11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmaniak

Nieuwe HD in PowerBook G4 12 inch

Beste allemaal,

Mijn hardeschijf van mijn PowerBook is gecracht aldus mijn dealer. Nu kan hij daar een nieuwe inzetten, echter vermoed ik dat ik het zelf ook goed kan.

Is dat ook zo, is een hardeschijf gemakkelijk te vervangen in een PowerBook G4 12 inch? Zijn er misschien websites die een uitleg geven?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

PS: het is een 867 mhz model (eerste)

Bijdrager
    mvdenberg

Ik weet niet welke powerbook je hebt (hoe snel), maar misschien staat die van jou er tussen:
    http://www.ifixit.com/Guide/Mac/

Bijdrager
    Brent146

Dit kopieer ik van een site:

Difficulty 5 / 5 – Very Difficult

The PowerBook 12inch’s internal hard drive is very difficult to get to. It is not classified by Apple as a user installable part. Installing a replacement drive during warranty will void any remaining warranty.

Mac Upgrades does sell drives for user installation, but we cannot offer instructions or support for the install.

We do offer a drive fitting service, but this is for out of warranty machines only. To preserve warranty, a drive must be fitted by an Apple Centre.

Hier is de site: http://www.macupgrades.co.uk/store/machine.php?name=powerbook-g4-12#int-hdd

Er staat dat het zeer moeilijk is bij een PowerBook 12″. Moeilijkheidsgraad 5/5… :kleenex:

Bijdrager
    Macmaniak

aj, niet echt wat ik verwachtte, toch vriendelijk bedankt voor de snelle reacties.
    Nou weet ik waar ik aantoe ben.

Bijdrager
    Jpunt

ik vind het eigelijk wel meevallen. ik moet zeggen, ik heb ook al eens geprobeerd om de combodrive te vervangen (waarvoor hij compleet uit elkaar moest) en dat ging niet zoals verwacht (uiteindelijk naar de dealer gebracht om hem weer goed in elkaar te laten zetten), maar de hd is een van de eerste onderdelen die je eruit kan halen als je hem eenmaal open hebt. Die manual van macfixit is zeer duidelijk!

Bijdrager
    GIJay

Ik heb het 3 maanden geleden ook gedaan. Een 12″ pbook 1,33.

Gewoon rustig tutorialletje van het internet halen en stap voor stap uiteen, en daarna stap voor stap ineen. Als je rustig de tijd neemt is het binnen het 1,5 uur in orde en bespaar je jezelf heel wat geld.

Bijdrager
    WaZoo

En RUSTIG is hier het keyword!
    Ik ben zelf in een (afsluitbare) kamer met een hele grote tafel gaan zitten en heb een hele 17″ in en uit elkaar gehaald, koste ongeveer 1,5 uur, klopt. Vriendin en kids mochten in die tijd absoluut niet binnen komen:D

Bijdrager
    Brent146

Ja, het is wel te doen hoor. Ik zal even een handleiding zoeken. Je moet niet bang worden hoor, sommige sites overdrijven wel eens. :wink:

Bijdrager
    Jurriaan

als je een schroevendraaier vaker hebt vast gehouden dan gewoon doen.
    Ik heb de iBook al meerdere keren zonder problemen in en uit elkaar gehaald.
    en pc uit elkaar halen is geen hobby dus ervaring vooraf had ik niet.

succes en laat ons weten hoe ie gaat of ging

Bijdrager
    h.d.vancorbach

Ik heb de harde schijf in ’n 12 inch PowerBook al twee keer vervangen. Het is prima te doen. Zorg ervoor dat je alle schroefjes systematisch opbergt. De beschrijving van xlr8yourmac is prima te volgen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.