12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Fiddich

Nieuwe, grotere HD in macbook

De 60GB die ik nu standaard in mijn macbook zitten hebben,
    wil ik vroeg of laat uitbreiden.
    Dit moet mss veel vlugger dan ik zelf van plan was….
    zou deze schijf passen?
    Western Digital Scorpio WD1200BEVS 120GB Serial-ATA 2.5″ 5400RPM 8MB cache

Kan ik dan ook geen problemen hebben met mijn AppleCare indien er iets voorvalt en men een andere schijf aantreft.

(het is natuurlijk een kleintje om dan de originele schijf terug te plaatsen;)

Indien ik kan, ga ik wachten tot 160GB modellen van 7200RPM goed beschikbaar zijn.
    Zou dit geen problemen opleveren: meer warmte?

Bijdrager
    minijob

Linkje?

Bijdrager
    error

Ik ken de specificaties niet direct uit mijn hoofd maar ik heb een paar dagen geleden de 60 GB schijf in mijn MacBook vervangen met een 120 GB schijf. Gaat heel eenvoudig en heeft geen effect op de garantie (anders hadden ze het wel ingewikkelder gemaakt.

Je hebt wel een kleine torx schroevendraaier nodig!

Hier de handleidingen:

http://manuals.info.apple.com/en/MacBook_13inch_HardDrive_DIY.pdf
    http://manuals.info.apple.com/en/MacBook_13inch_Memory_DIY.pdf

Bijdrager
    Fiddich

codima.be

Juist ontdekt dat ze op link
    mooi opgelijst staan;)

En aangezien de apple schijven toshiba’s zijn, neem ik mss best zo eentje?
    Die seagate momentus 7200RPM’s trekken me ook wel aan. Iemand ervaring mee?

Bijdrager
    Fiddich
    ”error”

Ik ken de specificaties niet direct uit mijn hoofd maar ik heb een paar dagen geleden de 60 GB schijf in mijn MacBook vervangen met een 120 GB schijf. Gaat heel eenvoudig en heeft geen effect op de garantie (anders hadden ze het wel ingewikkelder gemaakt.

Juist had ik moeten aan denken, ik kende die handleidingen ‘do it yourself’, dan is het logisch dat het niet door een ‘erkende’ verdeler moet!
    Merci!
    Die allmacshop is ook interessant om eens wat op te zoeken:)

Nog één vraagje (ja ik ben dan ook switcher): welke methode raden jullie aan om de data over te zetten? Een speciale tool…., target mode, externe hd of via het netwerk (samba): laat maar weten!

Bijdrager
    Xserve

Ik zou eerst alle data overzetten op een andere computer. Als die andere computer een Mac is gebruik je best een FireWire-kabeltje, dat is erg gemakkelijk en snel. Een netwerk is net iets moeilijker, maar even goed heel goed te doen. Alternatief kan je gewoon je data op DVD branden.

Bijdrager
    iDog

Probeer dit eens, werkt heel makkelijk en is gratis. Duidelijke uitleg ook.

http://www.bombich.com/software/ccc.html

Bijdrager
    Sentitel

Ik wil een macbook kopen, maar wilde de 60 GB HD gewoon zo laten alhoewel ik het nogal weinig vind. Ik wilde de lacie 250 GB firewire HD kopen, maar ik heb geen idee of dit ook snel is. Kan ik hier via bootcamp windows erop kunnen zetten of kan dat alleen via internet HD? En gewone programma’s voor Mac?

Moderator
    unSOUND

Bootcamp laat je alleen Windows installeren op de interne HD.

Software kun je wel op de externe HD installeren en draaien.

Bijdrager
    Fiddich
    ”Sentitel”

Ik wil een macbook kopen, maar wilde de 60 GB HD gewoon zo laten alhoewel ik het nogal weinig vind. Ik wilde de lacie 250 GB firewire HD kopen, maar ik heb geen idee of dit ook snel is. Kan ik hier via bootcamp windows erop kunnen zetten of kan dat alleen via internet HD? En gewone programma’s voor Mac?

Hou er ook rekening mee dat de intel macbook ‘slechts’ een firewire 400 megabit poort heeft…
    toch blijkt de performance beter zijn dan de theoretische snelheid van usb 2 (480 megabit/s)

Zal een stukje trager zijn dan een interne schijf. Ideaal voor data!

Bijdrager
    vanquish

seagate brengt een nieuwe momentus uit, is al op cnet voorbij gekomen.
    2,5 inch met 160 gb, 7200 rpm en 16 mb cach..

ik wacht hier nog even op voor mijn macbook

Bijdrager
    God

Bedankt voor al jullie antwoorden:D

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.