9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Nieuwe firmware voor iMac mid 2010

Apple iMac Hard Drive Firmware Update fixes a hard drive issue that may prevent some iMac (21.5-inch and 27-inch, Mid 2010) systems from booting properly.
    REQUIREMENTS
    Intel, Mac OS X 10.6.7 or later.

Gek, Ik heb een iMac i7 van november 2010 en toch krijg ik deze update niet via Software update in beeld.
    Kan ik hem nu toch gewoon (veilig) downloaden?

Bijdrager
    coppess

valt die iMac van jou niet onder de Late 2010?

Bijdrager
    SunKeeper
    Hans op 26 april 2011

Kan ik hem nu toch gewoon (veilig) downloaden?

Downloaden kan altijd, je kan ook gewoon de installatie starten, en als de update niet voor jouw machine van toepassing is, zul je daar wel bericht van krijgen. Iets wat niet voor jouw Mac bedoeld is kun je ook niet installeren.

Bijdrager
    1984

Bijdrager
    OMT-fan

Ok,
    Ik ga hem maar downloaden, kijken of hij geïnstalleerd wordt.
    Mid 2010, welke periode is dat eigenlijk precies (rare benaming trouwens).

Bijdrager
    SunKeeper

Niets raars hoor. Er staat in het screenshot bovenaan: Introduced: July 2010

Early = voor mei gelanceerd.
    Mid = tussen mei en augustus gelanceerd
    Late = na augustus gelanceerd

En dan ieder jaar weer opnieuw. Het hangt ook af van hoeveel revisies en updates er van 1 model in 1 jaar gepresenteerd worden.

Voorbeeld van de MacBook:

Bijdrager
    1984
    SunKeeper op 27 april 2011

Niets raars hoor. Er staat in het screenshot bovenaan: Introduced: July 2010

Dat is niet raar hoor, hij is ge├»ntroduceerd in juli 2010 en erna zijn er geen nieuwe iMac’s meer op de markt gekomen, Hans Flick heeft hem misschien in november gekocht?

[size=2]PS , ik vind die nieuwe Mactracker maar niets, minder overzichtelijk, en je kunt het venster niet groter slepen [/size]

Bijdrager
    Goes

Maare, wat als je na die firmware update al een helf uur naar een blauw scherm met een muispijltje zit te kijken?

Bijdrager
    SunKeeper

Als er geen radartje meer ronddraait, kun je hem na een uur wel uitzetten.

Mocht ie vervolgens hakkelen met opstarten, doe dan even een SMC- en PRAM-reset.

Maar waarschijnlijk start die al gelijk goed op.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.