7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Macteach

Nieuwe HD: clone OS X: OK, nu de Boot camp partitie ‘klonen’

Ik heb een grotere HD in mijn Mac Pro gezet en zo graag deze willen gebruiken als ‘main’ drive. Ik kan zonder probleem een OS X partitie ‘klonen’ als start HD, maar ik heb een partitie op de kleinere HD staan voor Boot Camp. Is ereen mogelijkheid om deze ook te ‘klonen’ naar de nieuwe HD, of zit ik dan vast aan opnieuw Windows installeren en alles wer overbrengen naar deze Windows installatie…?
    iemand een ‘handige suggestie?

Bijdrager
    foobar

Zelfde vraag: net een grotere HDD in mijn MBP geplaatst, ik had een windows-partitie van 5GB daarvan heb ik een DMG gemaakt. Kan ik deze klonen naar een nieuwe partitie van bijvoorbeeld 20GB ?

Bijdrager
    Sentitel

Het is mogelijk, ik heb het zelf ook gedaan namelijk. Alleen zat er wel een nadeel aan, in een hoop mappen komt het bestand ‘desktop’ te staan. Dit bestand zal ook 2 keer geopend worden bij het opstarten. Dat opstarten van die bestanden kun je uitzetten door het volgende te doen: ‘Start’ -> ‘ Uitvoeren…’ Intypen: ‘Msconfig’ (zonder ‘ ‘) En dan naar opstarten of services gaan en daar desktop uit te schakelen.

Bijdrager
    Macteach

Kunnen jullie dit nog wat toelichten?
    Via het Schijfhulpprogramma gewerkt?

Bijdrager
    Buzz

Windows met BootCamp kan je op een Mac niet opstarten van een externe harde schijf. (Als Sentinel dat wel heeft gedaan, dan graag uitleg hoe).

Het beste kan je dus volgens mij een ‘gewone’ backup maken van je windows partitie, geen clone. Als er iets met je interne schijf gebeurd dan recover je na reparatie gewoon eerst OS X, en plaats je Windows terug van je installatie CD, en je eigen bestanden van je gewone backup.

Bij problemen met je interne schijf doorwerken van een externe harde schijf zoals je met OS X kan kan met Windows alleen maar als je de EFI firmware van je Mac vervangt door een of andere open source hack, waarbij je voor de installatie je interne schijf moet loskoppelen. Ik denk dat er niet veel mensen zijn die daar aan willen beginnen.

Bijdrager
    Sentitel
    ”Buzz_D”

Windows met BootCamp kan je op een Mac niet opstarten van een externe harde schijf. (Als Sentinel dat wel heeft gedaan, dan graag uitleg hoe).

Uhm… lezen is ook een kunst, nergens staat ook maar iets van een externe schijf…. :?

Bijdrager
    Buzz

Sorry, mijn fout. Het was nog vroeg.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.