18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    verhoevenw

nieuwe harde schijf

In mijn PowerBook G4 heb ik een volledig nieuwe harde schijf gemonteerd maar hoe krijg ik OSX er nu op? Wanneer ik mijn PowerBook opstart krijg ik steeds het knipperend vraagteken maar geraak niet verder…

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Opstarten met installatie CD erin, terwijl je C ingedrukt houdt

Bijdrager
    Sachin
    ”verhoevenw”

In mijn PowerBook G4 heb ik een volledig nieuwe harde schijf gemonteerd maar hoe krijg ik OSX er nu op? Wanneer ik mijn PowerBook opstart krijg ik steeds het knipperend vraagteken maar geraak niet verder…

Je start toch op vanaf de Mac OS X installatie CD’s? Op een nieuwe harde schijf staat alleszins geen besturingssysteem …

Bijdrager
    TonE

De MacOSX installatie CD erin stoppen?:)

Bijdrager
    TonE

Laat maar 8)

Bijdrager
    verhoevenw

:) hartelijk bedankt voor de tip hij is vertrokken…

Bijdrager
    verhoevenw

:oops: zit vast: kan geen doelvolume selecteren – de nieuwe harde schijf wordt niet herkend…

Bijdrager
    Pier

Eerst formateren met Schijfhulpprogramma. Kan je ergens vinden in je menu als je bent opgestart van cd. Na formateren even machine opnieuw opstarten en weer c ingedrukt houden. Dan kan je installeren.

Bijdrager
    verhoevenw

nu heb ik drie partities gemaakt en krijg de keuze om het doelvolume te selecteren maar op de drie volumes staat er een rood uitroepingsteken met de melding U kunt Mac OSX niet op dit volume installeren. U kunt de computer niet opstarten vanaf dit volume

Bijdrager
    Sachin
    ”verhoevenw”

nu heb ik drie partities gemaakt en krijg de keuze om het doelvolume te selecteren maar op de drie volumes staat er een rood uitroepingsteken met de melding U kunt Mac OSX niet op dit volume installeren. U kunt de computer niet opstarten vanaf dit volume

De bestandsindeling is waarschijnlijk FAT32 (bij nieuwe harde schijven). Je zal de harde schijf best opnieuw formateren.

Bijdrager
    Pier

Heb je al een herstart gedaan?

Bijdrager
    verhoevenw

neen, zal ik direct doen

Bijdrager
    verhoevenw

hij is nu definitief vertrokken – iedereen van harte bedankt voor de bereidwillige hulp :D

Bijdrager
    jawa

even offtopic.

Wat is je ervaring met het vervangen van je HDD? is het trouwen een alu 15″ model. Ik wil in mijn alu 15″ 1,25 nl ook een snellere schijf plaatsen maar na dit gelezen te hebben moet ik naast de tools ook wat moed verzamelen. http://www.pbfixit.com/Guide/54.9.0.html

Bijdrager
    kick-it

Laat je niet tegenhouden door wat je ziet op deze site, het is erg simpel.
    Pas nog gedaan met mijn PB, hdd gecrashed. Nog geen uurtje en hij was weer up and running.

Bijdrager
    Robert de Groot

Dit is idd een eitje vergeleken met mijn iBook (clamshell)

Bijdrager
    verhoevenw

Zoals bij (vele) handleidingen is hier ook de uitleg omslachtiger dan de daad… Het liep echt als een fluitje van een cent. Wel was ik verbaasd over de broosheid van het titaniumomhulsel. Dus bij de ontmanteling zeer voorzichtig te werk gaan en na het losschroeven het deksel als het ware naar de kant van de DVD/CD-rw schuiven. Zeker niet forceren. Zoals je op de tekening kunt zien moet je gewoon zijwaartse schroefjes lossen (zitten links in de lege batterijlade) en de harde schijf “valt” als het ware er uit. Gebruik bij het losschroeven het juiste gereedschap. Met een gewone kleine schroevendraaier veroorzaak je te veel schade aan de vijskopjes en de kans zit er ook in dat je uitglijdt en zo het titaniumdeksel beschadigd..

Bijdrager
    Sachin

M’n nieuwe 60GB – 7200 rpm – 8MB cache harde schijf is binnen voor mijn Acer notebook. Dat zal leuk worden:) Binnenkort een iMac of PowerMac G5 voor het deftige werk. Nu zal ik tenminste zware Windows only programma’s & games kunnen draaien op m’n lapop:)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.