15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    bennoking

Nieuwe firmware Time Machine & Back to my mac

Heb inmiddels ook de nieuwe firmware voor mijn TIme Machine geinstalleerd. Netjes de login en wachtwoord voor Mobile Me ingevoerd. Nu hoopte ik dat de Time Machine netjes op mijn Mobile Me computers tevoorschijn zou komen. Maar helaas. Alle andere computers zie ik keurig netjes. Kom er ook prima op, stuk voor stuk. Mijn TIme Machine is een uitzondering.

De TImemachine hangt netjes in mijn thuis netwerk net als al mijn andere computers. Alles ziet elkaar netjes.
    Buiten mijn LAN zie ik netjes alle thuiscomputers, behalve mijn TIme Machine.

Wat doe ik nou fout?

Bijdrager
    switched12

precies hetzelfde probleem hier

je vult bij instellingen je mobileme inlog gegevens in.
    Daarna krijg je in je finder links een extra schijf geladen, namelijk de usb schijf aan je router.

en dat krijg ik dus niet

Bijdrager
    dspiers

Hier werkte het ook allemaal goed.

Je hebt de nieuwe firmware EN de nieuwe Airport utility software ge updated.

(moet haast wel, want ik weet niet of de nieuwe firmware zou werken met de oude Airport Utility Software).

Dat is het enige waar ik aan zou kunnen denken.

Success.

All gekeken op de Apple forums?

Bijdrager
    jonnie

Zelfde hier… Hoe staat jullie Time Capsule/Extreme? Toevallig ook in brugmodus?

Bijdrager
    bennoking

Ja, inderdaad op brugmodus. Zou dat een probleem zijn dan?

Bijdrager
    jonnie

Geen idee maar mijne staat ook in brugmodus en werkt ook niet. Had Koetjesreep gevraagd hoe zijn opstelling is en bij hem staat hij in routermodus en daar werkt het dus wel. Vandaar dat ik dacht dat het daar aan kon liggen.

Back to my mac werkt wel gewoon, lampje brand groen. Bij mijn pa zie ik wel mijn Macbook pro, maar de HD aan mijn extreme dus niet…

Ik heb telfort en het geleverde modem heeft ook een routerfunctie. Je kan deze in brugmodus zetten, maar dan krijg je geen ip adres omdat telfort checkt op het mac-adres van het modem. Ik kan dus mijn Extreme hier alleen in brugmodus gebruiken.

Morgen neem ik mijn extreme ff mee naar mijn pa. Die heeft Ziggo en daar kan ik mijn Extreme wel de routerfunctie geven.

Ik laat weten of ik dan de schijf wel zie.

Bijdrager
    bennoking

Ik ben benieuwd. Overigens op de apple support page ook veel mensen met hetzelfde probleem. Maar ik heb tot nu toe niet echt iets gezien waar we iets aan hebben.

Bijdrager
    jonnie

Nee indd, niks wat een oplossing bied. Ben zelf ook benieuwd of dat het probleem is. Toch raar dat Back to my mac wel gewoon werkt.

Ik laat hier weten of mijn vermoeden klopt.

Bijdrager
    jonnie

Nou bij mijn alles zo ingesteld dat mijn Extreme in routermodus stond en zag meteen mijn schijf in mijn finder terwijl ik op een ander netwerk zat. Denk dat toch echt je Extreme in routermodus moet staan.

Bijdrager
    switched12

Hoe zet je hem in routermodus dan??
    noob vraag misschien 8) 8)

Bijdrager
    jonnie

Als je er in de Airport configuratie bij verbindingsdeling “Deel een publiek Ip-adres” staat dan staat ie al in routermodus.

Staat er “uitgeschakeld (brugmodus)” dan heb je waarschijnlijk voor je extreme een modem met een routerfunktie staan die aanstaat. (In mijn geval een Zyxel van Telfort)

Je moet dan bekabelt inloggen op je modem/router en die dan op brug modus zetten. Volgens mij staat dat ergens onder het tapje “internetverbinding” Je kan vaak kiezen tussen “routing” en “bridge” (ff zoeken onder de tapjes en je vind het wel) Je kiest dan bridge en werkt je modem bij. Je zult na de herstart geen internet hebben.

Nu prik je je Extreme met de wan poort aan je modem/router van je provider en stelt je die in. Je kiest “maak een draadloos netwerk aan en bij verbindingsdeling “Deel een publiek adres” Na alles verder doorgelopen te hebben zul je na herstart van de Extreme kunnen internetten.

Ik heb dus een Zyxel en hun helpdesk zei tegen mij dat dit niet kan met adsl verbindingen die van het KPN netwerk gebruik maken.

Omdat ik na het in de brugmodus van de Zyxel geen IP kreeg nam ik aan dat dit klopte. Had dus nooit geprobeerd me Extreme aan te sluiten en die alsnog te configureren… Echt stom van mezelf natuurlijk. Maar dit werkt dus wel.

Bijdrager
    bennoking

Ok, je moet dus je modem (ik ook een zyxel van Telfort) dus in brugmodus zetten.

Ik heb het nu ook precies andersom: mijn Timecapsule in brug en mijn zyxel als router. Opzich werkt dit wel prettig want nu kan ik de wat uitgebreidere NAT functies van mijn Zyxel gebruiken. Ook kan ik dan nog gebruik maken van mijn oudere wifi voor mijn oudere laptop (die ik niet op mijn snelle wifi wil zetten omdat ik dan voor mijn overige apparaten qua snelheid omlaag ga). Ook telefoneer ik via het modem van telfort. Kan dit nog wel als ie op brugmodes staat?

Maar ik begrijp dat er dus niets anders opzit om mijn modem op brugmodes te gaan zetten, of zijn er nog andere opties (bijvoorbeeld dat de dingen die ik hierboven beschrijf ook prima kunnen wanneer ik de boel in brug zet???)

Bijdrager
    jonnie

Nee als je je Zyxel in brugmodus zet kun je niet meer bellen.

Misschien dat er andere mogelijk is, maar tot nu lijkt dat om de hd te bereiken je Time Capluse de routerfunctie moet hebben.

Bijdrager
    bennoking

mmmm minder :-(. Wel vreemd trouwens. Is nergens iets van te vinden.

Maaruh, bedankt voor dit staaltje herlock Holmes werk!

Bijdrager
    jonnie

Nee klopt. Je zou ook denken dat als je back to my mac groen aangeeft bij je instellingen dat het dan zou moeten werken. Blijkbaar niet dus. Het zou erg zuur zijn als dit alleen zo zou werken… (In mijn geval niet, maar als je ook IP telefonie hebt dan wel)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.