5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    arn

Nieuwe HD, melding: kan niet door deze computer worden gelezen

Hoi,

Ik heb een nieuwe Externe HD gekocht. Het is een voor mac bedoelde WD studio van 2 TB.

Als ik mijn mac opstart of als ik de HD aansluit, krijg ik de melding “De schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen.”
    Hierna zijn er 2 keuzemogelijkheden: “Negeer” en “Verwijder Media”. Als ik op “verwijder media” klik, blijft de originele melding telkens terug komen. Als ik op “Negeer” klik, wordt de externe HD wel gewoon gezien en kan ik er ook gewoon mee werken. Aanvankelijk had ik 2 partities gemaakt: 1 voor Time machine en 1 voor andere data. Dit werkte ook prima.

Omdat ik me nogal stoor aan elke keer die (onzinnige) melding, heb ik al op dit forum rondgekeken. Ik heb de HD al 2 keer opnieuw geformatteerd (met en zonder partities), Ik heb een driver update van WD gedaan (nu zijn er in eens nieuwe lelijke icoontjes voor de HD), Ik heb schijf EHBO uitgevoerd, De laatste firmware is geïnstalleerd, Firewire of USB……. Het blijft maar terugkomen!

Is het nu gewoon een slechte schijf en moet hij terug naar WD of kan ik nog een andere oplossing vinden???? Hopelijk kunnen jullie me helpen;-)

Alvast bedankt!

Bijdrager
    hokkie

En als je via schijfhulpprogramma de WD controleert? Geeft deze dan een foutmelding?

Bijdrager
    1984

“De schijf die u hebt geplaatst kan niet door deze computer worden gelezen.”
    Hierna zijn er 2 keuzemogelijkheden: “Negeer” en “Verwijder Media”.

Dat komt me bekend voor kllik
    enfin , ik gebruik die WD schijf momenteel als reserve schijf/opslag,
    Ik gebruik die aan en uit knop van de WD niet meer, verwijder de schijf via de Finder, daar de FW uit de WD om hem los te koppelen ,
    Aansluiten : FW (firewire) kabel aan de Mac aansluiten en ik krijg geen meldingen meer als ik deze aansluit.

Bijdrager
    arn

En als je via schijfhulpprogramma de WD controleert? Geeft deze dan een foutmelding?

Bij controle via schijfhulp programma is er geen foutmelding nee….

Ik gebruik die aan en uit knop van de WD niet meer, verwijder de schijf via de Finder, daar de FW uit de WD om hem los te koppelen

Er zit geen aan/uit knop meer op deze versie van de schijf, dus daar kan het niet aan liggen;-)

Mijn oude WD studio van 1TB heeft wel een aan en uit knop maar deze geeft geen foutmeldingen….

Bijdrager
    1984

Is het nu gewoon een slechte schijf en moet hij terug naar WD

Bij mij bleef ik problemen houden met de WD HD, Ik heb de data veilig nog weg kunnen zetten en de HD terug naar WD waar hij gerepareerd is.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.