4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Mac_Laurens

Nieuwe files altijd met extensie, ondanks instelling Finder

Hallo

Sinds de migratie van mijn bestanden, zo’n klein jaar geleden, worden bijna alle files op mijn Mac getoond met de extensie. Dat is geen drama, maar wel vervelend.

Ik heb de meest voor de hand liggende instelling wel degelijk aangepast (die in Finder — “verberg extensies”), maar er veranderde helemaal niks. Dan paste ik dit handige script toe. Dat gaat alle files af en verbergt dus de extensies (maar het duurt wel een eeuwigheid — je kan bijvoorbeeld best de library-files uitsluiten).

Dat is dan wel opgelost, maar nieuwe files luisteren niet naar Finder, en tonen koppig hun extensie. Zo vraag ik bvb. InDesign ook om nieuwe files te saven zonder extensie, maar dat werkt evenmin.

Ergens is er een overkoepelend iets dat die extensies blijft afbeelden, maar het is me echt niet duidelijk wat! Iemand raad?

Bedankt!

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door  Mac_Laurens.

Moderator
    Night

Heb je de Finder voorkeuren al eens gewoon weggegooid (en daarna herstart of uitgelogd) om daarna opnieuw de voorkeuren in te stellen?

Bijdrager
    GoeieDag

Heb je al eens even gekeken, als je een nieuwe gebruiker op je Mac aanmaakt en daarop inlogt, of ie dan hetzelfde probleem geeft bij soortgelijke files.

Bijdrager
    Mac_Laurens

De Finder prefs resetten heeft geen effect gehad. Nieuwe gebruiker moet ik nog eens testen…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.