16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Nieuwe G4 ,paar vragen

Heb voor het eerst een iphone de G4 32 Gb versie 4.01.

1 Hoe krijg ik het makkelijkst al mn telefoon nummers van mn oude telefoon in mn G4,neem toch aan dat dit niet allemaal handmatig stuk voor stuk moet ?

2 Wil een Appop mn G4 zetten ,binnen gehaal in Itunes gesleept van links naar mn beginscherm van mn G4 ,daar staat hij ook maar op mn telefoon zelf gebeurt niets ….?vergeet ik iets of doe ik iets niet goed ?

3 De equalazer heeft vele standen maar vindt het niet prettig al die presets , is er een mogelijkheid / programma om alles handmatig in te stellen op mijn smaak?

4 Wat is een goed vertaal programma liefst met ook een aantal Aziatische talen er in ?Er zijn er veel maar ja …

Bijdrager
    Trat

Het is de (iPhone) ‘4’, niet ‘G4’… Just saying.

1) Makkelijkste is via de simkaart (nummers van telefoon X naar simkaart kopiëren en zo naar je iPhone kopiëren bij instellingen > agenda’s en contacten). Maar je kunt beter wat moeite doen en je contactdata in je Adresboek op je Mac / PC in gaan vullen: heb je op lange termijn meer aan.

2) Klinkt alsof je de app niet via de appstore hebt gedownload…

3) Dat komt omdat een EQ waardeloos is, moet uit: verprutst je muziek en oren. Zeker als je moderne top 40 muziek luistert klinkt het meestal als neutraal erg slecht afgemixt, dus leren muziek te waarderen zoals het neutraal klinkt.

4) De beste zijn die bovenaan in de lijst op de appstore staan bij de sectie(s): ‘diensten’ en / of ‘productiviteit’.

Bijdrager
    KarelWillem

1) Ik ben bang van wel. Sowieso als je andere telefoon geen iPhone is.
    Anders was gewoon syncen al voldoende geweest.

2) Een App die je hebt ‘binnen gehaald’ in iTunes slepen werkt niet (niet op de legale manier in ieder geval).
    Alleen Apps die je in de App store download zullen direct werken.

Bijdrager
    ramrod

1 Via de sim kaart gaat niet ,er zit een fijne… micro sim in

2 Wel via de Applestore

3 Een EQ is niet waardeloos , dat vindt jij, ik vindt het erg prettig om zelf te bepalen hoe ik het goed vindt klinken ,die presets zijn waardeloos .

Bijdrager
    wjend

Zit er tussen die pre-sets dan echt geen enkele die goed is? Vast wel, nietwaar?

Bijdrager
    ramrod

Nee te veel bas te weinig hoog of andersom , of het laag is goed te weinig hoog tis het allemaal net niet , ook valt het geluid op zich van de 4 wat tegen qua muziek, heb er een paar mooie Shure oortjes bij maar de Cowon S9 klonk toch een flink stuk beter en fijn alles instelbaar …;-)

Bijdrager
    Trat
    ramrod op 22 augustus 2010

Microsim in je oude telefoon doen gaat niet met adapter? Anders weet je zelf al het antwoord en was dit gewoon een beetje een open deur vraag. Vind je ook niet?

2 Wel via de Applestore

Als de applicatie in iTunes staat kun je deze aanvinken als je de 4 aan itunes hangt (bij dat scherm waar je je iPhone in beeld ziet).

3 Een EQ is niet waardeloos , dat vindt jij, ik vindt het erg prettig om zelf te bepalen hoe ik het goed vindt klinken ,die presets zijn waardeloos .

Die presets zijn niet waardeloos, dat vind jij. De beste stand is de neutraal stand namelijk.

Bijdrager
    Trat
    Trat op 22 augustus 2010
    ramrod op 22 augustus 2010

Microsim in je oude telefoon doen gaat niet met adapter? Anders weet je zelf al het antwoord en was dit gewoon een beetje een open deur vraag. Vind je ook niet?

2 Wel via de Applestore

Als de applicatie in iTunes staat kun je deze aanvinken als je de 4 aan itunes hangt (bij dat scherm waar je je iPhone in beeld ziet).

Die presets zijn niet waardeloos, dat vind jij. De beste stand is de neutraal stand namelijk.

Het is overigens een mythe om te beweren dat een iPhone / iPod beter / slechter klinkt dan een andere mp3 speler. Dat was misschien 5 jaar geleden valide om te zeggen, maar tegenwoordig niet. Ik blijf erbij dat de muziek waardeloos is als je er een EQ voor nodig hebt om deze te beluisteren met een koptelefoon. Speakers, alla. Maar op een koptelefoon? Dan zijn je oren echt verpest of het is waardeloos afgemixte muziek.

