12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    kappa

Nieuwe harddisk

Op ons MacBook (A1181, één van de eerste Intel versies) was de harddisk overleden. Aangezien het dingetje een 60Gb harddisk had en de data op een NAS staan wilde ik een SSD installeren.

Deze op de normaal werkende MBP via docking station met schijfhulpprogramma “geformatteerd”.

Toch pikt ie de installatie disk OSX SNow Leopard niet. Hij draait even, maar spuugt de DVD weer uit en dan knippert weer het mapje met vraagteken op het scherm.

Mis ik een stap?

Moderator
    unSOUND

Heb je wel de DVD die bij die MacBook hoort ?

Moderator
    Strifer

Een retailversie zou ook moeten werken, toch!?

Moderator
    unSOUND

Bij het model van de TS wel, maar als hij nu de restore DVD van die andere MacBook Pro gebruikt gaat het niet werken.

Overigens zou hij dan wel moeten opstarten maar daarna een foutmelding moeten geven. Dat hij hem nu gelijk uit spuugt is eerder een teken dat de Superdrive kaduuk is.

Moderator
    Strifer

Ja, okay. De DVD van de MBP zal niet op de MB werken. Wellicht is de SuperDrive gewoon vies? Toen heb ik het kunnen oplossen met zo’n schoonmaak DVD.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Start eens op met een PRAM reset.

Bijdrager
    kappa

DVD is gewoon een retailversie. PRAM reset is nu aan de beurt.

Thanx

Bijdrager
    kappa

Na de PRAM reset start ie weer met geluid, doet de DVD er langer over….. voordat ie um weer uitspuugt en het knipperend mapje me weer vrolijk toekijkt.

Dan zullen we ook de DVD drive maar eens kuizen.

Bijdrager
    kappa

DVD drive is ook gaar. Denk dat deze MacBook vervangen wordt en een winterprojectje wordt.

Misschien nog een poging met een externe DVD drive.

Moderator
    unSOUND

Je kunt de andere MacBook als FireWire DVD speler gebruiken door hem in Target-mode aan de MacBook te hangen met de DVD er in…

Bijdrager
    kappa

Externe drive was goedkoper dan fire wire.

Het dingetje draait weer en meet SSD lekker vlot.

Bedankt voor de reacties.

Moderator
    unSOUND
    kappa op 31 mei 2012

Externe drive was goedkoper dan fire wire.

Ik zeg nergens dat je een FireWire speler moet kopen, ik zeg dat je je andere Mac als FireWire lezer kunt gebruiken, dan had je dus helemaal niks hoeven kopen…

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.