16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Sama

Nieuwe harde schijf iMac

Ik wil een nieuwe harde schijf in mijn Imac 17″ Intel Duo.
    Welke grootte kan dat worden?

Moderator
    Night

in?

Neem toch een externe HD:? In elke maat en smaak verkrijgbaar voor zeer weinig doekoe.

Bijdrager
    ajv

Volgens mij past daar gewoon elke 3,5″ sata schijf.
    Zelf heb ik sinds kort een 1 TB Western Digital Caviar Black (WD1001FALS) in mijn 20″ iMac (Witte intel), hiervoor heb ik een 1TB samsung schijf gehad, maar redelijk wat problemen mee gehad.

Het openmaken van zo’n iMac stelt eigenlijk niet heel erg veel voor, ik had een handleiding van Apple erbij, je moet alleen niet bang zijn om dat ding open te maken.

Bijdrager
    spyro
    ”ajv”

Zelf heb ik sinds kort een 1 TB Western Digital Caviar Black (WD1001FALS) in mijn 20″ iMac (Witte intel), hiervoor heb ik een 1TB samsung schijf gehad, maar redelijk wat problemen mee gehad.

Het openmaken van zo’n iMac stelt eigenlijk niet heel erg veel voor, ik had een handleiding van Apple erbij, je moet alleen niet bang zijn om dat ding open te maken.

Die handleiding van apple zou ik ook wel willen…:D

Bijdrager
    Sama

Ik ook:)

Inactief
    Anoniem
    ”ajv”

Euh… weet je dat wel zeker?:?

Bij de witte iMac G5 was het inderdaad doodsimpel, daarvoor staan de handleidingen ook gewoon op de site van Apple.

– iMac G5 20″ -> http://manuals.info.apple.com/en/imacG5_20inch_harddrive.pdf

– iMac G5 17″ -> http://manuals.info.apple.com/en/imacG5_17inch_harddrive.pdf

Maar voor de latere generatie (die met ingebouwde iSight) is het een redelijk zware klus. De enige manier om de harde schijf te vervangen is via het scherm… check de chaos.

-> http://home.comcast.net/~woojo/DFFA53A0-F23D-4541-9015-481FD3B6532E/iMac_Disassembly.html

Bijdrager
    Sama

Daar begin ik dus niet aan (iSight):|

Naar de dealer dus…..

Bijdrager
    ajv

Dat valt zat mee..
    Ik heb die van mij al een aantal keer open gehad.

De manual van de 20″ early 2006 intel (met isight dus)
    Klik hier 14,1 mb

Inactief
    Anoniem
    ”ajv”

De manual van de 20″ early 2006 intel (met isight dus)

Dat is een service manual van Apple… geen gewone gebruikershandleiding. Als je handig bent is het inderdaad wel te doen, maar voor veel mensen is dit echt te moeilijk / riskant.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”ajv”

Je zegt Samsung. Was het een Spinpoint? Ik ben van plan van er nog zo één aan te schaffen om in Raid0 te zetten in mijn Dual G5. Zou ik beter voor een ander merk kiezen?

Bijdrager
    spyro
    ”Mac
    ”ajv”

Je zegt Samsung. Was het een Spinpoint? Ik ben van plan van er nog zo één aan te schaffen om in Raid0 te zetten in mijn Dual G5. Zou ik beter voor een ander merk kiezen?

Eerlijk gezegd denk ik dat er betere schijven bestaan dan samsung.. tenzij dat er een ander oem merk onder zit uiteraard.

Ik werk voor een groot IT bedrijf en wij servicen zowel hp, dell, fujitsu siemens, lenovo, ibm, etc… in high end machines steken ze nagenoeg altijd western digital schijven. Seagate is ook nog goed, maxtor is not-done qua uitval op langere termijn

Bijdrager
    ajv

Ja, samsung spinpoint f1, met 1TB.
    De laatste tijd hoor ik meer mensen met problemen over die schijf. De prijs per gb was wel goed, maar de kwaliteit van de schijf dus niet echt..

In dit topic gaat het over schijven: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=147744&postdays=0&postorder=asc&highlight=samsung+spinpoint&start=0

Ik raad de Western Digital caviar black aan, ik gebruik zelf ook nog andere schijven van WD, en ben ook over die zeer tevreden:)

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet
    ”Sama”

Daar begin ik dus niet aan (iSight):|

Naar de dealer dus…..

Besef wel dat je voor de prijs die je dan betaalt een hele mooie externe schijf hebt… ’t zijn nogal bedragen die je in je oude mac investeert :sealed:

Bijdrager
    Mac Hammer Fan
    ”ajv”

Ja, samsung spinpoint f1, met 1TB.
    De laatste tijd hoor ik meer mensen met problemen over die schijf. De prijs per gb was wel goed, maar de kwaliteit van de schijf dus niet echt..

In dit topic gaat het over schijven: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=147744&postdays=0&postorder=asc&highlight=samsung+spinpoint&start=0

Ik raad de Western Digital caviar black aan, ik gebruik zelf ook nog andere schijven van WD, en ben ook over die zeer tevreden:)

Er zijn problemen geweest met Western Digital schijven in een G5.
    http://www.xlr8yourmac.com/feedback/WD4000_G5problems.html
    Ik heb zo’n machine. Bovendien gebruik ik regelmatig eens iDefrag en de makers van dit programma zeggen dat iDefrag niet compatibel is met Western Digital, wel met Samsung, Seagate en Hitachi.

Bijdrager
    ajv

Ah oke.
    Nu is dat bericht wel uit 2005, dus grootte kans dat de huidige WD schijven wel kunnen.

Maar dan zou ik voor de seagate gaan, die is volgens mij ook nog iets goedkoper als de WD, de reden dat ik voor een WD ben gegaan is omdat ik daar goede ervaringen mee heb, en omdat hij net iets stiller is als de seagate (wat wel fijn is in een iMac).

Bijdrager

De schijf maakt niet zo uit. Ik heb mijn schijf in mn imac (2010 WD) vervangen door een 2tb. Was 1tb.. De cooler begon ook vreselijk te loeien. Gewoon hddfancontrol gekocht, kost je 20,- euro extra en dan ben je van de herrie af.

Is dom ding van Apple, maar het probleem is opgelost.

Have fun.

Ohja, je Imac is prima zelf te repareren. Kijk op ifixit.com. Heb ik ook gedaan, ideaal. Scheelt je weken wachten op de reparatie en dan ben je er zeker van dat niet iemand anders er met je gegevens vandoor gaat.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.