Bijdrager
    ramrod

Inderdaad is de muziek vaak niet best gemixed en om dat dan nog een beetje te verdoezelen ,want dat is het is het gewoon prettig als je het kan instellen naar eigen smaak

>Het is overigens een mythe om te beweren dat een iPhone / iPod beter / slechter klinkt dan een andere mp3 speler. Dat was misschien 5 jaar geleden valide om te zeggen, maar tegenwoordig niet.

Dan weet je dus echt niet waar je het over hebt of je bent gewoon Applegay:grin: , ik heb hier de 4 en de S9 beide op neutraal zeflde kwaliteit mp3 , een verschil is zelfs met een gehoor beschadiging waarneembaar,dus niet niet zo Appelgay doen hoor Apple maakt mooie producten maar is ook niet perfect

Bijdrager
    Trat

Mijn opmerking over iPod/ iPhone Vs. andere mp3 speler was niet als een fanboy statement bedoeld, andersom geldt de vergelijking ook. De D/A converters in die dingen komen bijna allemaal uit dezelfde fabriek. Als het al om een andere D/A converter gaat dan is het verschil meestal in volumes waar te nemen en het menselijk oor vindt hard meestal beter. Veel meer verschil mag er niet zijn op de neutrale stand (die niet voor niks ‘neutraal’ heet).

Ik snap dat je een bepaalde voorkeur hebt voor je Cowon, maar ik denk dat dit puur komt omdat je oren verpest zijn door het luisteren naar ge-EQ’de muziek. Doordat de devices verschillende EQ-setting hanteren is al geen goede A-B vergelijking te maken. Dus als je denkt dat je Cowon ‘beter’ klinkt (wat dat dan ook voor je mag betekenen) zou ik de oorzaak van dat verschil elders proberen te zoeken.

Overigens getuigd het van weinig volwassenheid en omgevingssensitiviteit om termen als ‘Applegay’ op een Apple-forum (je weet dat dit een Apple-forum is, toch?) te gebruiken, teneinde zo een punt proberen te maken. Niet in de minste plaats als de discussie gaat om zoiets arbitrair (en triviaal, als je het mij vraagt) als ‘betere geluidskwaliteit’ bij product X vs Y.

Bijdrager
    Stirf

Trat,

Anderen mogen toch ook een mening hebben?
    Ik krijg het gevoel dat je nu gaat antwoorden “maar natuurlijk”. Als dat zo is, dan moet je niet jouw mening “door drukken”. Anderen hebben ook een mening en dat is voor hun de waarheid.

In andere draadjes constateer ik namelijk hetzelfde bij jouw reacties, dus het is niet incidenteel :wink:.

Bijdrager
    Trat

Prima, maar die meningen zijn niet meer dan een menig. Dus ik kan er net zo lang tegenin aan als mij dat blieft. Dank u.

P.S. Je hoeft geen vergelijkend onderzoek te doen en daar jouw mening aan te koppelen over mij. Daar zijn mods voor. Prettige dag!

Bijdrager
    Stirf

Begrijpelijke reactie van je:lol:

Bijdrager
    ramrod

Je blijft wel door zeuren over mening he , je lijkt wel een Jehova getuige op zaterdag ochtend…..

Je vindt de bijgeleverde oortjes van Apple zeker ook prima klinken ?

Bijdrager
    Trat

Klinkt prima ja, maar niet fantastisch. Is dat raar? Ik vind al die oortjes maar voor joggers en tieners: ook al plakken ze er een stikker van €500 op. Als ik muziek met een koptelefoon zou willen luisteren pakte ik wel een echte (bijv. een HD 600).

Maar zeuren over een koptelefoon is echt iets voor snobs: helemaal als je EQ-presets gebruikt. Er zijn wel belangrijkere dingen dan wat voor koptelefoontje je op zou willen doen en gelukkig geeft nauwelijks een gebruiker hierom.

Bijdrager
    Ezri Dax
    Trat op 25 augustus 2010

Klinkt prima ja, maar niet fantastisch. Is dat raar? Ik vind al die oortjes maar voor joggers en tieners: ook al plakken ze er een stikker van €500 op. Als ik muziek met een koptelefoon zou willen luisteren pakte ik wel een echte (bijv. een HD 600).
    Maar zeuren over een koptelefoon is echt iets voor snobs: helemaal als je EQ-presets gebruikt. Er zijn wel belangrijkere dingen dan wat voor koptelefoontje je op zou willen doen en gelukkig geeft nauwelijks een gebruiker hierom.

je moet inderdaad een erg gelukkig mens zijn als koptelefoons het belangrijkste is waar je je druk over maakt.:lol: :sarcastic:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.