19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Weg

Ik ben weg hier.

Bijdrager
    Plainey

Cyberduck heeft enkel een prijskaartje in de App Store. Via de site van de maker is het gewoon gratis.:)

http://cyberduck.io/

Bijdrager
    janbertwedman

Ik gebruik yummie ftp,retesnel en “dual pane”

Bijdrager
    pruus

Ik gebruik filefransfer, gemakkelijk beheer voor meerdere ftp’s.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Maced.2

Transmit…gebruik ik al jaren.KLIK ….helaas ook een priskaartje

Bijdrager
    Pasav

Transmit, ook al jaren gebruikt. CyberDuck vaak problemen met nieuwe versies van systemen.

Bijdrager
    interFACE

gewoon de terminal?

Bijdrager
    Luigi_Stef
    interFACE op 15 december 2013

gewoon de terminal?

Met alle respect voor jouw bijdrage maar dit vind ik nu eens een waardeloze feedback tenzij je de topicstarter kent en zijn kennis weet! Voor hetzelfde geld is deze persoon een gewone hobbiest en probeert hij wat jij hem aanbiedt! Als jij achteraf ook zijn bijkomende problemen oplost, ga dan maar lekker je gang!

Dit terzijde: ik gebruik ook Cyberduck maar heb dit nog niet getest onder Mavericks.

Hier de link voor de gratis versie via de site.

Succes

Bijdrager
    k-the-ripper

Filezilla – gratis, beetje rommelige interface maar werkt voor de rest prima, zelf gebruik ik transmit maar die heeft soms moeite met mijn PS3 en dan grijp ik terug op filezilla die daar geen problemen mee heeft.
    Via de finder kun je ook ftp’en net zo handig als je niet al te veel van ftp protocol gebruikt maakt.

Bijdrager
    fred44nl

en wat te denken van Forklift

Bijdrager
    Shmoo

Transmit(l)

Kost het meeste maar zodra je het gebruikt weet je waar die paar euro meerprijs in zit.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Luigi_Stef op 15 december 2013

Met alle respect voor jouw bijdrage maar dit vind ik nu eens een waardeloze feedback tenzij je de topicstarter kent en zijn kennis weet!

Dit vind ik dan weer een wat overdreven reactie, aangezien de suggestie niet was om obscure, ingewikkelde commando’s met sudo ervoor te gebruiken, maar om alleen maar ftp in te tikken — een opdracht waarmee je toch niet echt per ongeluk veel kwaad kunt doen.

Dat gezegd heb je wel gelijk dat het waarschijnlijk in de meeste gevallen niet de beste keuze is, al is het alleen maar vanwege het gebruiksgemak. Ik sleep zelf toch liever vanuit de Finder wat bestanden op een FTP-venster dan dat ik de namen in moet typen, bijvoorbeeld.

Bijdrager
    iep

Voor wie graag op de commandline werkt: het ingebouwde ftp commando kan het ook en via MacPorts, Fink, Homebrew, etc. is iets als midnight commander (mc) ook te installeren (vergelijkbaar met wat je bij Forklift zou krijgen maar dan gratis). Denk dat hiermee het rijtje beschikbare ftp clients in OS X wel gesloten is. Clients als Transmit, Forklift, Pathfinder en mc zijn ook als Finder vervanger te gebruiken trouwens.

Bijdrager
    Domtoren

Al jaren tevreden Transmit gebruiker.

Bijdrager
    Buzz

iep en interface: Het FTP commando dat je via de command-line kan gebruiken is prima voor het gebruik in scripts en dergelijke, maar als iemand een vervanger vraagt voor een Mac GUI FTP client, zoals hier, dan is het overduidelijk geen serieuze optie. Ook ik kan Transmit van harte aanraden.

Moderator
    unSOUND

Ook hier al jaren Transmit. Niet alleen handig als FTP client, maar ook ( zoals iep al aangaf ) ook handig als Finder-achtig programma met de optie om verborgen bestanden te zien en te wijzigen zonder het systeem zelf te veranderen met Terminal commando’s.

Bijdrager
    iep

Wat trouwens ook erg fijn is als je wat files in sync wil hebben tussen twee machines: sync browsing. Scheelt heel wat klikwerk. Zowel Transmit als Forklift hebben deze feature. Het kunnen gebruiken van SFTP is ook fijn; beide apps zijn goede vervangers voor WinSCP.

Bijdrager
    iep

Het Get info scherm van Finder zelf is een stuk uitgebreider dan die van Forklift en Transmit trouwens. Als je groottes, rechten e.d. wil weten pak dan gewoon Finder want daar schieten Transmit en Forklift echt grandioos tekort.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.