8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    kingthijs23

Nieuwe harde schijf

Hallo mensen,

Ik ben van plan om mijn MacBook pro te upgraden naar 1TB van Western Digital.
    Ik heb Lion gekocht via de app store en ik heb nog wat andere progamma’tjes op mijn mac staan zoals,
    VM ware, Iwork etc.
    Moet ik een backup ? Hoe ? En hoe moet ik verder aan de slag..
    Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen, zodat ik straks 1 TB heb met Lion er weer op en mijn gewenste progamma’s !

Alvast bedankt
    Grrtz

Bijdrager
    Afroman

Gewoon via Time Machine backuppen en dan met je nieuwe disk terug zetten.

Bijdrager
    Lauwrence

TM idd. Ik geef zelf altijd de voorkeur aan een ‘clean install’. Niet per sé nodig, maar het “voelt” gewoon beter ^^

Bijdrager
    jgmkoster

ik zou gebruik maken van Carbon Copy Cloner of Superduper. Timemachine werkt prima (een back-up als deze moet je gewoon altijd hebben, maar het clonen van je schijf gaat sneller (mijn ervaring) dan een nieuw besturingssysteem installeren en vervolgens al je data terug zetten.

Bijdrager
    Stirf

Je hoeft dus niet eerst een OS te installeren als je gebruik maakt van TM.
    In mijn geval heb ik een nieuwe schijf ingebouwd => booten met SL dvd => formatteren in HFS + => TM back-up terug lezen (= keuze die je krijgt) en klaar ben je. Alles bij elkaar niet meer dan twee uur werk. Dit alles op een iMac 8.1 van 2008.

Bijdrager
    jgmkoster

Had ik inderdaad geen rekening mee gehouden. De optie van Stirf is dan net zo makkelijk

Bijdrager
    kingthijs23

Ik wil eigenlijk een clean install, aangezien mijn Lion er oppeens heel lang over doet tijdens afsluiten
    dus hoe kan ik dan het beste een back up maken van de progamma’s waar ik nog behoefte aan heb ?

Bijdrager
    Mick-23

Wat toevallig! Ik wil ook mijn macbook pro upgraden naar 1tb

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.