-
”verhoevenw”
In mijn PowerBook G4 heb ik een volledig nieuwe harde schijf gemonteerd maar hoe krijg ik OSX er nu op? Wanneer ik mijn PowerBook opstart krijg ik steeds het knipperend vraagteken maar geraak niet verder…
Je start toch op vanaf de Mac OS X installatie CD’s? Op een nieuwe harde schijf staat alleszins geen besturingssysteem …
”verhoevenw”nu heb ik drie partities gemaakt en krijg de keuze om het doelvolume te selecteren maar op de drie volumes staat er een rood uitroepingsteken met de melding U kunt Mac OSX niet op dit volume installeren. U kunt de computer niet opstarten vanaf dit volume
De bestandsindeling is waarschijnlijk FAT32 (bij nieuwe harde schijven). Je zal de harde schijf best opnieuw formateren.
even offtopic.
Wat is je ervaring met het vervangen van je HDD? is het trouwen een alu 15″ model. Ik wil in mijn alu 15″ 1,25 nl ook een snellere schijf plaatsen maar na dit gelezen te hebben moet ik naast de tools ook wat moed verzamelen. http://www.pbfixit.com/Guide/54.9.0.html
Zoals bij (vele) handleidingen is hier ook de uitleg omslachtiger dan de daad… Het liep echt als een fluitje van een cent. Wel was ik verbaasd over de broosheid van het titaniumomhulsel. Dus bij de ontmanteling zeer voorzichtig te werk gaan en na het losschroeven het deksel als het ware naar de kant van de DVD/CD-rw schuiven. Zeker niet forceren. Zoals je op de tekening kunt zien moet je gewoon zijwaartse schroefjes lossen (zitten links in de lege batterijlade) en de harde schijf “valt” als het ware er uit. Gebruik bij het losschroeven het juiste gereedschap. Met een gewone kleine schroevendraaier veroorzaak je te veel schade aan de vijskopjes en de kans zit er ook in dat je uitglijdt en zo het titaniumdeksel beschadigd..
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.