4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    apie123

Nieuwe harde schijf in MacBook 2007

Ik heb net de HD in mijn MacBook vervangen door een exemplaar van 500 GB.
    Maar de originele installatiedisks van 10.4 herkennen deze schijf helemaal niet. Vreemd genoeg vind ik nergens documentatie over dit probleem. De disk utility zegt dat het een schijf van 3.6 TB is en weigert er voor de rest iets mee te doen.
    De installatieschijf van 10.5 vindt de schijf echter wel onmiddellijk.
    Ik had 10.5 geïnstalleerd met een upgrade en die wil alleen installeren als 10.4 erop staat. Maar die herkent de schijf dan weer niet.

Iemand een idee (buiten natuurlijk gewoon show Leopard bestellen)?

Bijdrager
    macpro

Als je kunt opstarten van de 10.5 installatie DVD kun je proberen om via Schijfhulpprogramma de harde schijf te partitioneren / formatteren / wissen. Daarna kun je proberen om via de 10.4 installatie DVD alsnog Tiger te installeren.

Bijdrager
    apie123

Goed idee, maar werkt spijtig genoeg niet. 10.4 ziet de partitie wel, maar ziet de schijf nog steeds als 3.6 TB en kan de partitie niet gebruiken.
    10.4 kan dus blijkbaar echt geen grote harde schijven aan!
    Heb het nu gelukkig toch kunnen oplossen. Ik heb de opstartschijf van 10.5 gebruikt om de partitie te maken en ontdekte in het menu een time-machine restore optie. Die werkte perfect!
    Maar 10.4 krijg je er dus met geen mogelijkheid op. Mensen die dit dus nog draaien en hun harde schijf willen upgraden zijn gewaarschuwd!

Moderator
    unSOUND
    apie123 op 20 februari 2012

10.4 kan dus blijkbaar echt geen grote harde schijven aan!

10.4 kon tot 2 TB aan als ik me niet vergis. In mijn MacBook Pro zaten schijven van 1 TB per stuk, en die werden gewoon herkend door Tiger.

Is het niet toevallig een speciale schijf, bijvoorbeeld een hybride-schijf zoals de MomentusXT of een schijf met Advanced formatting ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.