe makkelijk het is om een OSX installatie te migreren naar een andere harddisk, groter, kleiner (als de ruimte het toelaat). Migratie naar een ander model Mac (bijna) nooit een probleem (de target mac moet het os wel aankunnen). Booten van een USB of FireWire kopie van je harddisk. Meer dan 3 OS-installaties op 1 harddisk. Oh, man, wat OSX allemaal wel kan en Windows niet…. heerlijk…

Oh, maar goed, effe on-topic.

Ja, het kost een uurtje of twee afhankelijk van hoeveel data op je harddisk staat maar een 1 op 1 kopie is geen rocket science. (Carbon Copy Cloner, gratis en echt goed). Kopie starten en wachten, geen moeilijke procedures met herstellen van boot sectoren et al. Na de kopie harddisk wisselen, en voilà. Al je data en instellingen terug zonder een greintje pijn.

Heerlijk, zo’n Mac.

@Puchelaar ; inderdaad, van dit soort gemak kun je heel goed gelukkig worden. Als ik terugkijk op mijn Windows verleden, dan mis ik af en toe wel het tweaken en tot in de diepe uurtjes sleutelen tot het werkt. Met mijn Mac mis ik dat soms wel. En dan denk ik terug en dan zie ik mijn Mac weer en dan lach ik me helemaal kapot en denk ik bij mezelf; nooit meer terug naar Windows.

Sorry, raak weer off-topic…

Goeden avond mensen, slaap lekker:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.